Telemark: Forhandler av bremse deler

Anbefalte innlegg

Trenger bremse skiver og klosser til bilen min passat stv. -02 1.9 TDi 130 hk

 

Lurte kanskje på å sette på noen litt mere hissige bremser, utseenede messig!! Må bytte klosser foran og klosser/skiver bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir EBC i tilfelle da...hvis du ikke skal ha større da?

Mekonomen og Bilextra har dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hansen & Simonsen har Brembo til en fornuftig pris. Kjørte dette på Passaten et halvt års tid før jeg solgte`n. Funka fint som fy....

 

Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen har Brembo MAX slissede også... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok en tur til Mekonomen i mårra..

 

 

OT: Blei akkurat onkel for første gang, til en liten gutt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremse deler kjøper jeg stort sett hos romnes, di bruker å vere billigere enn HS.. Eks til min audi så kosta klossene foran over 700,-spenn med 30%rabatt på HS og betalte 440 på romnes! bak tror jeg det var 110 spenn :)

 

Grattis som onkel :) venter min andre nevø nå :)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremse deler kjøper jeg stort sett hos romnes, di bruker å vere billigere enn HS.. Eks til min audi så kosta klossene foran over 700,-spenn med 30%rabatt på HS og betalte 440 på romnes! bak tror jeg det var 110 spenn :)

 

Grattis som onkel :) venter min andre nevø nå :)..

 

Jeg kjøper iallefall aldri bremsedeler hos Romnes. Greit nok at det kanskje er billigere enn konkurrenter, men så vil du etterhvert også oppdage at skiver og klosser piper noe helt sykt. Noe så irriterende !! Da betaler jeg heller noe mer for å slippe å høre bremsepiping i tide og utide. Kan jo høre en bil med Romnes-bremser komme kjørende......for ikke å si når den bremser.

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Telemark.

 

Jeg sendte i går en forspørsel til Romnes ang. rabattavtaler. De fører bla Brembo. håper på svar i fra dem i løpet av dagen... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper iallefall aldri bremsedeler hos Romnes. Greit nok at det kanskje er billigere enn konkurrenter, men så vil du etterhvert også oppdage at skiver og klosser piper noe helt sykt. Noe så irriterende !! Da betaler jeg heller noe mer for å slippe å høre bremsepiping i tide og utide. Kan jo høre en bil med Romnes-bremser komme kjørende......for ikke å si når den bremser.

 

Kristian.

 

Er det forskjell på Brembo-bremser som selges på Romnes eller på feks Mekonomen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på Brembo-bremser som selges på Romnes eller på feks Mekonomen? : klø :

Er romnes klossene som gjør at det piper......brembo er brembo unasett utsagssted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er romnes klossene som gjør at det piper......brembo er brembo unasett utsagssted.

 

Vil nok også si at Brembo er Brembo ja, så det har nok med klossene å gjøre. Men uansett så er det vel grunn nok til å holde seg unna klossene deres....hjelper lite om det er billig da liksom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremse deler kjøper jeg stort sett hos romnes, di bruker å vere billigere enn HS..

 

Det er jo ikke så rart siden HS kjøper delene sine av romnes igjen... hehe : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper iallefall aldri bremsedeler hos Romnes. Greit nok at det kanskje er billigere enn konkurrenter, men så vil du etterhvert også oppdage at skiver og klosser piper noe helt sykt. Noe så irriterende !! Da betaler jeg heller noe mer for å slippe å høre bremsepiping i tide og utide. Kan jo høre en bil med Romnes-bremser komme kjørende......for ikke å si når den bremser.

 

Kristian.

 

 

Tja.. er a vertfall et halvt år siden jeg skifta klosser da..men jeg smører på kobberpasta på sidene å bak da.. det hjelper oxo ruster d jo ikke fast..

 

 

Det er jo ikke så rart siden HS kjøper delene sine av romnes igjen... hehe :

 

nå vet jeg ikke hva å hvor mye di handler av dem.. men skjekker priser litt rundt å da bruker HS å vere billig i forhold til andre steder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjenner noen som jobba på HS før, og ble fortalt at det hadde en bil opp til romnes hver dag, for å hente bestillingene til neste da : rolleyes

Men alt kommer nok sikkert ikke derfra da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjenner noen som jobba på HS før, og ble fortalt at det hadde en bil opp til romnes hver dag, for å hente bestillingene til neste da : rolleyes

Men alt kommer nok sikkert ikke derfra da...

 

Tror du er "litt på tur" her nå, men jeg skal ikke si det for 100 % sikkert at det du sier ikke stemmer. Det har vel vært gjort noen endringer på eiersida i HS den seinere tida, som jeg tror blant annet medfører at de har bedre betingelser andre steder (om de skulle trenge det). Men....samma for meg, svigers jobber på HS og skaffer det meste til innbruddspriser, så da betyr det heller lite for meg hvor de skaffer deler ifra bare kvaliteten svarer til forventningene.

 

Back to topic....

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd han kjekke vestlendingen på skien bil? Han e vannvittig go på service, og har bra kvalitet på delene!!! ;)

 

Har hatt Rompiiiiiiiiiiiipnes bremser på coupeen, første og siste gang! Heretter blir det kun originalt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd han kjekke vestlendingen på skien bil? Han e vannvittig go på service, og har bra kvalitet på delene!!! ;)

 

Har hatt Rompiiiiiiiiiiiipnes bremser på coupeen, første og siste gang! Heretter blir det kun originalt!

 

Enig med deg Heine, kun originalt som teller. Kan ikke lappe på en Ådi med uoriginal 2.sortering..... Men du....han kjekke vestlendingen, er det han med den heftige morrafemmersveisen, som du så vidt ser mellom lasteplaner og LT`er ?? Skikkelig quattro-stuk på han.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis du vil ha noe som utseende messig ser litt bedre ut, hvorfor ikke gå for noe skikkelig, som feks. tarox G88, disse er de beste skivene jeg noen gang har hatt, og kommer aldri til å ha noe annet heller : smil :

De orginale skivene blir jo skeive bare du ser litt på de : rolleyes

Men prisen kan vel heller ikke sammenlignes heller da...

Bilde:

g88.jpg

Her på min bil med wilwood caliptere:

taroxwilwood.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger tarox skiver her i nærheten? Og hva koster de sånn ca iforhold til orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte de i arendal, på Autopower(http://www.autopower.no)

De er vel en del dyrere enn orginale, syntest huske at de kommer på ca 2800 pr par jeg. Husker ikek hva orginale koster jeg? en 1000 lapp?

men de er absolutt vært det : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud fra Mekonomen i dag:

 

EBC Greenstuff klosser foran og Brembo Max skiver!

EBC Greenstuff klosser bak og skiver ("vanlige")

 

Kunne få det for 4000,- Er vel en grei pris det?

 

 

Venter på tilbud fra vestlendingen! : pisk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud fra Mekonomen i dag:

 

EBC Greenstuff klosser foran og Brembo Max skiver!

EBC Greenstuff klosser bak og skiver ("vanlige")

 

Kunne få det for 4000,- Er vel en grei pris det?

 

 

Venter på tilbud fra vestlendingen! : pisk :

 

2700,- skulle de ha på Skien Bil hos han kjekke vestlendingen. Han sa foresten at han hadde lert av mor, at alt det med "Green stuff" i kjøleskapet var muggel, og måtte kastes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2700,- skulle de ha på Skien Bil hos han kjekke vestlendingen.

Ikke for akkurat det samme i EBC!???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for akkurat det samme i EBC!???

 

Nei, det er originale deler uten "grønn guffe".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er originale deler uten "grønn guffe".
Hehe, okei! Joa, de originale er bra de, men "Grønne" er jo tross alt en oppgradering da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.