'89 Coupe Quattro 20v vurderes byttet

Anbefalte innlegg

Er hjemme i Larvik frem til 22. Februar, da drar jeg tilbake til Sogndal.

 

Ettersom jeg er student, blir det for dyrt å fikse opp denne for meg. Selges/byttes videre til noen som kan ta vare på den. Annbefaler å kunne skru selv.

Tar innbytte i annen bil, men ikke interessert i diesel eller automatgir. Helst coupe men rett sedan og stasjonsvogn kan være av interesse.

 

Sjelden sportsbil som man ikke ser mye av på veien eller for salg. 2,3l rekkefemmer på 170hk som drar godt og har den karakteristiske femmerlyden. Bilen eies nå av enthusiast, men har nok levd litt hardt hos tidligere eiere. Misstenker motorbytte på denne en gang i tiden, da eksosmanifold og tomgangsregulator er av den "nyere" typen fra '90-92.

 

Jeg har påkostet bilen en del penger og tid nå i det siste. Ny radator, nytt varmeregister, ny olje og filter, bensinfilter, tennplugger, kjølevæske og servo olje. Nytt laderele til dynamo og dynamobelte. Lagt helt ny lydisolasjon under teppe og fikset div ledninger og vakuum rør i motorrommet.

Bilen er senket med Tüv-godkjente senkefjærer, men trenger 4-hjulskontroll og visning for å få de i vognkortet. Uriginalt ratt er allerede godkjent i vognkort, men har desverre ikke originalt ratt.(Noe jeg selv hadde foretrukket å hatt) Har originalfjærer i Larvik.

 

Jeg velger å skrive ned alt småplukk jeg vet om, da selv selv vet hvor kjipt det er å komme å se på bil som det kun står positivt om i annonsen, men er full av småfeil. Mesteparten her er nok fikset med litt deler og noen kvelder i garasjen.

Bil går i limpmode(Litt redusert effekt og en motorlampe) ved akselerasjon mellom 3500-4500, forsvinner om man fortsetter etter det eller om man starter motor på ny. Misstenker bankesensor. Lugging i drivverk som merkes ved trykk/slipp av gasspedal. Typisk gammel Quattro.

Et blinklys bak og skiltlys er litt sporadisk, misstenker dårlig kontakt. ABS er koblet ut av pga en gåen sensor forran, null problem å kjøre med da bilen kommer med ABS man kan skru av originalt.

Vaier for temperatur justering på varmeapreat må kobles til. Passasjervindu funker fint å åpne, men lukke er ikke like enkelt. Noe karoisserirust og bobling under lakk. Gulv og bæreverk under ser helt i orden ut. Ikke strøken i lakken. Eksosanlegget har en liten lekkasje såvidt jeg vet, ingenting stort, hører den heller ikke. Men jeg vet den er der.

Dørpakninger lekker inn litt vann i toppen av vinduet når man vasker bilen og spyler tungt akkurat der. Og det kommer noe vann inn i passasjerfotbrønnen ved mye regn eller bilvask. Tipper tett drenering ved kabinfilteret, typisk på gammel Audi.

Etter en motorvask, begynner alltid en kjølevæske sensor å lyse når man starter bilen, pleier å forsvinne igjen etter noen hundre km. Slitt interiør, spesielt førerstol og bagasjerom. Dashbord høyttalere er ganske dårlige.

 

 

Ta kontakt på SMS eller mail først, så kan vi heller prates på telefon etter avtale.

 

Bil selges som repobjekt. Men bilen er fullt brukbar til daglig kjøring. Har kjørt nesten 2000km på landeveier i februar.

 

 

Ta kontakt på SMS eller mail først, så kan vi heller prates på telefon etter avtale.

12593835_10153534413923315_1611754529798221340_o.jpg

DSC_2404.jpg

DSC_2399.jpg

 

Litt fler bilder her: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71188821&ref=ads&myad=71188821

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er salgspris på denne ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sånn super keen på salg. Men får jeg 30k så selger jeg. Går i tap uansett hva jeg gjør her.

 

(jeg SKULLE ha CQ 20v, så betalte mye mer for denne :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var'n ute for salg igjen etter mange tusenlapper og slitsomme skru-timer i garasjen til vaktmesteren på skolen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opptaderte annonsen litt, og la til link til finn ananonse med mer bilder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.