Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg har kjøpt meg en a6 4f og dagen før bilen ble hentet, plukket jeg opp et sett oem 10x21 Q7 felger. Dekken må selvfølgelig byttes og adaptere må handles inn. Så da har jeg et par spm.

 

Hvilket ET er bra for å få 10" felger til å ligge penest mulig på 4F?

 

Og hvilken dekkdim bør jeg gå for? Jeg har 245.30.21 eller 255.30.21 i tankene, men mulig jeg er på jordet.

 

Bilen på bildet har 10x21 felger, men finner ikke noe info om ET eller dekkdim..

 

image.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser mange kjører ET45 på 10x20, så er vel kanskje det jeg bør ende opp på også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mandig felg kombo !

Kjører selv 10x20 ET25 med 235/30/20 på min 4F allroad, men kan nok tru du må ned på ET35ish og 245 hvis du har orginalt luft understell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mandig felg kombo !

Kjører selv 10x20 ET25 med 235/30/20 på min 4F allroad, men kan nok tru du må ned på ET35ish og 245 hvis du har orginalt luft understell :)

 

Halla Anders.

 

Tror det kan bli tøft ja. Er det ikke plass, lager jeg plass om jeg så må snitte buer og trekke ut og sveise inn. Men vil tro jeg slipper det. Men de jeg har sett som kjører med 10x20 et45 har ligget rimelig kant i kant med buen. Tror du ikke da et35 blir farlig langt ut med 21"? Vil ha den så langt ned jeg kan, men er kanskje dårlig plass innover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å masse buene er vel det minste problem for deg :)

 

Har kjørt ET45 på vinter med 8x18 ET48 og de var farlig nærme belgene, så kan nok være greit å få de lenger ut..

Slenger med et dårlig bilde av min med 10x20 ET25

 

image_zpsx7qnarf8.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som vet noe om dette? Har søkt nettet rundt og finner ingen info om a6 4f med luft og hvilken dim og et som går med 21".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge! Tusen takk skal du ha!

 

Vil tro det er derfor du ikke har fått så mye respons, det er liksom blitt diskutert tidligere serru. Men jeg støtter prosjektet ditt, så da får du litt i allefall [emoji6]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er derfor du ikke har fått så mye respons, det er liksom blitt diskutert tidligere serru. Men jeg støtter prosjektet ditt, så da får du litt i allefall [emoji6]

 

Ser den. Bare pussig det står så lite om det på nett ellers i Europa. Men men, fikk svar mer enn godt nok her. Blir 255.30.21 rund baut og 15mm adapter(smaleste å oppdrive), så får jeg heller valse og holde på til krampa tar meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 3 hjulsett til min 2007 modell, 9,5x20 et 43 med 245/30, 9,5x21 et 55 med 245/30 og 8,5x21/10,5x21 et 38/47 med 255/30. Når hjulet blir stort, som 21 er på a6 4f så blir det mye dårligere plass utover foran. Ville derfor satset på så høy offset som mulig og så lavt dekk. Det betyr vel 15mm adapter og 245/30. Så får du se hvor lavt du kan få det og med hvilke tiltak på skjerm. Mitt sistnevnte hjulsett stod i hjulbuen foran, umulig å få lavt, Max 45-50mm senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 3 hjulsett til min 2007 modell, 9,5x20 et 43 med 245/30, 9,5x21 et 55 med 245/30 og 8,5x21/10,5x21 et 38/47 med 255/30. Når hjulet blir stort, som 21 er på a6 4f så blir det mye dårligere plass utover foran. Ville derfor satset på så høy offset som mulig og så lavt dekk. Det betyr vel 15mm adapter og 245/30. Så får du se hvor lavt du kan få det og med hvilke tiltak på skjerm. Mitt sistnevnte hjulsett stod i hjulbuen foran, umulig å få lavt, Max 45-50mm senk.

 

Takker for info.

 

Ser GFK selger både 1,9cm og 3cm bredere forskjermer til 4f. Men er en Carbon blanding og da blir jeg veldig skeptisk til passform og finish. Veldig redd for at den ikke ligger pent mot frontfanger osv. Så da blir det vel heller å snitte skjermene langs buen og trekke den ut noen cm og sveise inn plate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.