245/40/17 på Audi RS2 orginalfelg

Anbefalte innlegg

Er jo nærmest blitt allment kunnskap at man ikke burde slenge på dekk av samme dimensjon som bilen ble levert med, ettersom Dunlop-dekket som ble levert med bilen var spesiallaget for bilen.

Nå er "sannheten" at 225 er bredden man burde gå for og at 245 i visse tilfeller har blitt revet av felgen ved litt spenstig kjøring i sving.

Nå så jeg på en video på nettet at den blå RS2en til Audi museumet hadde nye dekk i den orginale dimensjonen med lasteindeks 95Y.

 

Tenker at hvis Audi setter det på egen bil så bør det jo være rimelig trygt?

Hva mener folk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 245/40-17 på 8x17" Avus på S4'n, og det er også originaldim på en ennå tyngre bil. Kan ikke for alt i verden innbille meg at jeg kan klare å vrenge av de..

Når det er sagt, kjøres vel ikke en museumsbil akkurat hardt heller.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg forsøkte meg med den gamle versjonen av Goodyear Eagle F1 (ikke assymetric) i 245/40/17 da jeg kjøpte bilen i 2007. Jeg fulgte bare vognkortet da jeg bestilte.:o Da måtte det 2 mann til å stå på dekket for å bøye det innunder felgkanten. Når det er sagt var det bra å kjøre på.

 

Jeg byttet først tilbake til 225 bredde da jeg leste om Dunlop SP8000 spesifikasjonen. Men dekkverkstedet som la om for meg mente og at 245 var litt i meste laget for en "7 felg.

 

Når jeg sammenligner brosjyrebilder fra 1994 med min bil, så har mine Dunlop Sport Maxx RT i 225/40/17 litt samme "balongdekk" looken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men originalfelgene er vel 8"? Er i hvertfall det, både 15, 16 og 17" originalfelger jeg har til S4'en!

Ble nesten strekk på 15" med 195/65 vinterdekk da jeg hadde det.. :D

Jeg liker ikke strekk, så de ser helt riktige ut for meg! Har 235/35-19 på 8" også, og de har like rette kanter. Husk også at F1 (igrunn i alle utgavene) har brede baner, så de fyller nok mer ut enn Dunlop.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original RS2 felg er 7" ET55 Porsche Cup men med senter borret opp til 73,1. Fra 70,0.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195~205 er vel typiske bredder for 7" felg, så at 225 duger fremfor massive 245 skjønner jeg svært godt!

 

Octaviaen kom jo med 225 på 7,5" nå i 2014! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo nærmest blitt allment kunnskap at man ikke burde slenge på dekk av samme dimensjon som bilen ble levert med, ettersom Dunlop-dekket som ble levert med bilen var spesiallaget for bilen.

Nå er "sannheten" at 225 er bredden man burde gå for og at 245 i visse tilfeller har blitt revet av felgen ved litt spenstig kjøring i sving.

Nå så jeg på en video på nettet at den blå RS2en til Audi museumet hadde nye dekk i den orginale dimensjonen med lasteindeks 95Y.

 

Tenker at hvis Audi setter det på egen bil så bør det jo være rimelig trygt?

Hva mener folk?

 

Har hatt bil med annet en org Dunlop I 245/40 og det kan lett subbe I fjørbein I styre kula (hadde det selv på en bil).

 

Ble laget et skriv fra fabriken om en ikke brukte org Dunlop dekkene I 245/40 på org 7" felgene, anbefalte en bruk av 225/45 (må se om finner denne infoen I gammle mailer fra rundt år 2000)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at 245/40 R 17 kun er med Dunlop SP Sport 8000 og at det er et dokument om at 225/45 R 17 skal benyttes.

 

Anlaß der Prüfung

Für den Fahrzeugtyp P1 des Herstellers ARGE Audi/Porsche war in der ABE G633 die ausschließliche

Verwendung der Sommerreifengröße 245/40ZR17 des Reifenfabrikats Dunlop SP Sport 8000 vorgesehen.

Dieses Reifenfabrikat ist heute auf dem Markt nicht mehr verfügbar. Deshalb wurden im Auftrag

des Herstellers Audi AG Anbauprüfungen einer ersatzweise zu verwendenden Reifengröße durchgeführt.

Hierbei wurden bezüglich der Abmessungen die Größtmaße nach ETRTO zugrundegelegt

 

Angaben zur Bereifung

Reifengröße: 225/45ZR17 (91Y)

 

osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at 245/40 R 17 kun er med Dunlop SP Sport 8000 og at det er et dokument om at 225/45 R 17 skal benyttes.

 

Anlaß der Prüfung

Für den Fahrzeugtyp P1 des Herstellers ARGE Audi/Porsche war in der ABE G633 die ausschließliche

Verwendung der Sommerreifengröße 245/40ZR17 des Reifenfabrikats Dunlop SP Sport 8000 vorgesehen.

Dieses Reifenfabrikat ist heute auf dem Markt nicht mehr verfügbar. Deshalb wurden im Auftrag

des Herstellers Audi AG Anbauprüfungen einer ersatzweise zu verwendenden Reifengröße durchgeführt.

Hierbei wurden bezüglich der Abmessungen die Größtmaße nach ETRTO zugrundegelegt

 

Angaben zur Bereifung

Reifengröße: 225/45ZR17 (91Y)

 

osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.