Anbefalte innlegg

Hei. Noen som vet om det er noen forskjell i rustgaranti på vw på privatbil/ firmabil? En kollega har fått rustbobler på sin 2011 caddy og fikk beskjed om at det kun var 3 år på firmabil. Noen som vet om dette stemmer eller ei..?

 

Sent fra min London via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ann på om det er privat eller firmaeid bil. Som privatperson har man forbrukerkjøpsloven i ryggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra poeng.

 

Litt på siden: Antar at firmaleasing er å anse som firmaeid bil. Men hva med privatleasing, har man da forbrukerkjøpsloven i ryggen (da er det jo ikke en privatperson som eier den?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg sjekket opp i dette i forbindelse med at VW utvidet garantien til 5 år fra 1.1.2011. Hadde vel en diskusjon om det på forumet her dengang. Konklusjonen var iallfall at 5 års garanti gjaldt både privateide biler OG nyttekjøretøy. Men om dette er en 2011 modell som er registert i 2010, da gjelder vel bare 2 års nybilsgaranti, og 2 års reklamasjonsrett om det er et firmaeid kjøretøy. Enten det brukes aktivt i næring eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust går vel under lakkgarant-6år evt rustgaranti-12år

Men mener å ha hørt at det er mindre på nyttekjøretøy..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe og gode svar 👍

 

Sent fra min London via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra poeng.

 

Litt på siden: Antar at firmaleasing er å anse som firmaeid bil. Men hva med privatleasing, har man da forbrukerkjøpsloven i ryggen (da er det jo ikke en privatperson som eier den?)

 

Uansett så blir det en sak mellom eier av bilen (leasingselskapet) og selger av bilen, du som leaser den (leietaker) går jo klar av akkurat den tvisten/krangelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett så blir det en sak mellom eier av bilen (leasingselskapet) og selger av bilen, du som leaser den (leietaker) går jo klar av akkurat den tvisten/krangelen.

 

slik jeg kjenner leasingselskapene så har jeg en finurlig følelse av at det er leietaker av bilen som blir stuck med all driten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik jeg kjenner leasingselskapene så har jeg en finurlig følelse av at det er leietaker av bilen som blir stuck med all driten..

Ja, for eksempel hvis det påstås at man ikke har vært flink nok til å vaske biler (under)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk avslag på garanti på lakk på firmabil som var over 3 år. Men jeg fikk dekt lakkering på sinkslipp på min private golf mk6 reg sept.10 før den ble 5år. Skal høre på jobben hva som gjelder nå men det har blitt veldig mye strengere på den siste tiden. Har du sinkslipp og det har gått hull på den blir det ikke dekt blant annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.