Ingen start etter dieselpumpe bytte. a6 c4 2.5 tdi r5. 1996

Anbefalte innlegg

Hei.

eg har et kjempe problem, etter at eg byttet dieselpumpen så vil ikke bilen starte.

fakta: solenoyd magnetventilen er sjekket og funnet jorden.

Det som skjer er at alle diesel går I retur..

bilen det gjelder: audi a6 c4 1996. 2,5 tdi 140 hk. Motorkode: ael.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

Mvh Ole Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkt å lufte ved dysene under startforsøk? Luftet skikkelig før starforsøk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Rørene er løse med dysene, Ingen diesel som kommer ut. Alt går I retur..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll den blanke tilførselsslangen og nedi pumpa. Turn motoren noen sekunder og gjenta fylling og turning 5-6 ganger så starter den vanligvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har eg prøvd mange ganger.. og er sikker på at all luft er ute, men forsatt ingen diesel ut dieselrørene. Er det noen slagd for for sperre??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har ide?? Eller forslag? Kjipt å vera uten bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med c4, men på c5 ligger startsperra i dieselpumpa, kanskje ventilen ikke åpner på grunn av dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har hørt rykter om at startsperra ligger i dieselpumpa på denne og. Evt kordann kan dette ordnes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må den programmeres til bilen. Går med Vag-com, men du må ha koden til hjernen for å få lagt det inn.

 

Edit:

Ta en titt her angående startsperre.

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_Injection_Pump_Swapping

 

Når dette er sagt, er jeg noe usikker på c4.

 

Edit 2:

Vet ikke hvordan bytte av pumpen har blitt utført, men hvis du har låst av veiven, må du også huske at den kan være 180 grader feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka som skal vere 180 grader feil?? Har stillt alt i forhold til orginal merkene etter alt er stillt blir dieselpumpen fin stillt etterpå.

dette har eg gjort maaange ganger. Men det skulle komt diesel ut rlrene uansett om pumpen er stillt riktig eller ikkje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting som skal være 180 grader feil, men KAN være 180 grader feil. Det er sant som du sier at det burde komt diesel ut rørene uansett om den er riktig stilt inn eller ikke. Du er sikker på at det er diesel fram til pumpa? Når jeg har byttet pumpe på min, har jeg alltid pumpet fram diesel til pumpa med håndpumpe fra etter filteret. Disse pumpene bruker diesel som smøring og liker ikke å gå tørre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I see. Alt er 100% riktig stillt. Har dobbelt skjekka det. Har du bytta pumpe på c4 før? Har kun bytta no denne gangen. Og føler meg veldig misslykket! Hehee. Eg ser at når eg kjinner så suger pumpen diesel som bare det fra flasken som eg tester med.. men alt går i retur slangen(tipper eg, siden ingenting kommer ut dieselrørene) har tømt 3-4 batterier på denne måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka kode e det du mener eg må ha??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her inne med erfaring ang dieselbytte på a6 c4 2.5?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit nåke meir om dieselpumpen til a6 c4?

Hadde vore t kjempe hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit nåke meir om dieselpumpen til a6 c4?

Hadde vore t kjempe hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å kode noe ifm startsperra, denne bilen har eldre type sperre som ikke gjør det nødvendig.

 

Stiller noen "dumme spørsmål" her, men det er nødvendig når "alt er gjort riktig" men den ikke starter:

 

Hvilken biltype og motorkode kommer den nye pumpa fra?

Vet du at den nye pumpa fungerte før du monterte den?

Hva var årsaken til at du skiftet pumpe? (med tanke på om det egentlig er en helt annen feil enn pumpa som gjør at du har skiftet pumpe)

 

Har stillt alt i forhold til orginal merkene etter alt er stillt blir dieselpumpen fin stillt etterpå.

dette har eg gjort maaange ganger. Men det skulle komt diesel ut rlrene uansett om pumpen er stillt riktig eller ikkje..

 

Kan du helt kort beskrive hvordan du har stilt inn veiv, kam og pumpe i forhold til hverandre?

 

Nei, når pumpa er for langt utenfor stilling tror jeg nok at elektronikken hindrer pumpa å spyle ut diesel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen den kommer fra er en 2.5 tdi 140 hk motordeler ael.

eg er ikke helt 100% sikker på at den fungerer. Men den virket når den ble demontert. Lagt iro I 2 år med diesel I. Eg greide å ødelegge den forrige pumpen da eg prøvde å bytte en o-ring.

Da kom det knekkelyder av den til slutt. Siste gangen eg skrur på dieselpumpe!!

Veiv blei stilt I forhold til og merke, og når sylinder 1 er på topp. Kam aksling blei stilt I forhold til at ventilene er lukket når sylinder 1 er på topp. Satt kam akslingen I forhold til merke bak på kam akslingen. Merke bak reimhjulet. Deretter satte eg dieselpumpe på orginalmerkene. Fulgt reperasjonsboken som eg har kjøpt på biltema. Kan det Være at pumpa står feil? 180 grader feil?? Har aldri opplevd dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vere mulig at motoren står 180* feil. Men du har ikke gjort noe med registeret på motoren?

Sjekk også det stikket som går til pumpa. Har opplevd dårlig kontakt der som fører til at den ikke starter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta regreim .. alt er riktig.. sjekka dette mange ganger:) har ikke turnet motoren under montering. men som du sier så kan jo pumpen stå 180 grader feil I forhold til motoren?? Eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du har vel ikke finstilt pumpa hvis du kun setter den på merket? Jeg måtte i alle fall stille den inn med måleur i fremkant på pumpa og ev kan man fininnstille med vagcom ved å løsne og vri på pumpa under drift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg finstiller pumpa på verksted med vagcom etter oppstart:) må først få diesel gjennom pumpen.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg finstiller pumpa på verksted med vagcom etter oppstart:) må først få diesel gjennom pumpen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen den kommer fra er en 2.5 tdi 140 hk motordeler ael.

eg er ikke helt 100% sikker på at den fungerer. Men den virket når den ble demontert. Lagt iro I 2 år med diesel I. Eg greide å ødelegge den forrige pumpen da eg prøvde å bytte en o-ring.

Da kom det knekkelyder av den til slutt. Siste gangen eg skrur på dieselpumpe!!

Veiv blei stilt I forhold til og merke, og når sylinder 1 er på topp. Kam aksling blei stilt I forhold til at ventilene er lukket når sylinder 1 er på topp. Satt kam akslingen I forhold til merke bak på kam akslingen. Merke bak reimhjulet. Deretter satte eg dieselpumpe på orginalmerkene. Fulgt reperasjonsboken som eg har kjøpt på biltema. Kan det Være at pumpa står feil? 180 grader feil?? Har aldri opplevd dette.

 

Disse pumpene tåler etter min erfaring fint å ligge ubrukte i flere år uten å ta skade.

 

Lurer fortsatt veldig på om din innstilling er så nærme at den vil levere diesel.

Brukte du ØD merket på svinghjulet og mot montering av plate bak på kammen så har du det trolig rett.

Men dieselpumpe kun mot et merke kan ofte blir for langt utenfor, blir flaks om du får start eller ikke.

Boka du snakker om er den orange Haynes boka med svensk tekst?

 

Nei, har du syl 1 på topp, ventilene pr nr 1 lukket og merket på pumpa ca kl 14 sett forfra og bakover, så er pumpa ca rett innstilt og ikke 180 grader feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier noe der Steinar. Har sikkert ikke stilt den så nøyaktig.. har det så mye å si altså? Er det elektronikken som Gjør at det ikke kommer diesel ut visst pumpen er så grov stilt? ?

Gode gamle haynes. Men har fulgt din oppskrift.. Den var mye bedre!! :) eg skal dobbeltsjekke om pumpen står riktig.. er det en god metode å dreie motor uten å ta av radiator, osv??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.