Feste glassfiber skjermer over orginale skjermer

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle høre litt her om folk har noen tips til hvordan man bør feste glassfiberskjermer over de orginale skjermen.

 

Min tanke var å bruke noe rutelim og skru skjermene fast mens limet herder. og så når limet er ferdig herdet så skrur jeg ut skruene og så bruke glassfiber til å blende skjermene inn i de orginale.

 

Er dette en god plan eller er det bedre løsninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stort sett slik det gjøres ja, men du bør nok heller bruke et epoxylim i stedet for rutelim. Karroserilim f.eks. eller et annet lim som ikke er fleksibelt. Til monteringen kan man også bruke popnagler i stedet for skruer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tech7 funker vel bra til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye som funger bra, bare det er RENT når en limer. Pusse over og avfette med dertil egnet væske, aceton eller tilsvarende.

Tror jg ville vært nøye med å sørge for at det ikke er mulig å få fuktighet mellom pop-nagle eller skrue, og karosseriet, spes om det skal stå der. Vann i overgang mellom 2 metaller/legeringer kan fort føre til korrosjon som kan "sprenge" ut en åpning som gjør at ting begynner å løsne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.