Audi A4 2.8 Q Evnt. S4 framakslinger ØK

Anbefalte innlegg

Hei!

Ska bygge om a4 min med Hp2 kalippere og nav fra A6 2.7 biturbo. Noen som har A4 2.8 q Komplette framakslinger liggende?

 

mvh Tom Vadseth

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også bruke S4 akslinger! Er vel enklere å få tak i det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

s4 har større indreknuter, men tsq har små inv og store utv og mulignes 1.9tdi også har det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å sette på andre flenser på kassa så den passa om jeg ska bruke s4 akslinger [emoji14] Er A4 kasse jeg ska bruke til å begynne med.

Men viste ikke at TSQ og kanskje 1.9 tdi hadde det liten knute innerst å store ute Takk for tips!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg jobber på bilxtra har jeg skjekka i systemet våres hva som passer. Jeg har liggende akslinger uten ytre knuter, å der er det 30 tenner på yttern. kjøper jeg bare knute ifra 2.8, så har den 30 tenner innvendig og 38 tenner utvendig som er det samme som A6/s4 har. Det ska vel gå det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kommer drivakslene fra da? Erfaringsmessig er det andre splines hvis knuten er større, så dobbeltsjekk at splines på knuten og akslingen stemmer overens. Tipper det er annet antall på mindre knuter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kommer drivakslene fra da? Erfaringsmessig er det andre splines hvis knuten er større, så dobbeltsjekk at splines på knuten og akslingen stemmer overens. Tipper det er annet antall på mindre knuter..

 

Akslingene er vanlige 1,8t. og org knuter har 30 tenner innvendig og 33 tenner utvendig. 30 tenner innvendig har også 2.8 men med 38 tenner utvendig. Skal vel i teorien gå da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at diameteren/tennene er større på 2.8 spline selvom antallet er likt. Har iallefall vært det på alle drivaksler jeg har vært borti fra vag :) en måte å sjekke dette på er å se om selve akslingen mellom 2.8 og 1.8 har likt delenummer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knuter fra 2.8 passer org 1.8 aksler. Så er som du sier, for å få på store hjullagerhus og hp2 så er det det enkleste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knuter fra 2.8 passer org 1.8 aksler. Så er som du sier, for å få på store hjullagerhus og hp2 så er det det enkleste.

 

Takk for bekreftelse ! da blir det Hp2 bremser!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luksus, sånn er det ikke på typ89/b4..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luksus, sånn er det ikke på typ89/b4..

 

Må ha litt luksus iblant :): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har enda ikke bestilt dette. men noen som har et delenr til en knute fra TSQ eller 2.8Q ? Sliter med å finne 98mm utvendig diameter...... altså selve leddet sin diameter..

 

EDit: Haar sjekka overalt nå. finner kun knute med 30 tenner innvendig og 38 tenner utvendig som er 87,9mm utvendig diameter. vil dette passe?? S4 ledd og A6 ledd er 98mm utvendig diameter. Abs ringen ser ut til å vær lik...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte 87,9mm. Får levert dem inn igjen om dei ikke passa. Var til 2.8 Q så får bare se.. 😛

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi brukte biltema drivledd på vår a4 1,8 tq når vi monterte S4 b5 fjørbein på den. Passet rett på de små drivakslene. Gikk ca 4 mnd. før gummien var oppmorknet, men leddet ser bra ut ennå. Har delenr. 72572.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passet det jeg bestilte!! 😀👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.