ABS Pumpe /sentralen Audi S6 C4 kjøpes

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en funksjonell abs pumpe til min S6. Har byttet bomba, og servopumpa men sliter fortsatt med vibrasjoner i bremsepedalen. Neste steg må derfor bli ABS pumpe. Har du ei pumpe som virker så send meg PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likt på a6?
Det er jeg usikker på, men orginalt delenr er 4D0 614 111B.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også ABS-følere, kan være at den registrerer feil hidden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også ABS-følere, kan være at den registrerer feil hidden..
De er nye, og vibrasjonen er når bilen står stille også. Har sjekket med Møller, og de skaffer ikke denne lengre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fra en s6 v8 stående må sjekke dele nr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti lignende med forsterker delen på hoved cylinderen .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du står stille? Har du byttet slanger også og ikke fått med restriktoren? (Skudd i mørket her! :P)

For å eliminere ABS kan du også pelle ut ABS-releet (usikker på om det er likt på biler med EDL og min gamle!) som sitter bak førerens sparkeplate (den med sikring) for å se om det blir tyst da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke byttet noe, annet enn bomba, servopumpa og alle bremsedeler samt begge ABS sensorene. Kjenner en anelse vibrasjon i pedal med motor i gang, men bilen står stille (ikke ruller), og når bilen ruller. Alltså vibrasjonen er konstant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv også å starte bilen, la bomba 'lade seg opp' og deretter kjenne etter vibrasjonen. Så kan du kvele motoren og beholde tenningen på og se om du fortsatt har vibrasjon. (Må du kjøre litt for at ABS'en skal starte opp, eller er vibrasjoen fra stillestående?)

Går ikke motoren men pedalen vibrerer, er det nok ABS-systemet, hvis ikke er det ett eller annet med selve hydraulikken, og det er vel liten sjanse at en ny ABS-sentral kan gjøre noe. (Alt er mulig, da.. ;))

 

Beklager, dette ble vel mer 'teknisk mekanisk elektisk' i stedet for 'Deler kjøpes'.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.