Rudskogen bane/utstillingstreff 30-31 Juli 2005

Anbefalte innlegg

Hallais, noen som vet hvor langt dette er fra Egersund (Stvanger)? tenkte å få med noen kamerater bort..

 

Ifølge visveg.no er det 466,8km

eger-rud.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallais, noen som vet hvor langt dette er fra Egersund (Stvanger)? tenkte å få med noen kamerater bort..

 

Distanse er uinteressant med tanke på hvor gøy det er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sørg for og ha på dekk dere kan bruke opp på banen om dere ikke har god råd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sørg for og ha på dekk dere kan bruke opp på banen om dere ikke har god råd ;)

 

Hvis en ønsker å ha greit med mønster igjen på bilen så er det bare å kjøre færre runder om gangen (da blir ikke dekkene så varme). Hold deg til ca 5 runder om gangen og la så bilen (inkl dekk) kjøle seg ned før du kjører utpå igjen. For å være enda mer snill mot dekka så kan du ta det litt pent i svingene og passe på å ikke gasse på mens du er i sving (slik at du ikke spinner på innerhjulet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge visveg.no er det 466,8km

 

Skal legges til at det er ELENDIG kvalitet på denne veien, hvis har senka bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer da med et lite dumt spørsmål:)

 

Siden det er vegtrafikk loven som gjelder ute på banen, vil da dette tilsi at det er lov å øvelseskjøre på bane da? dersom man har med seg en som er over 25 og har hatt bilførerbeviset i 5 år, samt at øvelseskjøreren har mopedfører beviset eller har gjennomført trafikalt grunngkurs? og det er en "L" klistra på bilen:P

 

Var nå sånn i sigdal i hvertfall, på vintertreffet. Derfor jeg lurer på om det samme gjelder på dette bane/utstillingstreffet.

 

Mvh

Kim André

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er vegtrafikk loven som gjelder ute på banen, vil da dette tilsi at det er lov å øvelseskjøre på bane da? dersom man har med seg en som er over 25 og har hatt bilførerbeviset i 5 år, samt at øvelseskjøreren har mopedfører beviset eller har gjennomført trafikalt grunngkurs? og det er en "L" klistra på bilen:P

 

Jeg har prøvd å sjekke opp dette. Det står ikke annet i kontrakten med Rudskogen enn at veitrafikkloven gjelder. Da vil jeg anta at det er lovlig på banen også. Det har også forekommet øvelseskjøring på klubbtreff (både på sommer- og vintertreff) enkelte tidligere år vet jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallais, noen som vet hvor langt dette er fra Egersund (Stvanger)? tenkte å få med noen kamerater bort..

Ifra Stavanger og overfjellet (suleskaar-Dalen-drammen-rudskogen) ligger det på en 55-60 mil og kjøres på ca 7 timer.

Men det blir kanskje litt omvei for deg å kjøre opp sirdalen til suleskaar. Om du ikke velger Rv 42, men tar E39 fra Egersund-Kr.Sand E.18- Horten - Moss og E6 -Rudskogen så vil jeg tippe dette blir oppmot 60 mil det også. Noe lengre kjøretid. grunnet mer biler,kø-kjøring,fotoapparater,biler m div ekstra lys skjult i grillen,folk i grønne vester som leker i gøfta o.l som legger litt demper på kjøregleden. Men så er veien litt bedre enn RV 42. Veien over fjellet er nokså bra. Borsett fra 2 mil fra Halbjørnsekken til Dalen (anbefales 60km/t eller lavere!!!) Ellers så er den en helt grei norsk-standard "skogsbilvei"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når er banekjøringen? Vurderer å ta turen for å titte litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lørdag 09-17 ca og søndag. 13-17 ca da også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Program Rudskogen:

 

Fredag:

Ikke noe arrangement fra klubben sin side, men folk kan komme inn for å overnatte.

Ingen bestemt åpningstid (banen er åpen pga annet arrangement på fredagen).

Porten stenger kl 23:00.

Det skal være rolig på området etter kl 23.

 

Lørdag:

Påmelding til banekjøring: 09:00 og utover.

Førermøte litt etter 09:00, nytt førermøte sannsynligvis ved 12-13 tida.

Banekjøring 09:00 – 17:00

(vi har banen til kl 18, og kan holde på til da hvis det er mye aktivitet).

Porten stenger kl 23:00.

Det skal være rolig på området etter kl 23.

 

Søndag:

Utstilling kl 09:00 - 13:00.

Påmelding banekjøring: 12:00 og utover.

Førermøte sannsynligvis kl 12:30.

Banekjøring fra kl 13:00 – 17:00.

(vi har banen til kl 18, og kan holde på til da hvis det er mye aktivitet).

Premieutdeling utstilling kl 16:00.

Treffet avsluttes senest kl 18:00.

 

Litt info rundt banekjøring:

Dere som kommer senere på dagen etter førermøter er avholdt og skal kjøre på bane må ta kontakt med påslippet for instruksjoner.

Nøyaktig klokkeslett for førermøte vil bli annonsert på plakat i sekretariat eller via speakeranlegget.

 

Husk forhåndspåmelding til banekjøringen. Da blir det mindre køståing før dere får kjørt på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare spørre. kan man komme med Ett ikke VAG produkt også?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare spørre. kan man komme med Ett ikke VAG produkt også?? :)

 

Du kan komme og se, men ikke delta på utstilling eller kjøre på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan komme og se, men ikke delta på utstilling eller kjøre på banen.

 

 

da lurer jeg på en ting, for noen år siden kom et medl av oss med en volvo og fikk kjøre på bannen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

praktisk banespørsmål:

For oss som har biler som bruker litt supe når man tusler noen runder rundt på banen og begrenset med muligheter til å ta med seg mange reserve bensinkanner, hvor er det vi finner nærmeste stasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ca. 15 minutters tid til nærmeste bensinstasjon/butikk/pizzabule, retning Sarpsborg fra banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ca. 15 minutters tid til nærmeste bensinstasjon/butikk/pizzabule, retning Sarpsborg fra banen.

Ok, får ta med meg en 5L kanne, så har jeg noe iallfall til en 15min kjøring.

Det var jo forsåvidt det jeg trodde, at man måtte et stykke sydover mot sarpsborg for å finne mat til bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Statoil og Jet stasjon like utenfor Rakkestad sentrum, avstand 10 km, kjøretid litt over 10 min.

Mot Sarpsborg så er det Esso og Shell, avstand 15 km, litt over 15 min å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da lurer jeg på en ting, for noen år siden kom et medl av oss med en volvo og fikk kjøre på bannen.

 

Akkurat det med volvoen kjenner jeg ikke til, men vi hadde en Ferrari på Rudskogen for 2 år siden, og da ble det litt støy etterpå. Det ble det såvidt jeg vet bestemt at det ikke skulle gjentas med det første... (dette var før min tid i styret).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så med andre ord går dette da i boks?

Øvelseskjøringa altså, noen som kan ta seg bryet med å finne ut dette for meg, å så sende meg en PM?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som vil komme, men han er ikke medlem i klubben, noe han kanskje blir....

Men er det lov for ikke medlemmer og komme oxo...

 

Jeg er klar for kjøring.... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som vil komme, men han er ikke medlem i klubben, noe han kanskje blir....

Men er det lov for ikke medlemmer og komme oxo...

 

Han er velkommen til å komme og se ja. Hvis han (kjører VW/Audi) og skal kjøre på bane så må han melde seg inn på treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte på Gatebil at det faktisk var 80 sone på banen, gjeld dette også VACN sine treff. Vegtrafikkloven som gjelder og dermed kunne politiet ha laserkontroll på banen. Ikkje det at dei hadde planer om det, men men dei hadde jo promille kontroll på gatebil. Veit ikkje kva som skjedde om nokon blåste rødt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei hadde jo promille kontroll på gatebil.

noe som igrunnen er en jævlig fin ting...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er jo flotte greier det, men var litt uventa. Vart ikkje særleg med køyring på oss på lørdagen kan du sei hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.