Anbefalte innlegg

Noen som har tips til senkesett til en A4 allroad -13?

Alt er av interesse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen i klubben.

 

Her er det kun ønsker, drømmer og lommebok som setter grenser - alt fra moderat senk med fjærer til skikkelig lav bil på justerbart eller bunnpannesliping med luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lommeboken setter vel ingen stopper for Mr.Helle :P

Gå for justerbart når du først er i gang, eller helst luft!

 

egy3y7ep_zpsfpq2fvgn.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med mitt H&R Monotube coiloversett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med mitt H&R Monotube coiloversett :)

 

Er din godkjent med det settet? Var jo egentlig et slikt eller KW jeg hadde lyst på men når jeg henvendte meg til HR og KW svarte begge at de ikke lager kit til Allroad utgaven av A4 B8. Hva står det evt. som biltype i TUV dokumentet ditt? 8KH ( Allroad ) eller 8K5 ( Avant )? Endte selv opp med ST coilovere, fordi det i TUV dokument under biltype kun står A4 B8. Nå har jeg ikke rukket å godkjenne enda så jeg veit ikke hvordan det går, men prisen: 7500 og kjørekomforten er det derimot ikke noe å si på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er din godkjent med det settet? Når jeg henvendte meg til HR og KW svarte begge at de ikke lager kit til Allroad utgaven av A4 B8. Hva står det evt. som biltype i TUV dokumentet ditt? 8KH ( Allroad ) eller 8K5 ( Avant )? Endte selv opp med ST coilovere, fordi det i TUV dokument under biltype kun står A4 B8. Nå har jeg ikke rukket å godkjenne enda så jeg veit ikke hvordan det går, men prisen: 7500 og kjørekomforten er det derimot ikke noe å si på.

 

Min er ikke godkjent, enda.

Ikke rukket å få det godkjent enda da jeg må vente til neste lønning med hjulstillingskontroll osv.

 

Står ikke spesifikt Allroad i mine TÜV-papirer, men nekter å tro at biltilsynet vil henge seg opp i det. Er jo i bunn og grunn en helt basic A4 med skjermbredde og andre dempere/fjærer originalt.

Om jeg ikke husker feil stod det A4/S4/RS4/A5 i papirene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en B8 Allroad, som muligens må få litt senk.

men litt usikker på hvor mye høyere allroaden er i forhold til en vanlig A4, men lekte litt med tanken om å evt sette på S-line fjærer fra en standard A4,

men nå vet jeg jo heller ikke hvor mye lavere den er en en standard...

 

Hva tror folket om tanken ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en B8 Allroad, som muligens må få litt senk.

men litt usikker på hvor mye høyere allroaden er i forhold til en vanlig A4, men lekte litt med tanken om å evt sette på S-line fjærer fra en standard A4,

men nå vet jeg jo heller ikke hvor mye lavere den er en en standard...

 

Hva tror folket om tanken ?

 

En allroad skal være 3.3cm høyre under med originaldekk enn en vanlig A4.

Husker jeg såg en A4 allroad med A4 sline understell og senkeskåler fremme, kan se om jeg finner den igjen.

 

Edit:

 

Fant ikke annonsen, men fant bildene. Utifra min hukommelse hadde denne A4 s-line understell og senkeskåler fremme.

FqCszO.jpg

IrbcSI.jpg

xleOlq.jpg

wzwazf.jpg

Fu8osV.jpg

XH2lkL.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg TROR at hvis du setter på s-line fjærer så må du også ha s-line dempere.

 

Har selv en B8 Allroad, som muligens må få litt senk.

men litt usikker på hvor mye høyere allroaden er i forhold til en vanlig A4, men lekte litt med tanken om å evt sette på S-line fjærer fra en standard A4,

men nå vet jeg jo heller ikke hvor mye lavere den er en en standard...

 

Hva tror folket om tanken ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.