Tilbakemeldingstråd VACN Våler 16, 4-5 Juni 2016

Anbefalte innlegg

Okei. Da må man ha noen som følger godt med der da av/påkjøringen til bane 3 er i en høyfarts sving kombinasjon som vi som kjører spor kommer i høy fart! Kan fort bli skummelt vist en bremser helt opp for å svinge av til bane 3 eller en som bare lunker rolig ut fra bane 3 når en kommer i høy fart på hoved banen! Men jeg regner med dere har en plan for dette og at det blir godt opplyst på førermøte hvordan det skal gjennomføres! :)

Dette vil det bli informert om på førermøte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med oss som stiller med banebiler uten skilt eller lisens?

 

Det går greit?

 

Ser at kravet er minimum et lys foran.

 

Blinklys, er det nødvendig foran?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Campen åpen frem til Mandag? Har valgt å leie bobilen så lenge for å få mest mulig ut av søndagskjøringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med oss som stiller med banebiler uten skilt eller lisens?

 

Det går greit?

 

Ser at kravet er minimum et lys foran.

 

Blinklys, er det nødvendig foran?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Det går bra! Du løser inn engangslisens og kjører som vi har gjort tidligere :)

Angående lys så har vi ikke satt krav til blinklys foran på banebilene. Du fikser et/to greie kjørelys :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Campen åpen frem til Mandag? Har valgt å leie bobilen så lenge for å få mest mulig ut av søndagskjøringen.

Campen er åpen fra fredag kveld, så rimelig sikker på at det er mulig å bli der til mandag. Skal sjekke opp så vi vet sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del av stavangergjengen håper vel og å bli til Mandag siden det kun er ett 2 dagers treff vil vel de fleste ha med seg 2 hele dager

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir noen bergensere til mandagen og, dog holder de seg på campingen på Elverum, som vanlig.

 

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overnatting til mandag er ok. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt ot, men hvor og hva heter denne camping plassen som man kan leie hytter? Skal oppover til mandag og lurer på å kjøre søndag kveld isteden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støa camping eller Elverum camping. Støa er rett ved banen og forholdene er relativt enkle, men det duger for en natt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekker opp med vår kontaktperson mot NBF og gir deg tilbakemelding. :)

 

Er det blitt noe klarhet om dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det blitt noe klarhet om dette ?

Beklager, mente dette var blitt besvart.

 

Per idag så er all dress som er merket FIA 8856-2000 godkjent i henhold til NBF.

 

Dette gjelder biler som havner i "banebil" kategori. Altså biler med bur, bøttestoler etc.

 

Ikke påkrevd med kjøredress for "gatebiler".

 

Har man en "gatebil" med potensiale for raske rundetider anbefaler vi dog kjøredress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, mente dette var blitt besvart.

 

Per idag så er all dress som er merket FIA 8856-2000 godkjent i henhold til NBF.

 

Dette gjelder biler som havner i "banebil" kategori. Altså biler med bur, bøttestoler etc.

 

Ikke påkrevd med kjøredress for "gatebiler".

 

Har man en "gatebil" med potensiale for raske rundetider anbefaler vi dog kjøredress.

 

Så da må alle skaffe seg en FIA godkjent kjøredress!

 

I denne tråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?281868-Krav-til-kj%F8redress-p%E5-VACN-treff&p=3049087#post3049087 så nevnes en billig dress fra Sørlie motorsport og en FK dress som et alternativ, men de har ikke den FIA godkjenningen!

 

Hva skal vi forholde oss til? :) Veldig forvirrende når det kommer forskjellig info fra folk i hovedstyre! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da må alle skaffe seg en FIA godkjent kjøredress!

 

I denne tråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?281868-Krav-til-kj%F8redress-p%E5-VACN-treff&p=3049087#post3049087 så nevnes en billig dress fra Sørlie motorsport og en FK dress som et alternativ, men de har ikke den FIA godkjenningen!

 

Hva skal vi forholde oss til? :) Veldig forvirrende når det kommer forskjellig info fra folk i hovedstyre! :)

Hmm, dette går rett og slett på hva som er "kjøredress" i NBF sine øyne. Sjekker opp litt så vi får klarhet i dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, dette går rett og slett på hva som er "kjøredress" i NBF sine øyne. Sjekker opp litt så vi får klarhet i dette.

I reglementet står det tydelig for klasse 3, det vi kaller banebil, "fører med FIA godkjent kjøreutstyr".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I reglementet står det tydelig for klasse 3, det vi kaller banebil, "fører med FIA godkjent kjøreutstyr".

 

Ja, det har det stått hele tiden. Men da er det litt dumt at det blir sagt en plass at det er greit med en FK-dress og en annen plass er det ikke greit ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det har det stått hele tiden. Men da er det litt dumt at det blir sagt en plass at det er greit med en FK-dress og en annen plass er det ikke greit ;)

Den ser jeg. Beklager at vi har vært litt frem og tilbake. Tror kanskje dette har blitt sånn pga hvilke klasser vi skal kjøre blandet med info fra NBF.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer alene fra Bodø - Noen som vil campe med meg? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er velkommen hos oss i agder lokallag hvartfall :D

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer alene fra Bodø - Noen som vil campe med meg? : smil :

 

Vi fer lage oss "Volkswagen-Audi Deler/Biler Selges/Kjøpes admin camp" : smil :: haha : : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det om man har en nogelunde rask bil, kan man da kjøre i både "personbil heat" og "lisensbil heat" på banen? Eller er det kun ene eller andre? :)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det om man har en nogelunde rask bil, kan man da kjøre i både "personbil heat" og "lisensbil heat" på banen? Eller er det kun ene eller andre? :)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

NBF Reglementet vi kjører på skiller tydelig på biler med bøttestol/bur og bil uten.

 

Vi vurderer dog å skille klassen uten bur og bøttestol i to så man ikke får mindre raske biler og ferske sjåfører sammen med raske biler og erfarne sjåfører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, glemte og nevne at det gjelder bil uten bur og bøttstoler.

Men det farter greit og jeg er vel hva en kan kalle "erfaren sjåfør" uten at det skal høres ut som en formel 1 sjåfør[emoji14]

 

Så det kan bety at det er mulig og kjøre begge heat om man har rask bil/sjåfør? Eller? :)

 

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, glemte og nevne at det gjelder bil uten bur og bøttstoler.

Men det farter greit og jeg er vel hva en kan kalle "erfaren sjåfør" uten at det skal høres ut som en formel 1 sjåfør[emoji14]

 

Så det kan bety at det er mulig og kjøre begge heat om man har rask bil/sjåfør? Eller? :)

 

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

Skillet er ganske tydelig i reglementet. :)

 

Så det er dette vi må ta utgangspunkt i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer alene fra Bodø - Noen som vil campe med meg? : smil :

Alltid plass hos oss i styret. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.