#1 Skrevet Desember 6, 2015 Hvordan kan man restaurere emblemer? De gamle Audi-emblemene som står bakpå biler frem til 1986/87 har opprinnelig en blank sølvkrom overflate, men denne overflaten ble ofte slitt vekk, altfor raskt. På bildet her ser dere et utvalg gamle emblemer, samt et splitter nytt quattro-emblem. Hadde jeg hatt en rød eller lys bil kunne jeg gjerne hatt sorte emblemer, men det går ikke på en Satin Schwarz bil. Hvordan kan jeg få emblemene til å bli som nye? Det nederste av de tre Audi-emblemene kjøpte jeg nytt i 2003, men det ble så slitt som bildet viser bare i løpet av 3-4 år. Jeg tenker forøvrig å klarlakkere det nye quattro-emblemet, for å forhindre at sølvkrommen blir slitt vekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2015 Hei! Med mindre det er et viktig poeng for deg at bilen er "matching numbers" helt ned til emblem nivå finnes det fortsatt nye emblemer å få tak i, kjøpte ivertfall nye til min for etpar år siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2015 Kun quattro-emblemet, som du ser så er det nytt, men Audi-emblemet er ikke å få kjøpt nytt. Jeg venter på at Audi skal reprodusere dette også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2015 https://youtu.be/V_RRbY_GWvw?t=35m35s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2015 https://youtu.be/V_RRbY_GWvw?t=35m35s Kan du lage? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2015 Få et firma som driver med reklame på biler til å lage bokstaver i sølv å legge over så klarlakker du tilslutt:) Har selv gjordt dette. Billig å som nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2015 Kan du lage? Ikke helt usannsynlig, men hva slags finish er det egentlig her i ny OEM tilstand? Chrome, sølvmetallic eller matt chrome (som f.eks speilene på en S3?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 8, 2015 Tja, hva slags finish er det? Det er nok nærmest å kalle det matt krom tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 8, 2015 Ok.. Den eneste folietypen (jeg vet om) i typ matte/frozen chrome er for helfoliering, og den egner seg dårlig til kutting av små merker/detaljer desverre.. Men mulig den finnes uti verden et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...