Karosseri rust / sinkslipp, Jetta 5.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg oppdaget i høst at lakken "plutselig" har begynt å slippe og rust dannelse div steder. Hadde bilen inne til min lokale forhandler på service og fikk en vurdering av lakk problemene i Oktober. De tok bilder og sendte møller. Jeg har nå fått svar etter litt mas og sitter her å tenker på hvor (mis)fornøyd jeg er med det : rolleyes

 

JettaRust.png

 

Noen synspunkter på dette? Hva er deres erfaring i lignende saker? 50% kulans?

 

30k i reperasjon - bilen er da kanskje verdt ca 70k på bruktmarkedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, bilen din er over 8 år gammel og har for lengst passert forbrukerkjøpsloven og selgers garantier vil jeg tro. Her har de skikkelig goodwill for å være med å dekke 50%. Problemet ditt er at de dekker 50% av listeprisene mest sannsynlig og det vil si at du får utbedret dette billigere andre steder. I praksis så blir kostnadsfordelingen annerledes.

 

Sist jeg søkte om å få gjennomført noe slik fikk jeg blankt avslag. Var forøvrig en Audi A6. Bilen hadde samme markedsverdi som din, og jeg ville nok ikke brukt 30000kr på å reparere den. Hvis du skal beholde den så går den sikkert som den er i mange år til. Skal du selge den så tipper jeg du lett får mer enn 40000kr for bilen med skadene hvis andre biler ligger til ca 70000kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill. Jeg var i grunn forberedt på reint avslag, så er jo forsåvidt fornøyd med at de gikk med på avslag. Men greit å høre fra andre at det ikke er dårligere enn generell praksis ellers fra Møllers side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett flere som har fått både mer og mindre dekket. Tror nok 50% er ganske vanlig at de "gir".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt om mye av det samme, flere som har fått 30% osv.

Hadde masse på min, på nesten samtlige karosseriplater. 8 år gammel bil, endte for min del med at jeg tok frem pussemaskin og lakkboks selv[emoji14]Skal sikkert ha bilen i mange år, og får ikke noe igjen for de 30k++ jeg sikkert hadde måttet betale 😟

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.