Right On Street Legal Gardermoen 25-26 juni

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte jeg ville høre om det er noen her som kommer til å ta turen til Gardermoen til helga?

 

Her er det fritt frem for alle å kjøre og alt du trenger er hjelm og hansker + at bilen må igjennom en rask teknisk kontroll for å sjekke at den ikke lekker olje og at den ikke har noen løse deler (f.eks subkasse) Klassene er som følger: Forhjulstrekk, firehjulstrekk, bakhjulstrekk uten V8 og V8. I tillegg kan du stille ut bilen hvis du ikke er hypp på å kjøre. For mer info ; http://www.righton.no/index2.htm

 

Det ryktes at mange av de raskeste bilene i landet vil møte opp i tillegg til den fantastiske caravellen til Lindvall.

 

For første gang er det lov å campe der borte og jeg kommer til å pakke ned teltet hvis været er ok :)

Håper vi sees der borte : vinke :

 

Mvh

Kalle

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve caravellen min. Så langt jeg vet så kommer ikke Caravellen til Lindval, den er nok ikke ferdig ennå.

 

Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En diesel caravelle på stripa er tøft! Skal du kjøre med 20" ?

 

Ble mektig imponert over en Skoda diesel pickup på BugRun som kjørte lave 14 sekundere hele dagen. Han staget, spolet opp turboen og spant hele førstegiret før han forsvant i en sky av røyk når han la inn andre :tilber:

 

Mvh

KMR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tar vel turen tenker jeg.. kommer nok en urquattro fra distriktet her å kansje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar nok en tur jeg på lørdag, søndag er det Em i Rallycrosss på Momarked... : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok helt sikkert en tur dit på lørdag regner jeg med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok helt sikkert en tur dit på lørdag regner jeg med!

 

Skal du forsøke deg på stripa? Det er dessverre alt for få jenter som kjører og ei til hadde vært kjekt! :) Det er utrolig gøy å kjøre og som sagt over så er det fritt frem for alle. Bare å låne en hjelm og noen hansker så er det tut og gass.....

 

Mvh

KMR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du forsøke deg på stripa? Det er dessverre alt for få jenter som kjører og ei til hadde vært kjekt! :) Det er utrolig gøy å kjøre og som sagt over så er det fritt frem for alle. Bare å låne en hjelm og noen hansker så er det tut og gass.....

 

Mvh

KMR

 

Jeg vet ikke helt det... Kjørte på banen på Våler,det var moro, men vet ikke helt om jeg har bil til det da... :) Men moro er det garantert tenker jeg!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar nok en tur jeg på lørdag, søndag er det Em i Rallycrosss på Momarked... : rock :

 

Hørtes ut som en plan : ja : Og da er helga allerede fyllt opp. Med konsert på fredag, og de to andre nevnte arragementene ovenfor her på de resterende dagene :)

 

Har faktisk litt lyst til å prøve ei stripe eller to jeg å, bare for å se hvor "bra" det går :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bad'roc is coming :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da nærmer det seg med stormskritt folkens!

 

Har eksperimentert med bakhjulstillingen, motoroppheng og dysing denne uken og jeg er klar så fort jeg har fått justert ventilene - med andre ord; I`M READY! :)

 

Håper å se så mange som mulig på line up`en i morgen!!! Jeg kjører en babyblå boble og det er bare å stikke nesa innom å si hei...

 

C-YA!

 

Mvh

Kalle

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok lite trolig at A3-en skal på stripa, men jeg setter i hvert fall kursen sørover om litt nå for å være publikum :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska dit på lørdag og søndag ;-)

bor jo bare 5 min unna med bil.

ska bli artig detta,men har ikke tenkt å kjøre.

kun publikum denne gang,venter til neste (rånernes)en dag på stripen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var der i dag, dårlig med gatebiler.

 

vs kjørte en veldig lav 9`er. med bmw m5.

 

av audi var det vel ingen store, en ur quattro som det var litt futt i og 2 s4`er. hvorav den ene kjørte noe filler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caravellen gikk 18.550 og slutthastighet 118

 

 

Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge sikre kilder kjørte VS på 9,12.

Litt mindre sikre kilder sier at han fikk transmisjonsproblemer etter dette. Usikkert om han kjører søndag...

Hans beste ifjor var 9,4.

 

Jeg drar oppover i dag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det,

 

9,124 eller noe mener jeg, mens en annen amerikansk "gatebil" kjørte 9,122 eller noe sånt, var litt kniving der, men så kom vs på starten og da bare kjørte han på si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata med VS i dag.

Under 9,12-draget lada han bare 1,2 bar og brukte ikke lystgass.

(Han har benka drøyt 1100 hk ved 1,5 bar i vinter)

Dessuten slapp han opp pedalen de siste 30-40 meterne.

 

Men da den nevnte amerikaneren kjørte ett tusendels sekund(!) bedre, "måtte" VS prøve lystgassen. Da røk converteren.

Under tester før helga røk han også tre(!) stk convertere, så nå hadde han ikke flere igjen, og fikk ikke kjørt mer i helga.

 

For de som ikke vet det, kjører VS i år med Powerglide-automat og stiv bakaksel med fourlink på stripa.

Hjulkassene er massert innover for å få på betydelig bredere mønstra slicks. Og lyddempern er tatt vekk.

 

På banetreff kjøreer han samme manuelle girkasse, M5 bakaksel og lyddemper som ifjor.

 

Årets versjon av motoren er bygd for å klare over 2 bar ladetrykk,

så det er ingen tvil om at VS har en 8-sekunder inne!

 

Helt værst!

 

Ellers var treffet i dag temmelig tamt.

KRB rasa både grommotoren og reservemotoren like før helga.

Jonus' Audi ble ikke ferdig.

Og Skinne sprengte toppene da Wasserboxer-motoren til Bobla nylig passerte 700 hk(!) i benken.

Bedre topper er visstnok snart i hus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var der i dag, dårlig med gatebiler.

 

vs kjørte en veldig lav 9`er. med bmw m5.

 

av audi var det vel ingen store, en ur quattro som det var litt futt i og 2 s4`er. hvorav den ene kjørte noe filler.

 

Det var ca 50 gatebiler totalt - litt skuffende, men alikevel mye bra action synes nå jeg.

 

Må vel passe på å nevne at VS-motor *ikke* var raskeste gatebil, for det var Nils Birger Nilsen med sin Camero - ett tusendel raskere enn VS :-) Også har jo Nils-Birger skilt på bilen sin - det har vel ikke VS?

 

I tillegg har Nils Birger en bil som gikk begge dagene - veldig synd at drivverket i M5-en til VS ikke holdt - ellers tror jeg vi hadde fått sett en meget lav 9-sekunder, eller en 8-sekunder i dag.

 

Urquattroen kjørte en meget bra tid i dag, jeg husker ikke eksakt hva det var, men midt 11 :-)

 

Forøvrig synes jeg det var litt skuffende publikumsoppslutning - sjøl har jeg kjørt 120 mil denne helga for å få med meg dette, og synes det var verdt hver meter, så dere som bor i nabolaget burde jo dukket opp! :-)

 

(har fire timer med film, så kanskje det blir noe etterhvert...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det,

 

9,124 eller noe mener jeg, mens en annen amerikansk "gatebil" kjørte 9,122 eller noe sånt, var litt kniving der, men så kom vs på starten og da bare kjørte han på si.

 

En god ting kan ikke gjentas for ofte; Det du kaller "gatebil" har skilt -- det har ikke VS-motor sin M5, og jeg har sett Camaroen cruise blant annet opp til Lånke :-)

 

Liten tvil om hvem som har mest pulver bare maskineret holder, dog.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nils Birger kjørte bilen på gata fra Fredrikstad til Gmoen!

 

Veldig skuffende oppmøte!

Særlig tatt i betrakning at dette var årets første skikkelige race for gatebiler på Gmoen, etter at Bilsport-treffet regna bort.

 

Og de fleste som er interessert i slikt visste utmerket godt om racet - stusselig!

 

 

Åsså moro at Jøran Larssen kjørte 13,0 med sin fantastisk fine og tradisjonelt trimma Karmann Ghia.

Dette er FORT for en gatekjørt luftkjølt klassiker med sugemotor!

Respect!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nils Birger kjørte bilen på gata fra Fredrikstad til Gmoen!

 

 

Hva gjorde han der? (sikker på at du ikke blander med noen andre? :)

 

 

Glemte forresten å neven at trådstarter, og andre med luftkjølt VW kom veldig godt fra det - imponerende tider på flere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusselig eller ikke. Det kommer jo helt ann på hvordan folket ser på det.

 

Selv bor jeg ikke langt fra Gardermoen, og har allerede vært der 3-4 ganger eller noe sånt i år. MEN, nå skal det sies, at en blir faktisk litt lei av å se på 2 biler som kjører 402m rett fram helg etter helg. Dette er da basert på at jeg også er der å ser "skikkelig" drag racing, med top fuel osv osv, som er MYE mer action fylt og artigere å se på etter min meining.

 

På en annen side kan en ikke akkurat nekte på at gliset kom godt fram når VS dro på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde han der? (sikker på at du ikke blander med noen andre? :)

 

 

Glemte forresten å neven at trådstarter, og andre med luftkjølt VW kom veldig godt fra det - imponerende tider på flere!

 

Blander kanskje ja

Snakker om den blå Chevellen (stussa litt på at du skrev Camaro ja : flau :)

 

Chevellen er blant de aller raskeste den å!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.