Tilbakemeldingstråd VACN Våler 16, 4-5 Juni 2016

Anbefalte innlegg

bilde_mix_2.jpg

 

I denne tråden kan du diskutere VACN Våler 16, mer informasjon finner du i info artikkel på VACN.no her:

 

Informasjonsartikkel med program.

 

Påmelding banekjøring kan du gjøre her:

 

Påmeldingstråd banekjøring.

 

Påmelding utstilling kan du gjøre her:

 

Påmeldingstråd utstilling.

 

Reglement for banekjøring VACN

 

Klikk her for å laste ned reglementet

 

vipps_vaaler.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner ikke med eg er pålagt å stille på utstilling fordi om eg melder meg på ?litt usikker om eg gidder styre med det. Det får eg evt ta på sparket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner ikke med eg er pålagt å stille på utstilling fordi om eg melder meg på ?litt usikker om eg gidder styre med det. Det får eg evt ta på sparket

 

Neida, er ikke bindende. Men vi setter selvfølgelig pris på at du melder deg på fordi du ønsker å stille ut. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på litt ang følgende punkt: Krav til PVC-presenning under bilen om du parkerer på asfalten og bruker bilen til banekjøring.

Gjelder dette vanlige registrerte biler også? Føler dette er mer gjeldene for bobla en for Audien jeg tenkte å ta noen runder med : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på litt ang følgende punkt: Krav til PVC-presenning under bilen om du parkerer på asfalten og bruker bilen til banekjøring.

Gjelder dette vanlige registrerte biler også? Føler dette er mer gjeldene for bobla en for Audien jeg tenkte å ta noen runder med : haha :

 

Olje er det samme uansett bil, er for å skåne asfalten. Men er vel mest pga banebiler har en tendens til å kaste all olje/kjølevann. :)

 

Er nok ingen som forventer at du har duk under bobla på utstillinga. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje er det samme uansett bil, er for å skåne asfalten. Men er vel mest pga banebiler har en tendens til å kaste all olje/kjølevann. :)

 

Er nok ingen som forventer at du har duk under bobla på utstillinga. :)

 

Haha, Bobla er nok tett innen dette satser jeg på : ja :

Men som sagt er det et absolutt krav at jeg drar med meg en pressening på en vanlig bil som skal kjøres på bane, eller er det en anbefaling? Eller er det slik å forstå at alle som kjører på bane skal parkere oppå en plast duk?

Skjønner jo at det er i hovedsak tenkt på i forbindelse med lisensierte/banebiler

 

Litt kjipt å dukke opp uten om man "må" ha det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig blitt 90 db støygrense på våler nå? Dette hindrer nok desverre mange å kjøre, inkludert meg.

 

Hvordan er det eventuelt med sladding på dette treffet? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, Bobla er nok tett innen dette satser jeg på : ja :

Men som sagt er det et absolutt krav at jeg drar med meg en pressening på en vanlig bil som skal kjøres på bane, eller er det en anbefaling? Eller er det slik å forstå at alle som kjører på bane skal parkere oppå en plast duk?

Skjønner jo at det er i hovedsak tenkt på i forbindelse med lisensierte/banebiler

 

Litt kjipt å dukke opp uten om man "må" ha det.

Må sjekke opp litt, men rimelig sikker på at det er et krav om bilen skal på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig blitt 90 db støygrense på våler nå? Dette hindrer nok desverre mange å kjøre, inkludert meg.

 

Hvordan er det eventuelt med sladding på dette treffet? :)

Alltid vært 90db på Våler på våre treff. :)

 

Vi kommer til å kjøre drifting/sladding på bane 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, det var jeg faktisk ikke klar over. Får ta en lydtest da, men er nok en bit over 90 er jeg redd :(

 

Bra tilltak med egen bane for drift :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, det var jeg faktisk ikke klar over. Får ta en lydtest da, men er nok en bit over 90 er jeg redd :(

 

Bra tilltak med egen bane for drift :)

De fleste åpne banedager har 90db, så skal du kjøre på bane i Norge kan det lønne seg å prøve å få ned db.

 

[emoji106]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Kjøredress (klær) som brukes i banebilene må de være fia godkjente og ikke ùtgått på dato ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Kjøredress (klær) som brukes i banebilene må de være fia godkjente og ikke ùtgått på dato ?

Sjekker opp med vår kontaktperson mot NBF og gir deg tilbakemelding. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på litt ang følgende punkt: Krav til PVC-presenning under bilen om du parkerer på asfalten og bruker bilen til banekjøring.

Gjelder dette vanlige registrerte biler også? Føler dette er mer gjeldene for bobla en for Audien jeg tenkte å ta noen runder med : haha :

 

Dette er vel litt klipp og lim fra tidligere treff? Det er vel bare på Rudskogen det har vært krav om presenning under bilen? Selv om det kan være lurt å ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel litt klipp og lim fra tidligere treff? Det er vel bare på Rudskogen det har vært krav om presenning under bilen? Selv om det kan være lurt å ha.

Er rudskogen som er mest pirkete på dette ja. Men det er vi som må sanere asfalten er noen uheldige på Våler uten presenning. Så ideen er ikke så dum. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan stille som parkeringsvakt under utstillinga om eg rekker treffet iår og om det er behov : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan stille som parkeringsvakt under utstillinga om eg rekker treffet iår og om det er behov : rolleyes

Supert, det er det alltid behov for. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det kun sladding på bane 3?

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For da slipper vi all denne fææle gummien! :D

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det kun sladding på bane 3?

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

Det er dette vi har best erfaring med, da de som sladder og de som liker å kjøre fort ofte ikke går så bra sammen. Så da gjør vi det enkle og gir hver kjørestil sin egen bane. :)

 

Da får alle mest mulig kjøretid og alle er fornøyd. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dette vi har best erfaring med, da de som sladder og de som liker å kjøre fort ofte ikke går så bra sammen. Så da gjør vi det enkle og gir hver kjørestil sin egen bane. :)

 

Da får alle mest mulig kjøretid og alle er fornøyd. :)

 

Da blir bane 3 skilt av fra bane 1 og 2 sånn at man kan kjøre spor på hovedbanen samtidig som de sladder på bane 3? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir bane 3 skilt av fra bane 1 og 2 sånn at man kan kjøre spor på hovedbanen samtidig som de sladder på bane 3? :)

 

Det var planen ja. Vil stå en vakt på sløyfe tre som slipper biler inn og ut på den delen av banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å gå bort til bane 3 å se på driftinga litt nermere? Ofte litt mer publikumsvennlig over tid:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å gå bort til bane 3 å se på driftinga litt nermere? Ofte litt mer publikumsvennlig over tid:p

 

Bare å følge gjerdet rundt kanten, da kommer du til bane 3. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var planen ja. Vil stå en vakt på sløyfe tre som slipper biler inn og ut på den delen av banen.

 

Okei. Da må man ha noen som følger godt med der da av/påkjøringen til bane 3 er i en høyfarts sving kombinasjon som vi som kjører spor kommer i høy fart! Kan fort bli skummelt vist en bremser helt opp for å svinge av til bane 3 eller en som bare lunker rolig ut fra bane 3 når en kommer i høy fart på hoved banen! Men jeg regner med dere har en plan for dette og at det blir godt opplyst på førermøte hvordan det skal gjennomføres! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.