Felgstørrelse og dekkprofil på VW med DSG-kasse

Anbefalte innlegg

Hola!

 

Siden DSG-kassa bruker omdreiningstallet på hjula (i tillegg til en del andre ting) for å beregne hvordan kassa girer... Vil f.eks. 19" eller 20" (i motsetning til standard 16" eller 17") felger påvirke hvordan kassa girer eller hvor lavt motoren går i turtall? Større felger gir jo lavere rev på hjula ved samme hastighet langs veien : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det vil det ikke. Av den enkle grunn at uansett felgstørrelser så skal rulleomkretsen være tilnærmet lik (+-5%).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg vil tro at store/tunge hjul vil kunne oppfattes som "motbakke" og dermed hyppigere nedgearing?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro du får større problem med støyen fra felgene mot asfalten.. :P

 

(Sorry, måtte bare..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Store felger = mindre profil på dekket, så rulleomkretsen på dekket skal være lik. Eneste forskjell er st større felger kan veie mer, men har ikke noe stor betydning; -)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Store felger/brede dekk gir MYE dekkstøy i Touran. Eg gikk ned til 17" pga dette, er også følsom for dårlig balanserte felger eller høydekast spesielt bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer veldig ann på dekkmerke og type ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Store felger/brede dekk gir MYE dekkstøy i Touran. Eg gikk ned til 17" pga dette, er også følsom for dårlig balanserte felger eller høydekast spesielt bak

 

Regner med dette gjelder også for Passat, men det er vel bredden som er utslagsgivende på støy vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.