Anbefalte innlegg

Jeg har en Passat med 7-trinns DSG kasse. Den har nå rundet 60000km. Tenkte å bestille time hos VW for oljeskift på kassa, men de sa at det er tørr clutsh så det skal ikke skiftes olje.

 

Dette var nytt for meg?? Hadde MLT kasse i Audien og der var det 60000 intervall på olje..

 

Noen som har info om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme svaret når jeg hadde samme forespørselen på min forrige Polo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel DQ200 som er den "dårlige" girkassen. Tror nok det skal byttes olje på den.

 

https://www.google.no/#safe=off&q=dq200+oil+change

 

Hvis det hadde vært behov for den "oppgraderingen" så hadde de nok gitt beskjed til han. Ellers er de kassene ikke beregnet for å skiftes olje på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo en gearkasse hvor det kun er olje der hvor selve tannhjulene er, så behovet for oljeskift er vel like lite som på en tradisjonell manuell kasse.

 

(Obs at det finnes en større DSG7 med våtclutch også, der skal det skiftes olje)

 

Det er flere tråder om dette, søk på DQ200.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det hadde vært behov for den "oppgraderingen" så hadde de nok gitt beskjed til han. Ellers er de kassene ikke beregnet for å skiftes olje på.

 

Hva er denne oppgraderingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er denne oppgraderingen?

 

Mange av bilene med tørrclutch dsg måtte inn igjen for å skifte olje og ny programvare. Er bare rundt 2ltr på denne girkassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange av bilene med tørrclutch dsg måtte inn igjen for å skifte olje og ny programvare. Er bare rundt 2ltr på denne girkassen.

 

Hvordan sjekker man om sin bil er aktuelt for dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hopper opp på skjermen hos Møller når de slår den opp. Derfor jeg mente det ikke var nødvendig på din siden det ikke ble nevnt når du ringte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

34F6 0099 WWO heter denne oppgraderingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter opp denne tråden igjen jeg.

 

 

Mange av bilene med tørrclutch dsg måtte inn igjen for å skifte olje og ny programvare. Er bare rundt 2ltr på denne girkassen.

Er det slik at dette vil dukke opp hos merkeforhandler hvis det skal byttes olje på de da? Spør spesifikt om A3 1.2TFSI S-tronic 2014.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter opp denne tråden igjen jeg.

 

 

 

Er det slik at dette vil dukke opp hos merkeforhandler hvis det skal byttes olje på de da? Spør spesifikt om A3 1.2TFSI S-tronic 2014.

 

Korrekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er det nå fler med erfaring av litt servicetiltak på sine DQ200er?

Føles litt som vår Roomster fikk nådestøtet og har tatt seg skikkelig høstferie, da denne spesielt har begynt å jukse ved ilegging av nytt gir.
Synes ellers den har blitt treg med igangsetting når det gjøres gasspådrag (haste seg ut i kryss f.eks.).


Etter hva jeg blir fortalt er det mulig å fylle olje på selve dreving og mecatronic, og med litt forbereldeser kan det gjøres selv.
Litt irriterende under 120 000km på bilen, når Mecatronic etc allerede er skiftet en gang på garanti - dog før vårt kjøp.
 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.