Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter ny bruksbil og lurer litt på å gå for en Audi A5 denne gangen.

Har fulgt markedet en stund, men synes ikke de rette eksemplarene kommer opp.

Noen som har eller vet om en ålreit A5 til salgs?

 

Kriterier:

- Fortrinnsvis 3.0TDI, men kan vurdere en god holdt 2,0TFSI og.

- Quattro

- Manuell

- S-line

- Panorama glasstak

 

Gi en lyd hvis noen sitter litt på gjerdet for å selge i dagens trege A5 marked :)

 

 

Et bilde for oppmerksomhetens skyld:

 

DSC06917_zps6f900a45.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt i utgangspunktet på gjerdet for å selge, men har bestemt meg for å utsette litt pga jeg klarte jo å skade en skjerm. Følger stadig med på markedet selv, og ser jo man kan gjøre veldig gode kjøp på 3.0tdi om dagen om man ikke er så veldig kresen på utstyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne her virker jo å være et utrolig godt kjøp: http://www.finn.no/61906190

 

Den har jo det mest av utstyr som utvendig s-line, el.innfellbare speil, keyless, b&o osv. Eneste jeg ikke liker er fargen på interiøret og at den har det kjipeste klimaanlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du linker til her er en bekjent sin. Der er perfekt utstyrt, men jeg klarer ikke å bli venn med sølv +grått interiør. Synes det må være en kontrast...

Har vært å prøvd den blå 3.0TDIen som ligger ute og den hadde vært midt i blinken - men savnet av panotak var for stort.

Det grå interiøret ser fantastisk ut på mørke biler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du linker til her er en bekjent sin. Der er perfekt utstyrt, men jeg klarer ikke å bli venn med sølv +grått interiør. Synes det må være en kontrast...

Har vært å prøvd den blå 3.0TDIen som ligger ute og den hadde vært midt i blinken - men savnet av panotak var for stort.

Det grå interiøret ser fantastisk ut på mørke biler!

 

Panoramataket er fint når det er vippet opp ja. Men det har jo ikke noen funksjon ellers. Men den blå der hadde ikke s-line heller, så skjønner at den ikke var aktuell :) av egen erfaring så vil jeg sterkt anbefale å ha is i magen og kjøpe en med alle kriteriene dine. Fikk erfart det selv, to dager etter jeg kjøpte min, så kom det selvsagt en 3.0tdi med absolutt alt utstyr for samme pris.

 

Når det er sagt, så er det utrolig hvor lite marked det er for tiden. Med manuell kasse så er det 2.0tdi som finnes der ute stort sett. Nå er jo det egentlig sjeldent at den 2.0tfsi kommer med manuell kasse her i norge. Ligger 2stk i skrivende stund, en sportback og en coupé. Men det er også veldig få 3.0tdi. For et år siden krydde det jo av dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kanskje høre med Ole Reidar Dvergsdal om å importere en? Finnes veldig mye utstyrs og fargekomboer å velge mellom i tyskland :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panoramataket er fint når det er vippet opp ja. Men det har jo ikke noen funksjon ellers. Men den blå der hadde ikke s-line heller, så skjønner at den ikke var aktuell :) av egen erfaring så vil jeg sterkt anbefale å ha is i magen og kjøpe en med alle kriteriene dine. Fikk erfart det selv, to dager etter jeg kjøpte min, så kom det selvsagt en 3.0tdi med absolutt alt utstyr for samme pris.

 

Når det er sagt, så er det utrolig hvor lite marked det er for tiden. Med manuell kasse så er det 2.0tdi som finnes der ute stort sett. Nå er jo det egentlig sjeldent at den 2.0tfsi kommer med manuell kasse her i norge. Ligger 2stk i skrivende stund, en sportback og en coupé. Men det er også veldig få 3.0tdi. For et år siden krydde det jo av dem.

 

Panotak synes jeg fjerner den "trykkende" følelsen inni cupeen. Men som du sier nytteverdien er liten, så her går det kun på følelsen. Kan man åpne taket helt, eller kun tilt?

 

Ja, men fargekomboen på den blå digget jeg :)

Men mangler jo S-line, panotak og 2-soneklima. B&O er ikke et must da dette oppgraderte annlegget var mer enn nok :)

Det står dog s-line på siden av den blå A5en, men den har verken interiør eller eksteriørpakke..

Gikk det ann å velge kun S-line understell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun vippefunksjon på panoramataket ja :) vet ikke om man bare kunne velge s-line understell. Den har de samme setene og rattet som s-line da. Kanskje man ikke fikk innvendig s-line på lyst interiør? S-line innvendig har jo egentlig sort taktrekk. Mens på bilet med lyse seter, så er det annen farge på dashbordet også, så sort taktrekk hadde jo ikke matchet dash'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit kanskje om ein a5, men med 2 liter diesel, og uten panorama..

2x sline, coupe, quattro, manuell...

 

Ellers takk, 3.0TDI er nok et ønske hvis det skal bli A5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.