Ingen start etter dieselpumpe bytte. a6 c4 2.5 tdi r5. 1996

Anbefalte innlegg

Anyone?? Noen som har Opplevd noe lignende ved motorbytte osv??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som dårlig kontakt en plass evt feil pumpe, da tempsensoren i hvertfall sitter i pumpa. Sjekk at alle pinnene i den fete koblingen til pumpa er intakte. Sjekk også at kabelen fra undersiden av pumpa er tilkoblet.

Regner med at pumpa har tilkobling til returslange som står rett ut, og ikke på toppen av pumpa? (Altså at pumpa faktisk er til A6 og ikke 100).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer! Dette er en dieselpumpe fra a6. Eg skal skjekke kontaktene en gang til.. den ledningen nederst på puma er temperatur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då var eg skjekka kontakten til dieselpumpen. Og funnet feilen!

Ledningen som går på dieselpumpa var brudd i 5 ledninger!! Helt merkelig at eg ikkje har lagt merke til det. Men men.

Så nå får stemplene mye diesel:)

Desverre for min flaks så starter ikkje bilen enda.

 

Nå har det seg sånn at denne bilen har våre havari på, og i den forbinnelse har eg byttet topp. Riktig nok er toppen fra en audi 100. 2,5 tdi.

Har dette noe med at bilen ikkje starter??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått bilen til å starte.. men den starter KUN med start gass! Hadde ca 300 rpm på tomgang og veldig mye hvit røyk bak bilen. Feil tenningstidspunkt ??

tror eg må prøve å finstille pumpen. Har fått med meg en kar som har stilt noen pumper opp gjennom årene. Men Før dette så vil eg stille OT med hjelp av svinghjulet. Har funnet merke på svinghjulet, men hvor skal eg stille svinghjulet I forhold til? Bare midt i hullet? Er det greit nok? Eller er det et punkt som merket skal treffe mot?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pågangsmotet ditt er det i alle fall ikke noe feil med ;) hvit røyk er for lav tenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Good to know:) for tidlig tenning? Hvor skal merket på svinghjulet stå i hullet? Er det overett merke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. den har eg og lest, men står ikkje noe eksakt hvor merket skal stå i forhold til hullet. Hvordan stiller du svinghjulet? E det greit nok så lenge eg ser merket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O`en skal deles på midten av høyre side på hullet. med høyre side menes slik bilde viser retningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den forsto eg ikkje heilt. Lyst å tegne en tegning å legge ut? Heéhee

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O`en skal deles i 2 på kanten. se pil...

 

132.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Flottings! Finner sikkert utav det! Hvordan skal pumpehjulet på dieselpumpen stå før eg klokker den?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ville bare ha det bekreftet, for i haynes boken står det at pumpehjulet skal stå overett med pumpemerkene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O`en skal deles i 2 på kanten. se pil...

 

[ATTACH=CONFIG]231209[/ATTACH]

 

Veeeel.

Da blir tenninga alt for sen.

Nullen skal deles i to av "trappetrinnet" i midten av hullet, altså 1,5cm til venstre for pila.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Sånn eg forstår det så skal halve Oen vere gjæmt under trappetrinnet og halve Oen skal synest..?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal halve Oen vere gjemt under trappetrinnet og halve Oen synest?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal halve Oen vere gjemt under trappetrinnet og halve Oen synest?:)

 

Ja, helt korrekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då går bilen!! Lekker fra veiven fremme, der som det er en ny simmering! Og veldig kast i multireim hjulet.. tipper kast i hele veiv akslingen. Noen fæle dunkelyder på tomgang og ved pådrag. Spesielt ved pådrag!! Konklusjon?? Prøvde å laste opp en filmsnutt av motorgangen men det funket ikkje.. burde vel begynt å se etter en ny motor..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har dette skjedd da? Skulle du ikke bare bytte dieselpumpe? Eller er det et prosjekt du ikke har startet før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde reg reim havari før dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då går bilen!! Lekker fra veiven fremme, der som det er en ny simmering! Og veldig kast i multireim hjulet.. tipper kast i hele veiv akslingen. Noen fæle dunkelyder på tomgang og ved pådrag. Spesielt ved pådrag!! Konklusjon?? Prøvde å laste opp en filmsnutt av motorgangen men det funket ikkje.. burde vel begynt å se etter en ny motor..?

 

Lekkasje simring: Du har montert den skjevt, skadet leppene (for eksempel over kilesporet) eller ripet opp veiva ved demontering av den gamle. Veiva er for solid til å kunne få radialt kast kun ved registerhavari.

 

Kast i multiremhjulet: Når forrige registerskift er foretatt uten skifte av bolt i front, uten å olje gjenger/bolthode/skive eller uten å trekke til med korrekt moment (som er bortimot 7-800 Nm) så kan bolten løsne. Når den løsner går remhjulet og gnager på veiva slik at den blir skjevt slitt i front. Til slutt ryker kilen og da blir det havari. Jeg tipper at frontflaten på veiva di er blitt skjevt slitt. I kombinasjon med slitasje i reimhjulets anleggsflate mot front av veiva så kan det bli mange mm kast ytterst i reimhjulet. I slike tilfeller er det mulig å slipe av fronten på veiva, kompensere tykkelsen med diamantskiva som er på enkelte av disse motorene og montere et remhjul uten slitasje. Ingen operasjon å anbefale hvis man ikke har kompetanse til å få slipt helt rett og veldig lite. Løsningen for hvermannsen er som regel å ta ut motoren og montere ny veiv eller ny motor.

Sjekk for sikkerhets skyld at det ikke kun er indre og ytre del av remhjulet som har delt seg, det er en hard gummidel i midten som kan sprekke og løsne.

 

Har du Quattro, FWD manuell eller FWD automat? Og hvor bra stand er bilen i? Det er jo greit å vurdere bilens verdi før du begynner på arbeid og kostnad med å skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en FWD automat. Bilen er i kjempe bra stand. Ingen rus!! Godkjent i 2 år. Bare synd at motoren er i dårlig stand. Det er sant så du sier at forrige eiger hadde ikkje strammer bolten på veiva skikkelig! Dermen er den slik den er i dag. Simmeringen er eg 100% sikker på er montert skikkelig. Hadde tape rundt veiva under montering. Slått inn med pipe som passet akkurat på ytterringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hovedproblemet er jo at det er en kjempe dunkelyd i motoren. Spessielt under pådrag. Dette var sånn før regreim havari også.. men nå er det enda verre!! Får ikkje til å legge ut filmsnutten desverre. Går an å sende det på melding visst det er av interesse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.