Rettigheter ved klaging på garanti-lakkjobb

Anbefalte innlegg

Hei.

For ca. 2 og et halvt år siden, så fikk jeg nytt, nylakkert koffertlokk pga. rustgaranti, måtte ut med 30% av betalingen selv.

Det siste året har det kommet nye rustbobler, og rust rundt skiltlysene. Jeg klaget til møller. Men fikk avslag.....

 

Hvilke rettigheter har jeg her? Synes det er drit dårlig at møller ikke engang vil reparere skaden for meg, burde vel være mer enn 2-3 års reklamasjon på dette her? Skulle tro dette skulle være 5 års reklamasjon i og med at de byttet og lakket opp et splitter nytt koffertlokk sistgang?

 

Noen som har vært borti lignende? Som har noen erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har som forbruker 5 års reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Dersom Møller mener at et nytt ferdig lakkert og ferdig montert koffertlokk ikke skal være i 5 år, så vil jeg påstå at de ikke har noe i bilbransjen å gjøre. Gå tilbake å klag på nytt

 

https://lovhidden.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

 

Edit; ser jammen meg at du bor i området. Er det en lokal forhandler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de måtte sende inn klage til Møller Norge. Ventet i over 6-7 uker på svar, men fikk avslag.... Nevnte det med 5 års reklamasjon, virka ikke som de brydde seg så mye :/ ser ikke ut som jeg kommer noen vei.

 

Har jo hatt rustboblene i over 1.5 år allerede, men det er det siste året jeg har sett det har kommet rustvann ut, er fullt av rust under boblene. Skulle kanskje vært der tidligere, men burde egentlig ikke ha så mye å si. Har jo trossalt betalt ca.4500kr for det (30%).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så forresten på VW sine nettsider at de har 3 års garanti på originaldeler, og 3 års garanti på lakken til nye biler (koffertlokket er jo ny originaldel)....... Rart jeg ikke kan bli dekt av en av disse reglene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du i praksis må gjøre er å gå til verkstedet som gjorde jobben for deg og reklamere på arbeidet som er utført. Med tanke på at dette ikke er fra bilen var ny vil nok ikke Møller sentralt godta reklamasjonssaken. Du kan reklamere på delen som ble kjøpt, samt arbeidet som er utført ved lakkering og montering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, deler og arbeid er jo kjøpt/utført av VW-merkeverksted. Men skal høre med de om hvem som lakkerte, kan hende det hjelper å klage på de......

 

Men virker ikke som lakken er det eneste problemet, mulig det også er galvaniseringa i koffertlokket som reagerer og får lakken til å løsne fra metallet........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det det aktuelle VW verkstedet du skal rette klagen til. Om de mener du må "søke" om å få utbedret dette videre så synes jeg det virker som en sleip måte å lure seg unna en reklamasjonssak på. Dette er en sak mellom deg og verkstedet du leverte bilen på, og ikke Møller sentralt etter min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt samme problemet med 2 skjermer jeg fikk byttet, men både audi og karosseriforum gidder ikke å gjøre noe med det.

 

Kjøper ikke Audi pga servicenivået på den lokale Møller sjappa for å si det slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti liknende før. Dem tar ikke alltid "den lille mann" seriøst :)

 

Jeg anbefaler deg å kontakte forbrukerrådet - Dem er veldig flinke å passe på rettighetene dine :)

Registrer sak mot Møller, der du krever jobben omgjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nettopp vært en stor sak ang en gammel MB som flere ganger ble utbedret, men aldri bra. Du har 5 års reklamasjons rett på arbeidet som blir utført, så her er det bare å stå på ditt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er utrolig rart at de måtte "søke" til Møller om å få utbedret feilen. Burde ikke vært noe problem for de dette her. Mulig jeg tar å hører med de en gang til, så eventuelt Forbrukerrådet seinere hvis VW fortsatt er vanskelige :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det - Ikke gi deg :) Stå på ditt - Loven er på din side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke at Møller kan være så vanskelig på slike saker. Tydeligvis er ikke kundetilfredshet 1. pri. Jeg hadde en lakkjobb på A6'en jeg hadde på et uavhengig lakkverksted. Det dukket opp bobler etter et par år, og når jeg dro tilbake med dette ble det fikset nærmest uten spørsmål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å snakket med de igjen. Tydeligvis veldig vanskelig :S.

 

Han skulle sende en ny henvendelse til Møller igjen. Men de mente at bilen var for gammel til at de ville fikse skaden.... Møller hadde en grense på 10 år, min er 10 år og noen måneder, og da gjaldt bare gjennomrusting.

 

Grunnen til at de måtte "søke" til Møller var at de mente at feilen lå på selve koffertlokket, at lakkjobben var bra i utgangspunktet.

Men koffertlokket er jo nyere enn 3 år (som er delegaranti) så det burde jo dekt dette, uavhengig av bilens alder.

 

Mye bortforklaringer, jeg henviste til forbrukerkjøpsloven flere ganger, men de var ikke sikre på at den loven gjaldt her?

 

Dummeste greiene jeg har hørt, får vente å se hvilken tilbakemelding jeg får på den nye "søknaden" til Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.

 

De har lakkert en overflate - Dårlig grunnarbeid eller sløvete arbeid har resultert i rust.

 

Ta kontakt med forbrukerrådet, du... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.