01 Passat 1.9tdi 4motion selges. 306hp/570nm. Konebilen.

Anbefalte innlegg

Specs:

 

2l TDi

 

131hk AVF bunndel

 

Borret og stresshonet fra 79.50-81,50mm Mahle stempler

 

Rosten I-beam råder

 

Glyco sputter råde/bære lager

 

PD150 oljepumpe

 

ARP bærelager studs og linjehonet bærelager leie

 

Planet blokk

 

Veivparti er balansert

 

NPS 10mm race kam

 

DLC coatede hydrauliske løftere

 

Rosten HD fjær/retainer sett

 

37mm rustfrie innsugventiler

 

33mm inconel eksosventiler

 

NPS CNC portet nytt AMC topplokk

 

Modifisert med skvalpeplate i topplokk for bedre smøring til kam

 

Firad 80% med AVF injector body

 

12.9 toppbolter

 

GTB2260VK Turbo med rustfritt 4-1 grenrør

 

3 tom downpipe og C5 RS6 eksosanlegg 2x65mm

 

Frontmonter intercooler. Fra Seat Ibiza Cupra Turbo.

 

Singelmasse svinghjul med ARP bolter og ekagrip friksjons shim og B5 RS4 clutch

 

306hk 570nm mappet av VVT Tuning Nederland

 

Over 500nm fra 2600-4300rpm

 

01E original kasse

 

320x30 mm bremser foran

 

269x22 bremser bak fra C5 S6

 

Om bilen:

Bygget av Geir Røsten

Bilen er i god teknisk stand, EU ok til november 2017. I forbindelse med eu ble det skiftet komplett forstilling, med støtdempere og fjører. (Koni/HR)

Følger også med nye fjører bak, da jeg måtte kjøpe et komplett sett.

Klosser bak og frontrute.

Monterete da rute med varmetråder som fungerer sammen med bakrutevarmeren.

Registerreim ble skiftet før jul.

Orginalt sportsunderstell og hengerfeste.

Ca 345000 på telleren.

Motor har gått 60000, da tok jeg reisterskift for å være på den sikre siden.

 

Bilen er ikke strøken, her finnes rust på bakluke og førerdør, noen parkeringsbulker, riper og steinsprut.

Det jeg vet bør byttes, er bremseskiver og abs sensor på ett hjul.

 

Igjen, her er mye sikkert glemt. send meg en PM eller ring meg på 99156909 hvis du har spørsmål.

Billen kan sees og prøves på Årnes.

Shines innvendig og utvendig før salg.

Pris 60000,-

 

306hk 570nm VVT custom software. Mappet på rulle.

Bremspapirer: http://rosten-performance.com/wp-content/uploads/2013/10/passat-dyno-306.jpg

2016-05-05 17.23.03.jpg

2016-05-05 17.24.10.jpg

2016-05-05 17.25.57 HDR-2.jpg

2016-05-05 17.23.58-1.jpg

2016-05-05 17.26.55 HDR-2.jpg

2016-05-05 17.23.41 HDR-2.jpg

2016-05-05 17.23.30 HDR-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye grombiter og tydelig at Geir Røsten har plukket fra øverste hylle av hva han, Marko (NPS) og Ryan (Darkside Developments) leverer til disse motorene : ja : Lykke til med salget!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho..dette så morro ut!:) Hva er forbruket på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho..dette så morro ut!:) Hva er forbruket på denne?

 

Det husker jeg ikke, men godt under literen på langkjøring ivertfall. Kjørt noen lange turer nedover i skåne med den, å det er ca 70 mil. Å da har det gått på en tank. (60 liter) Men det er med familien i bilen da, så det har gått på sparebluss nedover. Men her spiller jo høyrebeinet stor rolle da ;) er vanskelig å unngå at det ikke blir noen forbikjøringer på vei til jobben.

Er jo forbikjøringer som er artig med denne, er bra drag fra 2 til 5. Momentsterk og morsom bil.

Var faktisk et tur på Vålerbanen også med denne i sommer, og det fungerte veldig fint. Hadde jo selfølgelig ikke noe å stille opp med blant 6-7-8 hk femmergutta, men jeg overrasket nok noen ut av svingene med en sirumpa TDI. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho, dette må være den optimale mellomting mellom artig lekebil og fornuftig bruksbil.

Generelt er jo også disse 4x4 dieselpassatene på linje med S4/S6 i drivverk med 01E kasse, så der er det lite bekymring mtp effekten.

 

Er det brukt orginalt ledningsnett og ECU til motor, eller lagt opp noe eget opplegg? Grunnen til at jeg spør er med tanke på handlefrihet til på et senere tidspunkt å ta med seg motor videre til annen bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette no for en som har NULL peiling på skru, eller er det bare glemme?

Grunn til at jeg spør er at jeg er jo heeelt blank på motor, men det betyr jo ikke at en ikke har lyst på morsomme ting... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det brukt originalt ledningsnett og ecu ja.

Motormessig så er jo dette rimelig skuddsikkert. :) Så det blir i hovedsak vanlig vedlikehold her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette no for en som har NULL peiling på skru, eller er det bare glemme?

Grunn til at jeg spør er at jeg er jo heeelt blank på motor, men det betyr jo ikke at en ikke har lyst på morsomme ting... :P

 

Vanligvis bør vel folk med null peiling på motor kjøpe seg Toyota fra 1990-tallet :)

 

Det vi i hvertfall vet er at Geir Røsten er en meget habil mann, og at han har samarbeidet med flere flinke folk i dette prosjektet. Og når han har tatt sjansen på å selge den til sin venn Tommy så betyr det trolig også at ting er bra bygd og at den er i god stand. Denne motorbygginga hørte jeg om i lang tid i forveien. Det finnes nok flere orginale VAG produkter med dårligere holdbarhet. ;)

 

Med orginalt ledningsnett betyr det også at det er mulig å stappe i en orginal motor og motorstyring dersom noe skulle skjære seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgt !! Gleder meg til Biltur hjem med denne !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.