Kvalitet på Dezent felger

Anbefalte innlegg

Lurer på disse felgene til vinterfelger på Passat GTE.

 

Noen som har erfaring med kvaliteten på Dezent? Ser at dekkonline selger dem for under 900 kr pr stk.

er det bare jalla til den prisen, eller er de brukenes til vintehjul?

 

Ser ut som om man ikke trenger sentreringsringer (57,1 nav), og jeg mener å ha hørt at man kan bruke orginalbolter.

Noen som vet?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være gode felger, Møller Trondheim monterer disse på nybiler.

 

Erfaringer her: http://forum.vacn.no/showthread.php?279597-Kvalitet-p%E5-Desent-vs-orginal&highlight=dezent

 

Takker, tenkte ikke på å søke selv... :o

 

Ser jo ikke så dumt ut. Mye å spare ift originalfelger. Spørs om det bare er å legge inn bestilling på et sett.

 

Får ta en runde og høre på pris på dekk, det er vel 215/55-17 som er mest naturlig å bruke. Har du forslag til forhandlere i Trondheimsområdet som er rimelige på Michelin maxi ice eller Nokian R2? Goodyear Ultragrip Ice kan også være et alternativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sverger til Nokian piggfritt og spesielt Hakka R2 som er det beste vinterdekket jeg har prøvd. Dog nå har jeg Continental ContiVikingContact 6 (utlevert med bilen) men disse har jeg ikke fått prøvd ordentlig enda, men disse også virker svært lovende. Jeg handler som regel på Vianor Leangen, har fått meget gode priser der. Evt så kan du høre med Tempe Dekk, de pleier å gi gode priser til oss i VACN.

 

Forøvrig var det Dezent Møller skulle montere på Scouten også, men siden vi tenker å ha bilen noen år fremover ble det 17" original felger i stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt på alle de nevnte. Ikke voldsom forskjell på dem, men Hakka R2 er nok det dekket jeg har best erfaring med. Goodyear dekket er kanskje litt bedre på blank is enn Nokian dekket.

 

Har handlet et par ganger på Tempe tidligere, fikk veldig bra service da. Skal ta en sjekk med Vianor også. :)

Dezent TD i 17" er uansett bestilt fra dekkonline.com. Sater på en smertefri handel derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør også med Dekk1 Lade, de er gode på pris [emoji106]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør også med Dekk1 Lade, de er gode på pris [emoji106]

 

Will do. Takk for tipset. : ja :

 

Har fått pris fra lokal volkswagenforhandler på 8500 for michelin og 9500 for Hakka R2.

Føler vel egentlig ikke at det er et kjempetilbud, håper det lar seg gjøre å få det litt billigere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sverger til Nokian på alt, men de støyer noe mer enn Conti spesielt de første 1000 kilometerene(tenker da på piggfri). Goodyear pigg sto på gamle a4en jeg kjøpte. De bråker noe %¤&$(#

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.