Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som vet om fotoboksene i Knappetunnelen er stilt til 60 km/t i tråd med den midlertidige fartsgrensen?

 

Kjørte tunnelen fra Sandsli til Fyllingsdalen i dag, noe jeg ikke pleier å gjøre (pleier alltid ta av på første avkjørsel mot Straumevegen). Mistenker at jeg kan ha holdt mer enn 60 forbi boks nr 2 som står ved innsnevringen (hadde trafikk rundt meg, feltene skal samles, holdt fokus på trafikken, la ikke merke til boksen før jeg var forbi). Håpløs plassering!

 

Er jo i tillegg rimelig enkelt å gli litt over på en så "bra" vei med 60...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke turt å utforske det. Men det ryktes fra taxi sjofører at det ikke er justert ned fra 80

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes jeg så noe lys fra den, men kan ikke si det sikkert... Er det snittmåling her kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke snittmåling, men kan lett oppfattes som den tar bilde hvis lyset fra bilen treffer riktig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er sikkert stilt masse over 60, fotoboksene har uansett god sikkerhetsmargin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke la merke til boksen før du var forbi, har du IKKE blitt tatt bilde av, det er ganske sikkert. Det er ikke akkurat mobilkamera-blitz i en sånn boks ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Ble brått usikker da jeg så et slags lys fra den, kan ikke skjønne at det skal ha gått så fort.

 

Fikk også et tips om at ATK-avdelingen hos Politiet kan svare på om man faktisk er tatt i en fotoboks, så blir vel en liten telefon dit i morgen. Orker ikke gå å vente på noe som evt. kommer i posten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite sannsynlig at de gidder å justere ned grensen hvis det er snakk om en midlertidig endring. Koster litt å justere styreenheten på en fotoboks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Ble brått usikker da jeg så et slags lys fra den, kan ikke skjønne at det skal ha gått så fort.

 

Fikk også et tips om at ATK-avdelingen hos Politiet kan svare på om man faktisk er tatt i en fotoboks, så blir vel en liten telefon dit i morgen. Orker ikke gå å vente på noe som evt. kommer i posten.

 

"Eh, hei. Kjørte litt fort gjennom Knappetunnelen i går - Tok dere meg?" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits å ringe, som Håkon sier : du vet om du blir blitzet. De er meget kraftig og du skvetter litt til når du blir tatt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boksene i knappetunellen står på 80 :) så du har ikke noe å frykte ;) snakker av egen erfaring her. Da skulle jeg fått mange bøter for lenge siden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke la merke til boksen før du var forbi, har du IKKE blitt tatt bilde av, det er ganske sikkert. Det er ikke akkurat mobilkamera-blitz i en sånn boks ;)

 

ikke si det

"nye" bokser trenger en ikke se annet enn et lite rødt blink (IR blitz.) har erfaring med det: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører hver dag frem og tilbake til jobb i 80 så nei, de er ikke justert ned:-)

(gidder ikke ligge i 60km/t kl 05:45 og 14:15 når det aldri har vært en mann å se i arbeid.

Talentløs nedjustering av fartsgrense i stedet for tidsbegrenset nedjustering! Om ikke en respekterer nedsatt fartsgrense der det jobber folk, så er den ikke blitt bedre av dette.... (me included)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke si det

"nye" bokser trenger en ikke se annet enn et lite rødt blink (IR blitz.) har erfaring med det: haha :

 

Riktig det, det er bare små røde IR-led som blinker.

 

http://www.nrk.no/hordaland/slik-er-det-a-bli-tatt-av-fotoboks-1.11579893

 

– I dei eldre boksane med blits er jo ikkje folk i tvil. Då ser dei blinken og får seg ein støkk. På dei som er litt nyare er det berre dette raude lyset. Så her kan ein faktisk køyre for fort forbi utan å merke noko, medgir han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig det, det er bare små røde IR-led som blinker.

 

http://www.nrk.no/hordaland/slik-er-det-a-bli-tatt-av-fotoboks-1.11579893

 

– I dei eldre boksane med blits er jo ikkje folk i tvil. Då ser dei blinken og får seg ein støkk. På dei som er litt nyare er det berre dette raude lyset. Så her kan ein faktisk køyre for fort forbi utan å merke noko, medgir han.

Det var det jeg også trodde - derfor jeg ble usikker da jeg så et slags lys fra boksen (som på bakgrunn av andre kommentarer her kan ha vært gjenskinn fra andre bilers lys). Så det bare akkurat i det jeg kjørte forbi (la ikke merke til boksen tidligere), og ble overrasket da jeg ikke hadde høy fart.

 

Anyway, takk for innspill. Håper jeg har tatt feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.