forskjelden på tynn og tykk olje

Anbefalte innlegg

Linken virker ikke, men regner med at det er den videoen med de fem oljetypene som helles ut. Lurer på hvor gammel/mye brukt denne oljen er, samt hvor kaldt det er i rommet, for den 20w50 oljen er jo som tykk graut på videoen. Selv brukte jeg Valvoline Racing 20w50 på den trimma 323 GT-R'en jeg hadde og den var riktignok noe tykk når man helte den på i normal romtemperatur, samt når man tappet det ved oljeskift. Men langtfra den sirupen som er i klippet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er den. Sitter på tlf så da klarte jeg sikkert ikke linje skikkelig. Skal fikse det etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg link er fikset

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåja.. Satt litt på spissen kanskje? Har kvelt et par liter i tre-fire forskjellige kjøretøy med vidt forskjellig viskositet - Selv giraksseolja mi var mer tynnflytende enn det der :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge en der inne så er testen utført i -20F som vil si ca -30 celsius.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge en der inne så er testen utført i -20F som vil si ca -30 celsius.

 

Ah, men da kan jeg tro litt mer på det! :) Glad jeg bruker parkeringsvarmer : rolleyes

Men, om dette er så ekte som dem skal ha det til, er det desto bedre grunn til å la bilen stå på tomgang til den er ordentlig varm..! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja eller hvertfall ikke gi motoren hard belastning før du har arbeids temp på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vinteren starter jeg ALLTID bilen 10-15 minutter FØR jeg skal ut å kjøre. Bensin 2.2tq 20v..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså... 20-50 olje i -30 grader? Da er man jaggu ikke glad i motoren sin. 10-60 på sommern og 5-50 eller 5-40 på vinteren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.