VW Golf 4 (hvilke coilovere når man vil ha den veldig lav)

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som vet hvilke coilovere som egner seg på en 5 dørs, 2002 modell når man vil ha den veldig lav?

 

Fungerer det å ha 9,5x18" foran og bak? ET35? Isåfall, hvilken dekk dim er å anbefale?

 

24b3db2afbb7095831e81e695d1931fd.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefale mer enn 9 foran.

 

H&R fra ah-Exclusive går lavest. Usikker på hva de har til Golf 4, men til 5 har de sett som senker 110mm og 150mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte noe litt billigere enn H&R denne gangen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten ha H&R som Frode sier, da de fleste senkesett ikke går lavt nokk bak.

 

Visst du skal kjøre med 9.5" fremme må du enten valse de buene noe grusomt, eller

kjøpe bredere skjermer fra SRS-Tec eller noen andre.

 

18x9.5" ET35 bak går fint, men fremme fikk jeg problemer med 18x8.5 ET35 fordi det ikke

var plass til både dekk og coilovers. Endte med å bruke 5mm spacer som ga effektiv ET på 30.

Dette var med 205/40-dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Noen som vet hvilke coilovere som egner seg på en 5 dørs, 2002 modell når man vil ha den veldig lav?

H&R fra ah-Exclusive går lavest. Usikker på hva de har til Golf 4, men til 5 har de sett som senker 110mm og 150mm

Tenkte noe litt billigere enn H&R denne gangen :)

 

Frode svarte jo på akkuratt det du spurte om ;) Skal du ha billigere sett så går de skjeldent lavt nok og da ender du bare med å fjærne fjærskåler osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med framhjulstrekk på MK4 er at det lar seg ikke lett gjøre å få den lav bak, da designet ikke er laget for dette med fjør bakerst på traversen som går opp til karosseriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode svarte jo på akkuratt det du spurte om ;) Skal du ha billigere sett så går de skjeldent lavt nok og da ender du bare med å fjærne fjærskåler osv..

 

Ja, jeg så det ;)

Men det kunne hende at noen visste om det :)

Får bli kjøpe H&R hvis det blir MK4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På fwd mk4 så butter jo drivaksel i rammevang før du får dekket opp i hjulbuen -_-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh. Kjedelig da. Må ha en bil som blir lav ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir relativt lav, men ikke kjempe lav. Da må du kjøpe 4wd eller mk3;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare notche, bak så får du og drop plates for å sentrere hjul igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dumt å kappe i rammevangen. Farlig hvis man ikke vet hva man driver med og man kommer garantert ikke igjennom en PKK på et ordentlig verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre å kjøpe tynnere drivaksel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var vel noe om snakk om to-delt mk5 aksel og? Men det har jeg aldri sett så nøye på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har lekt litt med tanken på å hive i en 4wd girkasse. den har jo korte stikkaksler på begge sider, og "senter diffen" er jo låst orginalt, så trenger ikke sveise det heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noen bilder av Golf mk4 med srs-tec skjermer kontra originale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mücke Carbon & Kunststofftechnik 29 mm

golf%204%2020%20zoll.jpg

 

SRS-Tec

fd82af8416.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.