Noen Diesel-guruer innpå her? Mye røyk A4 3,0tdi 2005-mod

Anbefalte innlegg

Som nevnt så gir regenerering grå/hvit røyk, det røyker skikkelig hvis den tror DPF er tett. Eksostemperaturen etter turbo, øker merkbart (kan nok måles i en måleblokk).

 

Trodde defekte dyser ville ha gitt sort røyk, for mye diesel (ikke endret innsprøytnings-tidspunkt), men jeg vet ikke stort om diesel.

 

Med VCDS finner du sikkert ut om bilen regenerer, og eksostemp.

 

Skal forske litt mer med vcds, og forhøre meg med chipsenter ang halveis dpf delete. Men har mest trua på dyser. Et Google søk gir mange resultater om akk dette, og de fleste sier at dyser var løsningen. Uansett, takk for svar! Skal sjekke mer i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyser gir hvit grå røyk. Dyserens hjelper nok ikke da di ikke lekker pga ureinheter men av slitt "nål" inne i dysa.

Oppgraderte dyser i 2009 samme delenr bare BD tilslutt. Får sikkert tak i noen brukte om man er heldig å tar sjansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok rett. Men var ganske rimelig så gir det en sjanse uansett. Hvor skal jeg gå for nye da? Regner med at disse ikke akkurat er rimelige hos Audi. Tips om billigere alternativer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får nye på ebay fra 10.000kr og oppover for 6 stk. Vet ikke hva som lønner seg. Kommer jo an på om man tar sjansen på brukt dyse av siste årgang og evt skrur selv. Hvor lenge man har tenkt å ha bilen osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du link til dette? Prøvde et søk, men fant kun brukte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da hørt meg litt rundt om pris. Ganske stor forskjell på enkelte, men Ebay stiller fortsatt sterkt.

 

Dieselgrossisten leverer for 2700,- per dyse hvis jeg leverer inn de gamle til dem som pant.

 

Fyksen skal ha 4800,- per.

 

Så to alternativer fra ebay:

 

http://www.ebay.com/itm/X6-BRAND-NEW-BOSCH-AUDI-VW-3-0-TDI-DIESEL-INJECTORS-0986435358-0445115078-/111866159389?hash=item1a0bbe211d:i:111866159389

 

http://www.ebay.com/itm/321281705408?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Tror dere disse fra ebay er like gode? Eller kan det være noe uorginale greier som bare er dritt? Er jo rimelig stor prisforskjell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med han: http://www.ebay.com/usr/dieseltechnique?_trksid=p2047675.l2559

 

kjøpte 4 NYE Bosch common rail dyser av han. kom på under 3000,- skulle ha 4000,- PR STK i Norge. Trodde nesten det var en spøk at han kunne fikse nye til godt under 1000 kr stykke.

 

ikke sikkert han skaffer men vært et forsøk.

 

Takker! Sender meld me det samme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne vell prøvd å sende en mail til Anders på Ecconor også. Jeg kjøpte dysespisser der. Vi har god rabatt gjennom klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne vell prøvd å sende en mail til Anders på Ecconor også. Jeg kjøpte dysespisser der. Vi har god rabatt gjennom klubben.

 

Will do! Takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hus å kode inn di nye dysene med vagcom da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hus å kode inn di nye dysene med vagcom da:)

 

Jepp! Fant en DIY som beskriver alt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det større turbo og da? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det større turbo og da? :D

 

Njæ.. Det takler ikke svinghjulet mitt: smil : Må ha enmasse svinghjul da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njæ.. Det takler ikke svinghjulet mitt: smil : Må ha enmasse svinghjul da..

Bare å bygge om.

 

Som mange sier: banken har penger [emoji14]

 

Frister selv å oppgradere min. Men spørs ikke om den skal selges om et års tid så blir det litt grom bensinbil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, har jo nettopp bytta.. Og som sagt, jeg er lærling. Jeg vet ikke hva å tjene penger betyr...: gråter ::P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjener garantert bedre enn hva jeg gjorde. Hadde bare råd til en Audi som kosta 11k [emoji14] blir bedre ettervært da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen oppe å går! Helt kurrant å bytte sjøl, og godfølelsen for bilen er tilbake :)

 

Brukte denne endel http://www.audi-sport.net/xf/threads/audi-a6-4f-c6-v6-2-7-3-0-tdi-injector-removal-installation.194985/ Men etter første dysa, så tar en resten uten hjelp.

 

Et tips til evt andre som havner i det samme. Hold styr på hvilke dyser som satt hvor! Veldig kjekt når det kommer til kodinga av nye.

 

Så da kan vel denne merkes som løst, og jeg slenger med en takk til alle som kommenterte : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som klarer tyde om jeg har noen dårlige dyser?

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Address 01: Engine (4F0 910 402 D)

 

15:01:08 Group 072: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 1

26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

 

 

15:01:08 Group 073: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 2

14.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

8.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

 

 

15:01:08 Group 074: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 3

16.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

24.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

8.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine (4F0 910 402 D)

 

15:01:58 Group 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4

16.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

18.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

 

 

15:01:58 Group 076: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 5

36.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

30.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

12.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

 

 

15:01:58 Group 077: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 6

22.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

24.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

16.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen som klarer tyde om jeg har noen dårlige dyser?

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Address 01: Engine (4F0 910 402 D)

 

15:01:08 Group 072: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 1

26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

 

 

15:01:08 Group 073: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 2

14.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

8.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

 

 

15:01:08 Group 074: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 3

16.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

24.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

8.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine (4F0 910 402 D)

 

15:01:58 Group 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4

16.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

18.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

 

 

15:01:58 Group 076: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 5

36.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

30.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

12.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

 

 

15:01:58 Group 077: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 6

22.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1

24.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2

16.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

Fant du ut av noe? 

 

Er det samme verdier på 2.7 TDI som på 3.0 TDI?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.