Focal 33KX Subwoofer (ny/ubrukt)

Anbefalte innlegg

Pga endring i planene (grunnet en liten overvurdering av faktisk plass) selges denne nye Focal K2 Power subwooferen. Den ble kjøpt ny av meg fra Ice Audio for ca 2mnd siden, og er ennå ikke tatt i bruk/oppkoblet.

 

330mm (13") Bass med K2 sandwich composite membran

Utviklet og produsert i Frankrike

Dobbel 65mm Svingspole på kaptonformer

Multi ferrite magneter: 18 ringer

Høykvalitets spider med innvevde lisser til svingespolen

VAR (Ventilation Auto Regulated)

Maks effekt: 800W

RMS effekt: 400W

Følsomhet (2.83V/1m): 90dB

Frekvensrespons: 30Hz-1,0kHz (avhengig av kasse)

Beregnet for 30 til 50 liter lukket kasse

Impedans 2x2 Ohm

 

Link til finnannonse: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=66004491

 

Ligger til 3800kr på finn, men om noen klubbmedlemmer slår til så går den for 3500kr inkl frakt. Veilpris er 5500 nå, men prisene øker på Focal fra 15.november.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder:

 

20150813_183658_zpsrp4sjkyt.jpg

 

20150813_183905_zps4d6j4xos.jpg

 

20150813_183932_zpsop0ktgu1.jpg

 

Hiver med en liten rull med Focal Elite 4mm2 høyttalerkabel på kjøpet :)

20151022_155747_zpsd4wfxcai.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok innhandling av glassfiber og polyester, for å lage en altfor påkostet subwooferløsning til en Yaris varebil.

 

Trekkes for salg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å høre den når du er ferdig med å bygge :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ble tatt i bruk, men siden jeg har kjøpt gamlebilen tilbake ble mesteparten av anlegget tatt ut av den bilen dette sto i, subben inkludert.

 

Da er denne blitt til overs, så legger den for salg igjen jeg.

 

2700kr. Kan sikkert befraktes til vacn-treffet på rudskogen nå til helgen om noen ønsker det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Haakon! Har du denne enda ? Hvor mye effekt på forsterker trives denne med ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, denne har jeg fremdeles. Selv har jeg testet den på en 6 kanals Helix som gir 215w rms pr kanal i 2ohm, så litt over 400w rms totalt sett (2x2ohm spoler på denne). Det fikk greit med fart på denne, men en venn har en Helix B one monoblokk på samme subben, som leverer rundt 900w - og da våkner den skikkelig til liv. Importøren (ice audio) mente også at den var glad i litt effekt, så en plass mellom 750-1000w til rådighet tror jeg er midt i blinken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.