#51 Skrevet Mai 14, 2016 Kast i skivene kan du måle med et nanometer, men det krever at skiven roteres. Kan du ikke kjøre en utgangstest til du kommer til vindusspylermotoren for å sjekke kabling og motor? Sannsynligheten for at begge dysene tettet seg samtidig finner jeg lite trolig, hvis du har beholdt gitteret ved påfyllingen bør det ikke være rusk som blokkerer slangen opp heller. Kan den har løsnet? Du har ikke dette klistremerket i instruksjonsboken/service-heftet? http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/Audi_PR_Codes.pdf Hva med koffertrommet som har blitt nevnt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mai 14, 2016 Kast i skivene kan du måle med et nanometer, men det krever at skiven roteres. Kan du ikke kjøre en utgangstest til du kommer til vindusspylermotoren for å sjekke kabling og motor? Sannsynligheten for at begge dysene tettet seg samtidig finner jeg lite trolig, hvis du har beholdt gitteret ved påfyllingen bør det ikke være rusk som blokkerer slangen opp heller. Kan den har løsnet? Du har ikke dette klistremerket i instruksjonsboken/service-heftet? http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/Audi_PR_Codes.pdf Hva med koffertrommet som har blitt nevnt? Hei du. Sånn ser det ut i service boken min iallefall Jeg hører ingen aktivitet på pumpen når jeg drar i spaken iallefall, derfor jeg mistenker enten relé eller pumpe i seg selv. Slik jeg forstår det fra internett har alle a8er to pumper, en for frontruten og en for lyktespylere, men klarer ikke finne noen som beskriver hvilket relé som er hvilket og hvor de er montert, eller om de er på forskjellige sikringer heller [emoji27] Sent fra min HUAWEI MT7-L09 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mai 14, 2016 Og da har jeg sjekket bagasjerommet og under reservehjulet,der var det heller ingenting Sent fra min HUAWEI MT7-L09 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mai 15, 2016 Da hadde jeg nok tak i kroppen til å få tatt av dekk og forsøkt målt,men er jo bortimot umulig å måle forskjell på 269 og 280.. Uten å ta av skiven.. Så jeg får ta en telefon til møller på onsdag for å høre om de kan gi meg en printout av de kodene.. Sent fra min HUAWEI MT7-L09 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Juni 7, 2016 Da kan jeg oppdatere med at bakre bremseskiver og klosser er byttet da det var disse som så mest nedslitte ut, men har fortsatt vibrering på nedbremsing uten at jeg skjønner helt hvorfor, bremsekraften virker til å være normal, men det kjennes ut som vibreringen kommer fra midten av bilen, kan det være fremre klosser \ skiver ? Har også sjekket med gutta på møller at rele 4 skal være til vindusspylere, både på lykter å frontrute, kan dette releet være todelt ? eller er det bare å krype til korset og bestille seg en vindus-spylerpumpe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet September 22, 2016 Total oppdatering (tråden i seg selv kan settes som løst) - Radiator ble byttet mot en ekvivalentradiator (3500 fra radiatorservice) da prisene jeg fikk fra Nilssson bil i sverige var for høye (6500 for radiator pluss arbeid) og fikk denne byttet på et verksted på Frogner for 2500,- for både radiator og bakbremsejobb. - Byttet bakbremser da de hadde endel rustkanter, ble noe bedre, men fortsatt var det vibrasjon i bremser, merkes fortsatt noen ganger, men ikke i nærheten til sånn det var i starten, mistenker kast i frambremser men at det har "gått seg til" litt over tid, den klager dog i ny og ne når det er fuktig ute på bremsebelegg, selv om klossene ser fine ut.. så får vel bytte de etterhvert. - Grunnen til at bilen ikke startet på vinteren var helt nedsotede tennplugger.. etter bare 10-12k kilometer.. mistenker dette har sammenheng med lambda som ble dårligere og dårligere.. - Lambda ble byttet (deler fra OEMVWSHOP og byttet av et lokalt Bilxtra-verksted da jeg ikke hadde sjans med min erfaring eller verktøy å komme meg ned for å bytte de, ble 2000 i arbeid og 1000ish for sondene. - Gamblet til slutt på at det var vindusspylevæskemotoren som hadde tatt kveld, bestilte en fra ebay til 150,- og fikk hjelp av fruen til å ta av fronten og byttet (er faen ikke laget for å bli byttet...) og suksess! Takk til alle som har hjulpet til i tråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...