'89 Coupe Quattro 20v vurderes byttet

Anbefalte innlegg

Er hjemme i Larvik frem til 22. Februar, da drar jeg tilbake til Sogndal.

 

Ettersom jeg er student, blir det for dyrt å fikse opp denne for meg. Selges/byttes videre til noen som kan ta vare på den. Annbefaler å kunne skru selv.

Tar innbytte i annen bil, men ikke interessert i diesel eller automatgir. Helst coupe men rett sedan og stasjonsvogn kan være av interesse.

 

Sjelden sportsbil som man ikke ser mye av på veien eller for salg. 2,3l rekkefemmer på 170hk som drar godt og har den karakteristiske femmerlyden. Bilen eies nå av enthusiast, men har nok levd litt hardt hos tidligere eiere. Misstenker motorbytte på denne en gang i tiden, da eksosmanifold og tomgangsregulator er av den "nyere" typen fra '90-92.

 

Jeg har påkostet bilen en del penger og tid nå i det siste. Ny radator, nytt varmeregister, ny olje og filter, bensinfilter, tennplugger, kjølevæske og servo olje. Nytt laderele til dynamo og dynamobelte. Lagt helt ny lydisolasjon under teppe og fikset div ledninger og vakuum rør i motorrommet.

Bilen er senket med Tüv-godkjente senkefjærer, men trenger 4-hjulskontroll og visning for å få de i vognkortet. Uriginalt ratt er allerede godkjent i vognkort, men har desverre ikke originalt ratt.(Noe jeg selv hadde foretrukket å hatt) Har originalfjærer i Larvik.

 

Jeg velger å skrive ned alt småplukk jeg vet om, da selv selv vet hvor kjipt det er å komme å se på bil som det kun står positivt om i annonsen, men er full av småfeil. Mesteparten her er nok fikset med litt deler og noen kvelder i garasjen.

Bil går i limpmode(Litt redusert effekt og en motorlampe) ved akselerasjon mellom 3500-4500, forsvinner om man fortsetter etter det eller om man starter motor på ny. Misstenker bankesensor. Lugging i drivverk som merkes ved trykk/slipp av gasspedal. Typisk gammel Quattro.