Rudskogen bane/utstillingstreff 30-31 Juli 2005

Anbefalte innlegg

Dette er den offisielle tråden for Rudskogentreffet 2005.

 

Informasjon om treffet vil bli lagt ut her og på hovedsidene når ting faller på plass.

 

Påmelding kan gjøres her:

http://www.vwaudi-club.no/?s=eventReg&eventID=6

 

Vi vil tillate overnatting på området, men porten vil bli stengt på kveld/nattetid slik som i fjor. Jan Andre skal passe på at folk oppfører seg i fylla.

 

Banekjøring

Priser:

200 kr pr dag, 300 kr for hele helga

(Samme som på hovedtreffet).

 

Krav:

-Prøveskilt er ikke tillatt (skal verifisere dette)

-Bilen skal være i god teknisk stand

-Hjelm er påkrevd av samtlige personer i bilen

-Vinduer skal være lukket under kjøring på banen

-Setebelte skal være festet

-Kjørelys er påkrevd

-Støykrav: maks 65dB hos nærmeste nabo (?) - tror det er dette som står i kontrakten, skal sjekke det opp og komme med oppdaterte detaljer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørebeskrivelse

Rudskogen Motorsenter ligger i Rakkestad Kommune i Østfold.

Nærmere bestemt langs riksvei 111,

ca 8 km fra Rakkestad sentrum og ca 12 km fra Sarpsborg.

 

Riksvei 111 går mellom E6 ved Sarpsborg og E18 ved Mysen.

 

Kjøretid fra Oslo til Rudskogen Motorsenter er ca. 1 t. 10 min. enten man velger å kjøre via E6 eller E18.

 

kart.jpg

 

Beregn kjørerute her:

http://www.gulesider.no/gsi/route.do?id=a_11.259439_59.369717_Rudskogen+motorsenter%2C+Rakkestad&mode=R&spraak=1&cr=finish&next.x=31&next.y=8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har man meldt seg på, og håper S6`en får luftet seg på bane denne gangen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her blir bare knall! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi vil tillate overnatting på området, men porten vil bli stengt på kveld/nattetid slik som i fjor. Jan Andre skal passe på at folk oppfører seg i fylla.

Da er det telt på go-kartbanen som gjelder da...:)

Blir det åpent på fredagskvelden? (slik som på Våler) slik at vi langveisfarne for slått opp telt i skumringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det åpent på fredagskvelden? (slik som på Våler) slik at vi langveisfarne for slått opp telt i skumringen.

 

Forhåpentligvis. Det må avklares først. Vi må muligens få noen til å passe på der slik at det er kun medlemmer som kommer inn på området.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhåpentligvis. Det må avklares først. Vi må muligens få noen til å passe på der slik at det er kun medlemmer som kommer inn på området.

: ja : supert.. og portene blir vel stengt også etterhvert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig artig artig :D

 

Da har en noe å glede seg til her å gitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det telt på go-kartbanen som gjelder da...:)

Blir det åpent på fredagskvelden? (slik som på Våler) slik at vi langveisfarne for slått opp telt i skumringen.

 

Ja vi langveisfarende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Andre skal passe på at folk oppfører seg i fylla.

Hvem passer på at Jan Andre oppfører seg i fylla da? :evil:

Regner med at hvilken bil man evt. velger på påmeldinga ikke er endelig mht. kjøring på banen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

65db hos nærmeste nabo vil si???

Skal de sette opp måler i huset hans da eller??? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve og se om jeg også tar meg en tur nedover dit.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at hvilken bil man evt. velger på påmeldinga ikke er endelig mht. kjøring på banen?

 

Neida. Påmeldingen er ikke bindende heller. Forhåndspåmelding gjør bare jobben enklere for meg (og kortere tid i kø for dere) når dere kommer for å betale og få utdelt nummerlappen til bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

65db hos nærmeste nabo vil si???

Skal de sette opp måler i huset hans da eller??? :confused:

 

De har en måler fast montert et sted tror jeg. Skal sjekke det opp og komme med mer info.

Hvis du tar utgangspunkt i kravene på Våler så er du ihvertfall på den sikre siden: Maks 90 dB, 0,5m avstand, 45 gr vinkel fra potta tror jeg det var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gleder meg, prøve å få kjørt litt på banen igjen. : rock :

Rudskogen er alltid digg. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en måler fast montert et sted tror jeg. Skal sjekke det opp og komme med mer info.

Hvis du tar utgangspunkt i kravene på Våler så er du ihvertfall på den sikre siden: Maks 90 dB, 0,5m avstand, 45 gr vinkel fra potta tror jeg det var.

 

Jeg har nå sjekket opp dette med Jan Andre (som sitter på kontrakten). Det som jeg har beskrevet øverst:

Støykrav: maks 65dB hos nærmeste nabo.

 

Det er litt lite konkret i forhold til kravene hos Våler, men vi er ganske sikre på at støy ikke er så stort problem på Rudskogen som på Våler. Jan Andre har også invitert noen med værstingbiler til treffet. Han har også prøvd å få tak i folk på Rudskogen for å konkretisere det, men har ikke lykkes ennå. Hvis vi finner ut noe mer så legger jeg det ut her.

Hvis du vil være på den sikre siden så kan du ta utgangspunkt i kravene fra Våler ovenfor, da går det i hvertfall bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at Bilmekaniker.no sine banetreff der godkjenner 100db ved måling, og 55db :confused: hos nærmeste nabo? Og quote: "Det er som tidligere år veitrafikkloven som gjelder og i år er det lov med ”gyldig” prøveskilt. (må ha dokumentasjon på prøveskiltene) " Men klubben vår har altså de reglene du nevner? Kjipt det skal være sånn forskjell bare... : bh :

 

PS! Kan jo evt. være fordi Bilmekaniker har sine treff på fredagen, mens hovedtreffet er i helga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at Bilmekaniker.no sine banetreff der godkjenner 100db ved måling, og 55db :confused: hos nærmeste nabo? Og quote: "Det er som tidligere år veitrafikkloven som gjelder og i år er det lov med ”gyldig” prøveskilt. (må ha dokumentasjon på prøveskiltene) " Men klubben vår har altså de reglene du nevner? Kjipt det skal være sånn forskjell bare... : bh :

 

PS! Kan jo evt. være fordi Bilmekaniker har sine treff på fredagen, mens hovedtreffet er i helga..

 

Jeg ringte Rudskogen nå. Støygrensene varierer ut i fra om det er hverdag/helg og tid på dagen. Hun kunne ikke bekrefte at det var 100 dB (målt på banen), men sa at det var det som bilen var godkjent med i vognkortet som gjelder ved stikkprøver.

I vår kontrakt står det 65dB hos nærmeste nabo (ikke 55 som hos bilmekaniker.no, muligens pga at vi er der på dagtid).

 

Hun sa også de har blitt litt strengere på dette med støy (mer stikkprøver) pga at Rudskogen har planer om utbygging av banen (se info på rudskogen.no), og ønsker å ha ett godt forhold til myndighetene.

 

Når det gjelder prøveskilt så godtar de det så lenge det er i orden i forhold til veitrafikkloven. Prøveskiltene må ha riktig dokumentasjon og godkjent formål. Formålet må være test/prøvekjøring. Prøveskilter med dokumentasjon for flytting av bil fra hjem til verksted eller lignende er derfor ikke tillatt.

 

 

EDIT: Når det gjelder støy så sier Kjøretøyforskriften litt om dette:

http://www.lovhidden.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19941004-0918.html#map024

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve meg på banen denne gang.

Blir sinnsykt gøy dette : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte Rudskogen nå. Støygrensene varierer ut i fra om det er hverdag/helg og tid på dagen. Hun kunne ikke bekrefte at det var 100 dB (målt på banen), men sa at det var det som bilen var godkjent med i vognkortet som gjelder ved stikkprøver.

I vår kontrakt står det 65dB hos nærmeste nabo (ikke 55 som hos bilmekaniker.no, muligens pga at vi er der på dagtid).

 

Hun sa også de har blitt litt strengere på dette med støy (mer stikkprøver) pga at Rudskogen har planer om utbygging av banen (se info på rudskogen.no), og ønsker å ha ett godt forhold til myndighetene.

 

Når det gjelder prøveskilt så er godtar de det så lenge det er i orden i forhold til veitrafikkloven. Prøveskiltene må ha riktig dokumentasjon og godkjent formål. Formålet må være test/prøvekjøring. Prøveskilter med dokumentasjon for flytting av bil fra hjem til verksted eller lignende er derfor ikke tillatt.

 

Ok får håpe de ikke er altfor strenge med støy da, og at prøveskilt er ok er jo også glimrende, har man lov å kjøre på gata burde bane være like greit.

Kanskje jeg rekker å få ferdig 80'n og lufta den en tur der, hadde vært morro : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer om prøveskilter: Det er 'Forskrift om bruk av kjøretøy' som gjelder:

http://www.lovhidden.no/for/sf/sd/xd-19900125-0092.html#2-7

 

§ 2-7. Bruk av prøvekjennemerke m.m.

 

1. Registreringspliktig kjøretøy kan flyttes, prøves, demonstreres eller kjøres i forbindelse med registrering uten å være registrert. Ved slik bruk skal kjøretøyet ha påsatt gyldig prøvekjennemerke og være i forsvarlig stand. Bruk av prøvekjennemerke til annet formål er ikke tillatt. Vognkort og kjøreseddel for årsprøvekjennemerke eller kjøreseddel for dagsprøvekjennemerke skal medbringes.

Bruk av prøvekjennemerke til ordinær transport av personer og gods er ikke tillatt medmindre det medbringes spesiell tillatelse utstedt av regionvegkontoret.

Nødvendig dokumentasjon og opplysninger skal framlegges for kontroll med utlån/utstedelse, tildeling og bruk av prøvekjennemerke.

 

Utifra dette så er det prøveskilt med kjøreseddel for prøving/demonstrasjon som er tillat brukt på treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vell en tur bort dit ja , fikk ikke med meg hovedtreffet så dette for bli en god erstaning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir lang tur på meg. Kommer så fremt at ikke bilen streiker. Skal dømme i norway cup påfølgende uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja JA , ser bra ut dette men ikke for bilen Min, lykke til med arrangemanget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallais, noen som vet hvor langt dette er fra Egersund (Stvanger)? tenkte å få med noen kamerater bort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.