Rudskogen bane/utstillingstreff 30-31 Juli 2005

Anbefalte innlegg

Hørte på Gatebil at det faktisk var 80 sone på banen, gjeld dette også VACN sine treff. Vegtrafikkloven som gjelder og dermed kunne politiet ha laserkontroll på banen. Ikkje det at dei hadde planer om det, men men dei hadde jo promille kontroll på gatebil. Veit ikkje kva som skjedde om nokon blåste rødt.

Ja, dette stemmer. Vi leier banen for såkalt ferdighetskjøring, og alle skriver under på en "kontrakt" hvor det står at man følger vegtrafikkloven. (Dermed gjelder jo også forsikringen i prisippet...)

Hvis noen hadde blåst rødt på gatebil, så hadde AKKURAT det samme skjedd som om man hadde blitt stoppet på gata! Heldigvis var det ingen som gjorde dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når er det egentlig best å ta turen dit? Lørdag eller søndag? Vil ha med oss banekjøring og utstilling. Pleier folk å reise tidlig på søndag liksom, eller pleier det å være "stinn brakke"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når er det egentlig best å ta turen dit? Lørdag eller søndag? Vil ha med oss banekjøring og utstilling. Pleier folk å reise tidlig på søndag liksom, eller pleier det å være "stinn brakke"?

Beste er å dra dit fredags kveld og være der til søndags ettermiddag, det de fleste gjør ;)

Men skal man bare 1 dag så er vel lørdagen den store dagen for banekjøring og søndagen dagen for utstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så med andre ord går dette da i boks?

Øvelseskjøringa altså, noen som kan ta seg bryet med å finne ut dette for meg, å så sende meg en PM?;)

Jeg har aldri hørt at noen har drevet å øvelseskjørt på bane, en forutsetning for å kjøre på bane må være at man ihvertfall har lappen... Jeg tror mange ville revurdert å kjøre på bane, meg inkludert om det driver folk og øvelseskjører der...

Just my 40 lire...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært ansvarlig for treffet ville jeg ikke ha tillatt øvelseskjøring.

Men mtp. at vegtrafikkloven gjelder, er det i prinsippet lov.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bommer jeg helt om søsnnen til frisak kjørte med L på bane for et par år siden? eller var det ikke sønnen hans eller er det bare jeg som er dement? jaja, samma for meg, skal på banen jeg om jeg får foringer før den tid og har greid å få pressa dem i! hjulvinkel etc. tar man på "ævve".. tut og kjør! -meg er det bare å forbikjøre alt dere orker, har det moro fordet jeg med mine 90hk-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bommer jeg helt om søsnnen til frisak kjørte med L på bane for et par år siden? eller var det ikke sønnen hans eller er det bare jeg som er dement?

Aner ikke, jeg mener det samme uansett om det var sønnen til krompen som skulle ut å kjøre... OM sønnen til Frisak gjorde det, noe jeg ikke vet en dritt om, så mener jeg at det er helt feil uansett å tillate dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært ansvarlig for treffet ville jeg ikke ha tillatt øvelseskjøring.

Men mtp. at vegtrafikkloven gjelder, er det i prinsippet lov.

bra du er enig med deg selv da:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det bare er meg som har lest dårlig men jeg spørr alikevel jeg..

når åpner det på søndag? for bil-utstilling å sånn...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge vegtrafikkloven gjelder tillates også øvelseskjøring dersom ikke annet er nevnt. En bane er juridisk sett å betrakte som en vei utenfor tettbygd strøk, og alle regler gjelder på godt og vondt.

Samtidig vil jeg si at jeg tror at dersom noen har interesse av å øvelsekjøre på bane og man har ledsager som tilfredsstiller krav (minst 25 år, lappen i minst 5 år sammenhengende) synes jeg ikke det er noe problem i det hele tatt. De fleste som driver med privat øvelseskjøring og har en viss bilinteresse vil jeg tro ikke kjører noe dårligere enn de gjør med ferskt førerkort. Bare man bruker hodet og ikke kjører over evne synes jeg det er det samme om den bak rattet er 16, 17, 18, 30 eller 50 år.

Dessuten har det blitt øvelseskjørt på bane på tidligere treff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sønnen til frisak øvelses kjørte jo mye på treff før med disse instruktørenen på våler, Han er jo en utrolig dyktig sjåfør, (tar etter sin far) , tipper han hadde kjørt fletta av mange andre med førerkort da han var 17. Han kjørte også mye mere korrekt med tanke på sporvalg en det mange med lappen gjorde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurte bare på en ting.

har det noe å si hva slags hjelm man bruker? må det ver ein motorsykkelhjelm

eller kan det ver ein snowboard hjelm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurte bare på en ting.

har det noe å si hva slags hjelm man bruker? må det ver ein motorsykkelhjelm

eller kan det ver ein snowboard hjelm?

moped hjelm, go-kart, motorsykkel, prof hjelm er godskjent.. sykkel hjelm tror jeg ikke blir godtatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg event er på treff hvis jeg får tid til å komme da. Men det jeg lurer på er 200kr for banekjøring men koster det ingen ting bare for å komme og være der? og om det koster noe å event sove på go-cart banen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor blir overnattingen der?

Gocart, grusplassen eller noe annet?

Stiller FGL med anlegg og arrangerer ølstaffet?? : rock :

Om dere vil ha revansj.... :rolleye:;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg event er på treff hvis jeg får tid til å komme da. Men det jeg lurer på er 200kr for banekjøring men koster det ingen ting bare for å komme og være der? og om det koster noe å event sove på go-cart banen?

Go-kartbanen er nok utleid så overnatting der blir det ikke noe av

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oooh blir rasende festlig dette. Alltid morro på rudskogen!!! : rock :

I'll be there.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan hvem som helst av medlemmene vise frem bilen sin? hvor vil dette skje, og koster det noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan hvem som helst av medlemmene vise frem bilen sin? hvor vil dette skje, og koster det noe?

ALLE medl kan stile ut, det skjer på p plasen ved depoet ville jeg tru som vanlig og hva det koster, beklager veit ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man være der kl 9 søndag morgen med bilen da eller? Står at det er da utstillinga begynner...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er som regel laaaaaaaang vaske kø der på morgene. så anbefales å være ute i god tid. å komme etter kl 12 kan man stå i fare for å ikke få bilen sin bedømt hvis det er mange biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står at premieutdeling er kl. 16.00 håper det ikke blir veldig mye seinere en det helst før, vi har jo trosalt noen mil å kjøre, og jobb på mandag. : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Go-kartbanen er nok utleid så overnatting der blir det ikke noe av

Hvor blir det overnatting da??

Og er det gratis for medlemmer??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La inn litt info om treffet på Bilforumet.net. og kanskje det kommer flere som ikke er medlem i klubben med sine vw audi og stiller ut og forhåpentligvis melder seg inn i klubben..

Håper det ikke var galt gjort av meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.