Anbefalte innlegg

Tenkte bare å gjøre dere alle oppmerksom på dette.. :-)

 

erWin er en tjeneste fra VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat), som du kan betale for å bruke, og du får en tidsbegrenset juridisk rett til å skrive ut alt kopibeskyttet materiale.

https://erwin.volkswagen.de

 

Jeg kom "tilfeldigvis" over dette, i leiting etter koblingsskjema til bilen min. Jeg betalte 7EUR for en times tilgang - Dette er en stiv pris, men hold hestene et lite øyeblikk..!

 

Rett etter jeg betalte, kunne jeg skrive inn VIN-nummeret på Passaten min, og VIPS - Jeg ble kastet rett inn i det dypeste informasjonshvelvet om bilen min..! Her fikk jeg opp "Aktive tilbakekallinger", KOMPLETT utstyrsliste fra fabrikk, inkludert specs på omtrent ALT.

Bare for moro skyld, prøvde jeg å legge inn en "skandalepassat", og jeg fikk umiddelbart opp advarsel om aktiv tilbakekalling pga. motor :-)

 

Utover dette, finnes det en JÆVLA bra (unnskyld uttrykket) hiddenbase med søkefunksjon over reparasjonsinstrukser og koblingsskjemaer. Her er det altså snakk om koblingsskjemaer på ALT mulig slags utstyr bilen din måtte kommet med fra fabrikk. I tillegg får du vedlikehold/reparasjonsinstruksene som etter min oppfatning brukes som standard på VW-verksteder rundt om.

 

Jeg fikk ikke utforsket hele hiddenportalen i løpet av denne drøye timen, men jeg tror også du får tilgang til hele "Educational" biblioteket deres. Dette er informasjonshefter på 30-60 sider om bla. DSG, 2.0TDI, 3,2FSI, R32/R36, Webasto, osv...

 

Bottom line, jeg ønsker bare å "spre budskapet" om denne hiddenportalen - 7EUR for en time, og 30EUR for en dag. Det er dyrt, men jeg synes det lønnet seg..! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiv pris for daglig-søkingen vi ofte driver med. Men sikkert ikke feil når en skal litt dypere inn i materien. Smart å samle opp litt spørsmål, evt gå sammen flere per gang :)

 

Tommel opp for tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiv pris for daglig-søkingen vi ofte driver med. Men sikkert ikke feil når en skal litt dypere inn i materien. Smart å samle opp litt spørsmål, evt gå sammen flere per gang :)

 

Tommel opp for tips!

 

Stemmer - Jeg hadde ingen anelse hva dette egentlig var - Men jeg skal betale en gang til, og hente ut MASSE reparasjonsmanualer til bla. motor og girkasse :)

 

Dette var spesielt bra med tanke på KOMPLETT dokumentasjon med fargekoder/signal på hele ledningsnettet i bilen din..! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger lenke oppe på siden til Audi Seat osv også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger lenke oppe på siden til Audi Seat osv også��

 

Takk - Rettet det opp i hovedpost :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henta alt fra Erwin for min egen allroad 2003 for over 11 år siden, så dette er ikke nytt!

Husker ikke hva jeg betalte.

 

Lasta alt ned på egen pc i et eller annet kryptert pdf-format, og printet ut alt sammen.

Har 3 stk A4-permer m/til sammen omtrentlig 3000 sider.

Husker ikke hvor filene tok veien, eller om jeg ikke klarte å åpne de lenger, men har papiret i vertfall.

 

I tillegg kjøpte jeg en manual på DVD fra Bentley med tilsvarende tegninger/dokumentasjon (egentlig for US-modell, så den dekker ikke diesel, men har ikke funnet noe forskjell foreløpig) . Den DVD'en fungerer ikke med win7 og opp, men bruker wmware og kjører en XP-maskin simulert på denne win7-maskin, funker som bare det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å skrive ut? Bruker man en pdf-utskriftsklient så er det vel bare å lagre (skrive ut) så mye som mulig på denne timen eller dagen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å skrive ut? Bruker man en pdf-utskriftsklient så er det vel bare å lagre (skrive ut) så mye som mulig på denne timen eller dagen...

 

Stemmer det..! :)

 

Kommer langt med én-timerslisens da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er koblingsskjemaene så gode at de forklarer hva de forskjellige enkelt ledningene går til fra motronicen? Skal lodde inn Vipec i S3'n og skal beholde så masse som mulig av komfort, så litt greit å vite hva som går hvor ;)

 

Takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg tok ut tegninger til elektrisk hengerfeste. Den viste farger og pinnenummer ut fra styremodul, gjennom plugger og helt ut til + og - på motoren :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg tok ut tegninger til elektrisk hengerfeste. Den viste farger og pinnenummer ut fra styremodul, gjennom plugger og helt ut til + og - på motoren :-)

 

Gjerne vert et forsøk dette da, takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kjekt med en samling info om bilen.

Kanskje verdt en test

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde erwin i går uten å finne den infoen jeg håpet på, fikk ut bestillingshidden etc, men hadde håpet at man fikk ut kjente feil etc, men mulig jeg misoppfattet omfanget av hidden man fikk ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tenker du?

 

Du får ut alle reparasjonsmanualer, bestillingshidden og koblingsskjema/strømdiagram og diverse dokumentasjon til bilen din :)

 

Men jeg tror du er nødt å vite på forhånd hva feilen er, da det ikke er noen feilsøking som sådan å hente ut..

 

Beklager om jeg villedet deg..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tenker du?

 

Du får ut alle reparasjonsmanualer, bestillingshidden og koblingsskjema/strømdiagram og diverse dokumentasjon til bilen din :)

 

Men jeg tror du er nødt å vite på forhånd hva feilen er, da det ikke er noen feilsøking som sådan å hente ut..

 

Beklager om jeg villedet deg..!

Jeg hadde håpet at aktive kjente feil kom opp som en liste, slik som evt forhandlere ville sett 😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må koble et diagnoseapparat til bilen din ;-)

 

Forhandlere ser ikke i noe magisk arkiv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halvgammel tråd, men sitter å sjekker ut Erwin litt nå og lurer på en ting før jeg betaler:

 

På forhåndsvisningen av manualer får en opp innholdsfortegnelser, f. eks. rep manualen på motoren i A6'en min er på nærmere 200 sider, om jeg kjøper lisens kan jeg da hente hele den manualen med et klikk, eller må jeg hente et kapittel om gangen?

 

Det nevnes krypterte pdf? Kan jeg betale for en time, laste ned alt jeg orker til bilen, og så hente det opp som en vanlig pdf etter lisensen har gått ut, eller må jeg ha en gyldig lisens for å åpne de selv om de er lagret hos meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte for en time også lasta ned alt jeg orka :) du laster ned hele grupper av manualen, typ motor,drivverk osv så du laster ned alle sidene i pdf fila med et klikk. Når de er lastet ned så kan du bruke de så mye du vil, ingen begrensning :) Har nesten komplett manual på alle bilene hjemme som er lastet ned derfra! Utrolig kjekt og ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo ut til å være for godt til å være sant. Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spanderte 125kr på ebay og fikk tilgang til nedlasting fra server. Litt hjelp fra en kompis og vipps så begynner VAG pc'n å bli komplett. ELSAWIN, ETKA og VCDS er på plass for ikke mange hundre kronene. Bærbar PC med windows 10 ble gratis fra en bedrift som ikke trengte den lenger.

 Bildet viser tysk, nå endret til engelsk.

IMG-20191117-WA0002.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker alle funksjonene i din elsawin? Mangler mye i mitt, v5,3(?) og 6,0. Var noe jeg kjøpte fra England,  som tydeligvis er stjålet fra en verksted-PC :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6.0 fra jasar i England o.O

Får script feil når man klikker på kamera tegn som sikkert skal bringe frem et bilde. Ellers funket koblingskjema som det skulle.

Har ikke finkjemmet alle funksjoner, men det har sikkert mangler. Poster evt feil hvis de  dukker opp. Er så langt bedre enn ingenting: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres spennedne ut. Hold oss oppdatert - med dine erfaringer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Script feilen er at bildene er I html format og ville ikke åpne. Hadde alt til å funke med å oppdatere SVG 3.00 til 3.03. med hjelp fra en som er mer kyndig enn meg I EDB: brick :Neste gang jeg prøvde var det samme feil, selv etter flere forsøk å installere SVG3.03: klø : Kommer nok til bunns I dette, etterhvert.

Har fått på plass WTT(Webasto diagnose), dog kun for direkte diagnose, ikke igjennom ODB kontakt. Virker meget bra..etter noen driver oppdateringer..

IMG-20191205-WA0003.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kobler du deg på brenneren? Tenker også å kjøpe meg dette, koster 1/3 av hva verksteder skal ha for å lese ut feilkoder : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.