Hvor fikse steinsprut på panser

Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt steinsprut på panseret mitt tydeligvis. Jeg kan overleve hvordan det ser ut, men ser at det er et par hvor det har begynt å ruste og jeg er redd det sprer deg. Noen som har noen tips om hvor eller hvordan fikse det enkelt og greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det letteste og billigste er å kjøpe noe som heter lakkstift. Møller eller lakkutsalg har dette. Finn fargekoden i bagasjerommet eller lapp i instruksjonsboka. Bare å pensle på der lakken er borte.

Du må først pusse bort rusta og helst vaske med silikonfjerner. Det blir ikke strøkent men gjør jobben hvis du er litt nøye. Alternativet er å få det lakkert, men det koster noen tusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puss rent i "såret", jeg bruker noen slipestifter til dremel som jeg bruker for hånd, rens med silikonfjerner og så legg i lakk. (Kjøp lakkstift hos møller)

Etterpå kan du la det være slik dersom du kan leve med det, ellers så våtsliper du lakkfyllingene og polerer opp igjen etterpå.

Står endel fornuftig i denne linken..

http://www.detailersclub.no/forums/topic/3872-vw-passat-4motion/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspillene. Det kommer til å gjøre skikkelig vondt i kroppen å stå med dremel på panseret! Men sikkert lurt å få det overstått før det blir for gale. Tok noen bilder.

16b495cba34510e898d65088471582ab.jpg64a6b893b18532d0114ead1b2adb46e1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den linken som Stein la ut var fin. Men jeg tipper han som gjorde jobben var over gjennomsnittet dreven!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje du misforstod meg, jeg bruker ikke dremel i sårene. Føler ikke jeg har full kontroll da. Jeg bruker bare en slipestift som egentlig skal brukes med dremel, men jeg holder de bare i hånden og "pirker" til jeg har fått fjernet rusten.

 

Tilsvarende som dette bruker jeg.

http://www.clasohlson.com/no/Diamantslipestift/30-7984

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, leste ikke skikkelig i farten. Sjekket ut linken, det liknet og ble veldig bra. Men virket som fyren hadde god peiling!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.