Hvordan kan man restaurere emblemer?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man restaurere emblemer? De gamle Audi-emblemene som står bakpå biler frem til 1986/87 har opprinnelig en blank sølvkrom overflate, men denne overflaten ble ofte slitt vekk, altfor raskt. På bildet her ser dere et utvalg gamle emblemer, samt et splitter nytt quattro-emblem. Hadde jeg hatt en rød eller lys bil kunne jeg gjerne hatt sorte emblemer, men det går ikke på en Satin Schwarz bil.

 

Hvordan kan jeg få emblemene til å bli som nye? Det nederste av de tre Audi-emblemene kjøpte jeg nytt i 2003, men det ble så slitt som bildet viser bare i løpet av 3-4 år.

 

Jeg tenker forøvrig å klarlakkere det nye quattro-emblemet, for å forhindre at sølvkrommen blir slitt vekk.

 

20151206_182445_zpsouwacvzr.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Med mindre det er et viktig poeng for deg at bilen er "matching numbers" helt ned til emblem nivå finnes det fortsatt nye emblemer å få tak i, kjøpte ivertfall nye til min for etpar år siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun quattro-emblemet, som du ser så er det nytt, men Audi-emblemet er ikke å få kjøpt nytt. Jeg venter på at Audi skal reprodusere dette også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få et firma som driver med reklame på biler til å lage bokstaver i sølv å legge over så klarlakker du tilslutt:) Har selv gjordt dette. Billig å som nytt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du lage? ;)

 

Ikke helt usannsynlig, men hva slags finish er det egentlig her i ny OEM tilstand? Chrome, sølvmetallic eller matt chrome (som f.eks speilene på en S3?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hva slags finish er det? Det er nok nærmest å kalle det matt krom tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Den eneste folietypen (jeg vet om) i typ matte/frozen chrome er for helfoliering, og den egner seg dårlig til kutting av små merker/detaljer desverre.. Men mulig den finnes uti verden et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.