Passat 3C: nedre plastdeksler dør

Anbefalte innlegg

Er det mulig å fjerne disse dekslene på en skånsom måte? Eller må man kjøpe nye; noen som vet delenumre?

 

Ruster som fy under og ønsker å ta dem av for å vaske under, puss og hammerlakk.

 

image.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben(ikke vacn [emoji14]), hatt samme runde selv med pussing og lakking.

Ikke moro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siterer Morten K.: Løsne skrue foran og bak på innsida, og så skyve lista ene veien. Mener det var bakover på begge dørene. Dette er altså snakk om plast-/gummilistene helt nederst på døra.

 

Det er pussig er at høyre fordør var annerledes enn de tre andre; her var lista limt og ingen rust under. Mulig bytta dør tidligere (?)

 

- - - Updated - - -

 

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være tatt på garanti engang kanskje, evt skade. Mulig de som har gjort det har limt istedet for skyvelåsing for å spare seg rust i fremtiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig; døra er annerledes også da det ikke går ann å bruke skyvelås (har bare noen få sirkulære hull). Hele dørprinsippet er idiotisk; dømt til komme rust da døra spises opp innvendig. Fjernet masse fuktig gjørme.

 

Samme med de håpløse innerskjermene bak av filt; dersom tar hånda inn bak så kan man fjerne kilovis med gjørme og sand.

 

Hvordan løsner man kromlistene på dørene; noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan løsner man kromlistene på dørene; noen som vet?

Kan svare på det og jeg, hadde av alt på to dører for å pusse rust for ikke lenge sida [emoji14]

 

De er limt(dessverre?), så det er bare å varme dem opp og dra.. Evt andre metoder for å fjerne limte detaljer [emoji14]

Jeg hadde rust både over og under(og bak), så jeg varma bare litt og dro så det fulgte med lakk-flak. Det var uansett rust bak jeg måtte slipe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk; fryktet de var limt. Men betyr det at de ikke er huller bak? Altså kunne man fjernet listene for godt? Kan jeg spørre hva slags lim du brukte for feste dem igjen? Og brukte du hårføner for å varme dem opp?

 

Uansett tror ikke jeg orker å bæle med det nå. Mer lyst å ta av alle innskjermene og rengjøre/behandle der.

 

PS: sjekket biltråden din. Imponerende jobb du har gjort der. Om du har deler til overs til 2005 sedan modellen min, si ifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dessverre hull bak, derfor det ruster :/ Er styrepinner på listene så de skal sitte på riktig plass.

Brukte føner ja, og tapetkniv ned bak, siden jeg skulle slipe der uansett.

 

Brukte monteringsteip fra Clas Ohlson, noe liknende denne mener jeg det var: http://m.clasohlson.com/no/Super-monteringsteip/31-1633

Måtte splitte den litt og styre, men det sitter godt nå :)

Ellers får man sikkert kjøpt nye lister med lim, som i tillegg er pene [emoji14] Står delenummer bakpå dem.

 

Har litt div deler, men vet ikke om noe kan brukes. Kun mf-ratt med elektronikk jeg kommer på som noen kan ha bruk for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innerskjermer av bak; sprayes imorgen.

 

image.jpgimage.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si for mye hvor viktig det er å ta ut innerskjermer og vaske helt rent en gang i året! Holder på med en A6 2006 mod på jobb, en skikkelig dårlig vedlikeholdt en, resultat:

37e9ffb8e9ba0e7bda5b48beecc70438.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.