#1 Skrevet Februar 1, 2016 Hei. Jeg oppdaget i høst at lakken "plutselig" har begynt å slippe og rust dannelse div steder. Hadde bilen inne til min lokale forhandler på service og fikk en vurdering av lakk problemene i Oktober. De tok bilder og sendte møller. Jeg har nå fått svar etter litt mas og sitter her å tenker på hvor (mis)fornøyd jeg er med det Noen synspunkter på dette? Hva er deres erfaring i lignende saker? 50% kulans? 30k i reperasjon - bilen er da kanskje verdt ca 70k på bruktmarkedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2016 Vel, bilen din er over 8 år gammel og har for lengst passert forbrukerkjøpsloven og selgers garantier vil jeg tro. Her har de skikkelig goodwill for å være med å dekke 50%. Problemet ditt er at de dekker 50% av listeprisene mest sannsynlig og det vil si at du får utbedret dette billigere andre steder. I praksis så blir kostnadsfordelingen annerledes. Sist jeg søkte om å få gjennomført noe slik fikk jeg blankt avslag. Var forøvrig en Audi A6. Bilen hadde samme markedsverdi som din, og jeg ville nok ikke brukt 30000kr på å reparere den. Hvis du skal beholde den så går den sikkert som den er i mange år til. Skal du selge den så tipper jeg du lett får mer enn 40000kr for bilen med skadene hvis andre biler ligger til ca 70000kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2016 Takk for innspill. Jeg var i grunn forberedt på reint avslag, så er jo forsåvidt fornøyd med at de gikk med på avslag. Men greit å høre fra andre at det ikke er dårligere enn generell praksis ellers fra Møllers side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2016 Har sett flere som har fått både mer og mindre dekket. Tror nok 50% er ganske vanlig at de "gir". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2016 Jeg har hørt om mye av det samme, flere som har fått 30% osv. Hadde masse på min, på nesten samtlige karosseriplater. 8 år gammel bil, endte for min del med at jeg tok frem pussemaskin og lakkboks selv[emoji14]Skal sikkert ha bilen i mange år, og får ikke noe igjen for de 30k++ jeg sikkert hadde måttet betale 😟 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...