Problemer med tenningslås A6 2006 mod.

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har nylig oppstått et problem med tenningslåsen i a6n.

 

Når jeg tar ut nøkkelen hører jeg ikke det vanlige klikket som vanligvis kommer. Dette medfører at bilen tror nøkkelen enda står i, noe som igjen fører til at sentrallåsen ikke fungere. Må også slå av MMI og dash lys etc manuelt da denne funksjonen også ligger i tenningslåsen i det nøkkelen tas ut.

 

Noen som har vært borti dette før ?

 

Michael

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Prøver å finne svar på dette i VACN, men uten å lykkes.

 

Jeg har nå fått samme problem på min 2007 A6.

 

Fant du ut av problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt tenningslåsen, hatt et tilsvarende problem...bare stikk motsatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også motsatt problem i vinter. Jeg kjørte på med elektro cleaner og tok ut og inn nøkkelen er haug med ganger. Kom tilslutt og problemet har ikke kommet tilbake

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd med elektro clean og ut/inn med nøkkelen en haug med ganger, men blir ikke kvitt problemet.

Bilen brukes daglig av min kone og bilen blir startet/stoppet flere ganger hver dag. Man må bare være påpasselig med at rastløse og div. slår er aktivert. Må kanskje stkke nøkkelen i tenningslåsen for så å trekke nøkkelen raskt ut igjen, så går det stort sett bra 

Har fått en ca pris med Møller på 7000kr for å skifte tenningslåsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpe brukt tenningslås på ebay for 2-300 og ikke hatt noe problem med den etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe programmering?

Hva med nøkler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det var bare å sette i, i værte fall inn med vag-com ikke noe stor sak, kan putte inn hva som helst av nøkler på den der, leser kun chipen den låsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.