Ingen start etter dieselpumpe bytte. a6 c4 2.5 tdi r5. 1996

Anbefalte innlegg

Eg sliter litt med å finne merke på svinghjulet. Så dette har eg aldri brukt når eg har byttet registerreim..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på hvor mye avvik som tolereres, men det må være et visst samsvar mellom veivsensor, nåleløftsensor og sensorene inne i pumpa for at det skal pumpa skal levere.

Bruk merket nede på remhjul i front mot det nedre indre registerreimblekket. Dermed står den omtrent på ØD og du kan lettere finne det nøyaktige merket på svinghjulet.

 

Jeg skjønner at den tidligere uttalelsen om at veiva er innstilt i forhold til kammen kunne tas med en klype salt, det var også derfor jeg stilte spørsmålene omkring dette. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja eg ska prøve å se om eg finner merket på svinghjulet. Er det en god måte å turne motoren uten å demontere radiator osv i fronten?:)

Eg har fulgt registerreim oppskriften din så godt eg kan og er rimelig sikker på at kam og veiv er ok i forhold til kverandre. Og strammingen skal vere bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnest det noen bilder av hvordan pumpe skal stå i forhold til brakett og hjulet i forhold til merkene?:) har ikke kunnskaper eller verktøy til å finstille pumpen.. men den burde vel pumpe diesel ut pumpen visst den står på merkene??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnest det noen bilder av hvordan pumpe skal stå i forhold til brakett og hjulet i forhold til merkene?:) har ikke kunnskaper eller verktøy til å finstille pumpen.. men den burde vel pumpe diesel ut pumpen visst den står på merkene??

 

I dette, og neste innlegget: http://forum.vacn.no/showthread.php?119565-Skifte-register-2-5-tdi-R5-100-A6-C4&p=1181445&viewfull=1#post1181445

 

Ja, den gir diesel hvis den står noenlunde i rett posisjon. Men for langt utenfor kommer det ikke noe da det mangler samsvar mellom sensor i pumpe og veivsensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flottings! Skal eg sette pumpen på orginal merkene? Tenker på pumpe i forhold til brakett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn! Då var eg dobbeltskjekket regreim, skjekket at sylinder 1 er på topp, skjekket kam aksling, og stillt inn dieselpumpen (grovstillt) i forhol merker. ALT er riktig! Har bilder av det, men får ikke lastet de opp her. får enda ikke diesel ut rørene.. hva kan vere årsaken??

20150905_205454.jpg

20150905_205412.jpg

20150905_205536.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu kom bildene med.. litt vanskelig å se OT merket, og det lille merket på hjulet på pumpen. Soom inn så er det litt letterenå se det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av den store el-koblingen til pumpa og sjekk at alle stikkene er intakte og ikke presset seg inn så det er blitt dårlig kontakt.

Sjekk at du ikke har ombyttet noen av de andre kablene, i tilfelle du har hatt av flere av stikkene på torpedoveggen.

 

Gjør en litt mer nøyaktig innstilling av pumpa.

Jeg har aldri forsøkt hvor langt utenfor korrekt stilling pumpa kan stå og fortsatt fungere. Når du ikke har måleur for å få dette nøyaktig, bruk følgende fremgangsmåte:

- drei motoren til ØD på syl nr 1 og dieselpumpehjulet har sitt firkantede hull-merke der du har avbildet det.

- løsne bolten til det bakre kamdrevets

- sjekk at veiva er på ØD-merket på svinghjulet

- drei pumpehjulet for hånd, med klokka sett forfra, til du kjenner motstand (der stempelet inni begynner å løftes) og deretter ca 5mm til. Da har du ca posisjonen som hjulet skal stå i, lag deg tusjmerke så du klarer å montere det akkurat der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i tillegg et rele som klikker voldsomt når tenningen står på. Releet står på torpedoveggen på passasjer siden. Er noen vakumslanger på det. Og ein ledning. Skal dette releet klikke konstant når tenning står på???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du var eg stilt inn pumpen så godt det lar seg gjøre:) forsatt ingen diesel ut diesel rørene. . Begynner å lure på om pumpen som eg kjøpte ikke virker.. Ingen anelse lenger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dette releet klikke konstant når tenning står på???

Nei. Vært borte i flere som klikker slik, som har hatt vann i seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Da må dette kjøpes nytt. Har dette releet noe å si ang dieselproblemet?? Får ikke start enda... lurer på om pumpen er ødelagt.. eller burde noen med wagcom skjekket om det e kontakt med pumpen??

Vet ikke ka eg skal gjøre lenger. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Da må dette kjøpes nytt. Har dette releet noe å si ang dieselproblemet?? Får ikke start enda... lurer på om pumpen er ødelagt.. eller burde noen med wagcom skjekket om det e kontakt med pumpen??

Vet ikke ka eg skal gjøre lenger. :confused:

 

Ta bilde av releet du snakker om. Jeg leste innlegget ditt for raskt, tenkte på et rele som sitter på passasjersiden inne i bilen, som medfører at pumpa gir hurtige klikk. Så ikke konkluder med at releet du tenker på må skiftes. Beklager misforståelsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her e bilde. Releet som klikker konstant når tenningen står på er helt til ventstre på bilde. Vakum greier?? Ka e funksjonen?

20150905_212509.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe om dette releet? Helt til venstre i rekken.. vakumslange på den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne blanke saken til venstre er ein ventil som styrer by-pass på turbo.

Ladetrykk skal ligge ca på 1 kg, denne sørger for at det ikke stiger over dette. Jeg har kobla forbi denne så jeg får litt høyere trykk, men da bør du ha turbotrykk måler så du kan følge litt med. Får no begynne med å få i gang motoren :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Flottings!! :) får slenga inn ein bestilling.. har ingen ide om koffår bilen ikkje starter.. er helt tom for ideer. Tror eg skal kjøpe ny stopp ventil, i tilfelle denne lurer meg. Den skal egentlig fungere og har testet den, men då e det en ting mer som eg kan elliminere vekk.. gode ideer ang ingen start enda??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka tenker du steinar? Skal eg kjøpe meg en pumpe som eg VET fungerer?? Siden du er sikker på at det ikkje trengs å koble opp med wagcom..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller skal eg få et verksted til å koble opp i diagnosestikken og se om pumpen virkelig har kontakt med bilen?? Er vel bedre det enn å kjøpe flere pumper..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et sted må man begynne, ikke dumt å lese av feilkoder.

Men du kan ha defekt pumpe uten at det dukker opp feilkoder, så du har ingen garanti for at pumpa er bra selv om du ikke får feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått lest av feilkoder!!

G149 og g81..

Legger ved et bilde. Fikk heller ikkje trykket innpå vinduet som heter dieselpumpe på feilkode maskinen.. betyr vel at eg ikke fikk kontakt med pumpen..?

20150929_150540.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt dårlig bilde, men kan oversette:

00765- føler for reguleringsglidervandring (g149)

35-00- -

 

00539- Føler for brændstoftemperatur (g81)

30-00- - afbrydelse eller kortslutning til plus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.