Tilbakemeldingstråd VACN Våler 16, 4-5 Juni 2016

Anbefalte innlegg

Fantastisk treff!! Jeg gjorde ikke stort annet enn å kjøre selv, å se på andre kjøre..Men veldig bra oppmøte, mye folk, mange flotte biler og mange på bane! Tommel opp fra denne kanten av Trøndelag! Gleder meg allerede til neste gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempetreff med kjempe vær :) litt rød her og der , men det går over

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig treff! Mange takk folkens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et veldig bra treff, det virker som aktiviteten har økt litt igjen og det er veldig bra. Stinn brakke på førermøte, god stemning på campen.

Hadde med oss en kompis med BMW E21 for å trene på bane, og han følte seg veldig velkommen sa han. Det tyder på et bra miljø :)

Helt sikkert diskutert før, men det må vel være bedre å ha utstilling søndag? Krasjer litt for de som vil begge deler, søndag er det ingen kjøring før kl 13 heller.

50cb0b2711679ebcddf8ecf31463a32e.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikkje det vært ei muligheit å ha dragracet litt tidligare, so ha "show drift" rett etterpå ? sann vi publikum fer sjå litt drift

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikkje det vært ei muligheit å ha dragracet litt tidligare, so ha "show drift" rett etterpå ? sann vi publikum fer sjå litt drift

Vi har vurdert en "Breisladd" konkurranse, men iom driftebanen kun ble benyttet av et fåtall biler i løpet av helgen var dette ikke tema denne gang.

Du kunne dog gå rundt og se på drifting der om du ønsket dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et veldig bra treff, det virker som aktiviteten har økt litt igjen og det er veldig bra. Stinn brakke på førermøte, god stemning på campen.

Hadde med oss en kompis med BMW E21 for å trene på bane, og han følte seg veldig velkommen sa han. Det tyder på et bra miljø :)

Helt sikkert diskutert før, men det må vel være bedre å ha utstilling søndag? Krasjer litt for de som vil begge deler, søndag er det ingen kjøring før kl 13 heller.

Takk for det. Bra å høre at vi tar godt i mot alle som er interresert i bil, uansett merke. :)

Vi har diskutert dette mye og endret til lørdag for å kunne gi tilskuere mer å se på, vi gjorde dette på rudskogen i fjor og så at det kom mye mer folk på dagstur for å titte når de visste at de kunne få se utstilling og banekjøring. De som kjørte på banen tok seg også tid til å titte litt på de utstillte bilene mellom heatene.

Når vi hadde ustilling på søndager var det stort sett bare utstillerne med følge som fikk med seg utstillingen, banekjøringsfolket lå rundt i telt og vogner og sov. Det var også langt ferre tilskuere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endret tittel på denne tråden, så fortsetter vi her med tilbakemeldinger også.

En tilbakemelding fra oss i styret:

Takk til alle som tok turen og gjorde dette til et kjempe treff, målet vårt var å toppe vålertreffet i fjor og det greide vi med glans, mange flere biler på utstilling og banen og masse mennesker tok turen innom treffet, enten for hele helgen eller som dagstur. : rock :

Takk til funksjonærer og alle som hjalp til for å få dette til å gå rundt! :)

Tilbakemeldinger vi allerede har tatt med oss:

- Gjeninføre fredag som treffdag, dette skal tas opp til vurdering for neste års treff, da har vi et bedre grunnlag og sitter på tall fra årets treff som basis for å ta en avgjørelse.

- Effektivisere kø i sekreteriat/teknisk morgenen første treff dag. Her diskuterer vi allerede løsninger for Rudskogen.

Til slutt en liten pekefinger. Det er dessverre enkelte som ikke greier å oppføre seg på treff, på campen spesielt. Vi hadde en del tilfeller hvor biler gjorde piruetter på gresset nede på campen. Enkelte som ruser motor på turtallsperre midt om natten når resten av oss prøver å sove. Vi har også hatt et tilfelle hvor noen med vilje har knust postkasse med stativ til bonden som eier området vi har camp på (det var et tydelig sko-avtrykk på postkassen). Dette er ikke greit! Håper at de som dette gjelder tar det til seg at og at dette ikke vil gjenta seg! Klubben må erstatte postkasse og stativ, så om noen føler for å gjøre opp for seg ta kontakt med meg på PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Gjeninføre fredag som treffdag, dette skal tas opp til vurdering for neste års treff, da har vi et bedre grunnlag og sitter på tall fra årets treff som basis for å ta en avgjørelse.

Eller holde treff på fredag og lørdag droppe søndag. På søndag 50% var reist før klokka var 3 alikevel. Vet ikke om vi får noe redusert pris på banen pga kirketid, men det er mitt inntrykk at påtrykket på banen på søndag er lang mindre enn på lørdag og at man kanskje ikke får så mye igjen for baneleia hele søndag. Det er lett å si at man kan seg fri mandag like gjerne som fredag, men i praksis er det ikke helt sånn. Endte opp med at vi dro rundt kl 16 selv om banen var åpent noen timer til, rett og slett fordi det er en lang vei hjem og det har gått bort mye tid å ligge over til mandag og kjøre da.

Hadde man hatt fredag og lørdag å kjøre på tror jeg folk har blitt fornøyd, samtidig som de hadde hatt søndag å reise hjem på. Iallefall i og med at utstilling nå var flyttet til lørdag. Syntes forøvrig at det fungerte veldig bra å ha utstilling på lørdag fremfor søndag hvor som du sier mange ligger og sover enda..

Ellers, takk for nok et kjempebra treff! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe treff, var skikkelig trivsel hele helgen. :-) Masse kjøretid, hyggelige folk og råe biler. Enig når det gjelder piruett kjøringa. Hadde camp rett ved siden av, og det var noe jævla drit.. gress og støv over alt, og beruset sjåfør. Men eller var alt helmaks. Gledes til neste treff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller holde treff på fredag og lørdag droppe søndag. På søndag 50% var reist før klokka var 3 alikevel. Vet ikke om vi får noe redusert pris på banen pga kirketid, men det er mitt inntrykk at påtrykket på banen på søndag er lang mindre enn på lørdag og at man kanskje ikke får så mye igjen for baneleia hele søndag. Det er lett å si at man kan seg fri mandag like gjerne som fredag, men i praksis er det ikke helt sånn. Endte opp med at vi dro rundt kl 16 selv om banen var åpent noen timer til, rett og slett fordi det er en lang vei hjem og det har gått bort mye tid å ligge over til mandag og kjøre da.

Hadde man hatt fredag og lørdag å kjøre på tror jeg folk har blitt fornøyd, samtidig som de hadde hatt søndag å reise hjem på. Iallefall i og med at utstilling nå var flyttet til lørdag. Syntes forøvrig at det fungerte veldig bra å ha utstilling på lørdag fremfor søndag hvor som du sier mange ligger og sover enda..

Ellers, takk for nok et kjempebra treff! :)

En av utfordringene (spesielt på rudskogen) er at leie er fra 18.00 til 18.00, noe som betyr at skal vi ikke leie banen søndag må vi ha ryddet plassen og gjort den klar til de som evnt kommer og kjører søndag kl 18.00 lørdag kveld. Noe som vil bety at vi må avslutte i god tid før det for å rekke å rydde plassen helt for folk, biler og utstyr.

Vi skal som sagt diskutere fordeler og ulemper, men rent praktisk blir det vanskelig å kutte ut søndag tror jeg. Så det som diskuteres er om vi skal legge til fredag som dag 3 eller ikke. :)

Takk for det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av utfordringene (spesielt på rudskogen) er at leie er fra 18.00 til 18.00, noe som betyr at skal vi ikke leie banen søndag må vi ha ryddet plassen og gjort den klar til de som evnt kommer og kjører søndag kl 18.00 lørdag kveld. Noe som vil bety at vi må avslutte i god tid før det for å rekke å rydde plassen helt for folk, biler og utstyr.

Vi skal som sagt diskutere fordeler og ulemper, men rent praktisk blir det vanskelig å kutte ut søndag tror jeg. Så det som diskuteres er om vi skal legge til fredag som dag 3 eller ikke. :)

Takk for det. :)

Er enig med Vidar hva gjelder hvilke dager som passer best. På søndag så "taper" vi mye kjøretid siden det er stille før 13, og med utstilling på lørdag så var det ikke annet å gjøre enn å sole seg :) Misforstå meg rett, ustilling på lørdag syns jeg var en positiv endring, kudos!

Jeg forstår ikke helt argumentet ditt, da du sier banen leies fra kl 18 til 18. Det betyr at dere også har leid den til mandag da? Da det er kjøring til kl 19 på søndag? Siden alt skal være ferdig rydda kl 18 på søndag.. Da kan jo heller dagene dere leier forskyves :)

Hovedstyret har vært flinke til å justere seg etter tilbakemeldinger og erfaringer fra medlemmene, og det tror jeg alle setter stor pris på. Derfor burde det vært mulig å diskutere mulighetene for kjøring Fredag + Lørdag også?

Nå er jo vi medlemmene i VACN ganske heldige som kan kjøre på bane i nesten 2 hele dager for en veldig billig penge, men slik jeg ser det så skader det ikke å prøve det ut et år iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Vidar hva gjelder hvilke dager som passer best. På søndag så "taper" vi mye kjøretid siden det er stille før 13, og med utstilling på lørdag så var det ikke annet å gjøre enn å sole seg :) Misforstå meg rett, ustilling på lørdag syns jeg var en positiv endring, kudos!

Jeg forstår ikke helt argumentet ditt, da du sier banen leies fra kl 18 til 18. Det betyr at dere også har leid den til mandag da? Da det er kjøring til kl 19 på søndag? Siden alt skal være ferdig rydda kl 18 på søndag.. Da kan jo heller dagene dere leier forskyves :)

Hovedstyret har vært flinke til å justere seg etter tilbakemeldinger og erfaringer fra medlemmene, og det tror jeg alle setter stor pris på. Derfor burde det vært mulig å diskutere mulighetene for kjøring Fredag + Lørdag også?

Nå er jo vi medlemmene i VACN ganske heldige som kan kjøre på bane i nesten 2 hele dager for en veldig billig penge, men slik jeg ser det så skader det ikke å prøve det ut et år iallefall.

Hmm, du har rett, mulig jeg blandet 18 og 19.

Men poenget mitt er det samme. Søndager er dager som banene lett leier ut, men mandager er det ikke. Så mulig de ikke er like strenge der.

Vi fikk ihvertfall beskjed om at skulle vi begynne å rigge opp før kl. 18 måtte vi avklare det med de som hadde banen frem til kl. 18 den dagen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5d0ea1664eaaed19d3ee7972579dc25a.jpg

Da var bilen tilbake i garasjen. Nesten 600km tilbakelagt i dag. I morgen skal den tømmes og vaskes.

Mvh Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et kanon treff! Kjempekult å treffe så mye folk og se at fler og fler prøver seg på bane!

Som nevnt av andre håper jeg vi kan få tilbake fredag som kjøredag.

Søndag som kjøredag viste seg jo å være ikke så voldsom i forhold til det det har vært på fredager. Koster sikkert mer på fredag, men vet om maaange som ikke kommer på treff pga det blir veldig langt for veldig "lite" siden mange bruker søndag som hjemkjøringsdag

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et bra treff! :)

Noen tilbakemeldinger/ønsker:

Få kjøring fredag, evt justere opp prisen på kjøringen om det står i penger?

Raskere teknisk.

Lag til en skikkelig god info mal ang. hva som MÅ fungere på bilen før man slipper gjennom teknisk, jeg har hatt noe diskusjoner 4 ganger nå å siden jeg alltid slipper gjennom fordi dere er litt usikker å sikkert noe snill så har jeg glømt å ordne dette før neste treff. ( Står på listen nå! )

Synes det var dumt at ustilling bilene forsvant så fort pokaler ble delt ut, hadde desverre tid til å se på biler denne gangen å da var de borte..

Så kunne jo det vært en heil haug med driftere der som kunne laget show på bane 3 hele helgen siden den banen knapt ble brukt av noen.

:glad::venner:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endret tittel på denne tråden, så fortsetter vi her med tilbakemeldinger også.

Til slutt en liten pekefinger. Det er dessverre enkelte som ikke greier å oppføre seg på treff, på campen spesielt. Vi hadde en del tilfeller hvor biler gjorde piruetter på gresset nede på campen. Enkelte som ruser motor på turtallsperre midt om natten når resten av oss prøver å sove. Vi har også hatt et tilfelle hvor noen med vilje har knust postkasse med stativ til bonden som eier området vi har camp på (det var et tydelig sko-avtrykk på postkassen). Dette er ikke greit! Håper at de som dette gjelder tar det til seg at og at dette ikke vil gjenta seg! Klubben må erstatte postkasse og stativ, så om noen føler for å gjøre opp for seg ta kontakt med meg på PM.

Jeg må få lov til å si TAKK for et fint treff ! :) Rudskogen next !

Jeg ser du skriver her om folk som driver å herjer og tar piruetter på gresset på campen. Hvilken form for reaksjon får dette ? Blir de involverte promilletestet osv ? Ref. det dere skriver i generrel info om treffet :

"Annen info:

All bruk av motoriserte kjøretøy i ruset tilstand på camp eller treffområdet vil bli slått hardt ned på, ytterste konsekvens vil være at man blir anmeldt til politiet og man vil bli bedt om å forlate treffet.

Politiet vil komme innom treffet og campen med jevne mellomrom i løpet av helga."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et bra treff! :)

Lag til en skikkelig god info mal ang. hva som MÅ fungere på bilen før man slipper gjennom teknisk, jeg har hatt noe diskusjoner 4 ganger nå å siden jeg alltid slipper gjennom fordi dere er litt usikker å sikkert noe snill så har jeg glømt å ordne dette før neste treff. ( Står på listen nå! )

Anders lagde en veldig fin mal og utdrag av nbf sitt reglement da NBF sitt var enda uklarere. Prøver selvfølgelig å være snille.

Det står relativt klart i reglement, men alltid noen som klarer å lese det litt anderledes. Det jeg kan si er at du har fått beskjed om blinklys på hvert treff så neste blir det ikke kjøring uten da :)

Lys, bremselys og blinklys skal være i orden, og vil bli kontrollert under teknisk kontroll.

I banebil klasse holder det at ett av frontlysene fungerer/er montert

Hvis du vil misforstå dette så kan man det, men du vet at du trenger mer enn bare et frontlys på en banebil. Har alltid vært krav til bremselys, baklys og blinklys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel hjemme i går kveld.. :)

1E94DA70-C81F-49A4-B56F-BC163A693756_zps

Takk for i år..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må få lov til å si TAKK for et fint treff ! :) Rudskogen next !

Jeg ser du skriver her om folk som driver å herjer og tar piruetter på gresset på campen. Hvilken form for reaksjon får dette ? Blir de involverte promilletestet osv ? Ref. det dere skriver i generrel info om treffet :

"Annen info:

All bruk av motoriserte kjøretøy i ruset tilstand på camp eller treffområdet vil bli slått hardt ned på, ytterste konsekvens vil være at man blir anmeldt til politiet og man vil bli bedt om å forlate treffet.

Politiet vil komme innom treffet og campen med jevne mellomrom i løpet av helga."

Takker. Så bra, da ses vi på Rudskogen. :)

En som gjorde piruetter fikk en sterk advarsel da han var edru og det var tidlig på dagen, de andre tilfellene så fikk dessverre vi i styret ikke tak i vedkommende da vi ikke var tilstede der akkurat da. Normalt sett ville vi vurdert hvert enkelt tilfelle og ved gjentatte tilfeller eller det er direkte risiko for skade på mennesker eller eiendom ville vi bedt vedkommende om å pakke sammen å dra hjem. I alvorlige tilfeller (som feks ved kjøring i påvirket tilstand) ville vi kontaktet politi.

Vi har null-toleranse for kjøring i påvirket tilstand.

Vi hadde securitas som gikk rundene hele natten på Rudskogen i fjor med blandet resultat, så vi valgte å ikke bruke penger på dette på Våler i år. Men vi ser på løsninger hvor minst en i styret vil være tilgjengelig (og våken) på campen mellom 18 og 07 hver natt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Så bra, da ses vi på Rudskogen. :)

En som gjorde piruetter fikk en sterk advarsel da han var edru og det var tidlig på dagen, de andre tilfellene så fikk dessverre vi i styret ikke tak i vedkommende da vi ikke var tilstede der akkurat da. Normalt sett ville vi vurdert hvert enkelt tilfelle og ved gjentatte tilfeller eller det er direkte risiko for skade på mennesker eller eiendom ville vi bedt vedkommende om å pakke sammen å dra hjem. I alvorlige tilfeller (som feks ved kjøring i påvirket tilstand) ville vi kontaktet politi.

Vi har null-toleranse for kjøring i påvirket tilstand.

Vi hadde securitas som gikk rundene hele natten på Rudskogen i fjor med blandet resultat, så vi valgte å ikke bruke penger på dette på Våler i år. Men vi ser på løsninger hvor minst en i styret vil være tilgjengelig (og våken) på campen mellom 18 og 07 hver natt.

Bra at det gitt advarsel og alt det der, men dette synes jeg rett og slett burde endt med bortvisning. Dette er nevnt flere ganger og er en del av sunt folkevett!

Man drar ikke piruetter rundt en haug med telt!, er nok av videoer hvor sånne ting går galt på nettet.

Har sett en del advarsler siste årene, gjerne derfor folk ikke bryr seg så mye, aldri noen som får direkte konsekvenser som jeg har fått med meg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig i at man burde være strengere på uvettig kjøring på campen, ene tilfellet var etter tolv på lørdagen og sjåføren stoppet når en i styret prøvde å få kontakt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fører som fikk advarsel (som var edru) la seg langflat, vi valgte da å gi han en advarsel.

De som gjorde dette senere på natten ville nok ikke fått advarsel. Bare synd ingen i styret så dette selv og kunne agere.

Det er dog vanskelig å bortvise førere som ikke er edru, vi ønsker jo ikke at de setter seg i bil og kjører hjem der og da. Men vi har hatt en regel om at de bortvises fra banen resten av helgen. Politi har også vært kontaktet, men det er ikke alltid de kan prioritere å komme en tur til oss dessverre. Vi ba dem ta runden på kveldstid begge dager, men de hadde andre viktigere ting fore.

Vi skal som sagt få til en løsning med et vaktnr evnt en som er på vakt, så vi tar tak i dette med engang det skjer fremover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styret går stort sett i merkede klær så de skal synes.

Om dere ikke ser oss i slike tilfeller er det lov å ta tak i sjåfør selv eller gå bort til teltet og huke tak i en av oss.

Vi prøver å være på alle steder til enhver tid, men det er ikke alltid vi greier det.

Jeg personlig er veldig glad for at flere reagerer på slik oppførsel og at det kun er enkelte individer som ikke tenker seg om.

Kanskje de som har gjort dette også leser dette, og tenker seg om en gang til før de gjør dette igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for årets kongetreff, like bra og kjekt som altid: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.