Tilbakemeldingstråd Utstilling Rudskogen 2016

Anbefalte innlegg

Som på alle andre treff, ønsker vi din tilbakemelding på gjennomføringen.

 

Ris og ros er viktig for at vi kan ta vare på de gode rutinene og endre på de mindre bra rutinene.

 

Hva syns du om gjennomføringen av utstillingen rundt årets siste hovedtreff?

Utstillingsgruppen setter seg ned med ny leder i løpet av kort tid og bruker denne tråden aktivt for å gjøre utstillings biten bedre.

 

Til slutt ønsker jeg å takke for alle som møtte opp med glisa sine denne helgen! Det er alltid morsomt å se hvor mye eiere legger ned av tid og penger i bilene sine.

Bilder og liste over vinnere blir lagt ut etter at utstillingsgruppen har kommet seg etter en hektisk helg. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-2 lister ved betaling for kjøringen, tok 3t ink tenkisk kontroll å komme gjennom.

- tydligere kommunikasjon ved førermøter(mikrofon) og ting som omhandler kjøringen. Ble vel sammenslått klasse 2+3??

 

Edit: my bad! Så det gjaldt utstilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer en egen tilbakemeldingstråd når det kommer til bane kjøringen, men takk for tilbakemelding på det også.

 

jeaste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det brukt poengskjema for å bedømme bilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer der resultatlister? Jeg fulgte ikke veldig godt med under premieutdeling men synes liksom jeg hører di samme navnene hver eneste gang selv om jeg ser nye biler som kanskje også fortjener premie vel så mye som di som har 10 pokaler for samme prestasjon med forskjellige datoer [emoji14]

 

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatlisten ble i all hast glemt igjen i hengeren, men vi skal få hentet den og skive opp vinnere og legge ut noen bilder.

 

Det er noen navn som går igjen, men dette var det meget lite av på dette treffet.

Vi etterstrebe å ikke falle for fristelsen å premiere samme bil flere ganger på samme treff og over flere treff, noe som er vanskelig i enkelte tilfeller.

Det etterstrebes også å ikke premiere en bil fordi det er en ettertraktet bil, det skal litt mer enn bare å ha en bil "alle vil eie" Premiering skal skje ut i fra retningslinjer i kategorien ikke fordi det er feks en Audi SQ7 ( noe som er en rå bil) eller fordi det er en ny bil eller fordi det er en gammel bil. Har jeg forklart meg så det er forståelig? (var ikke så lett å gi skriftelig forklaring her)

Dette peser vi dommere for hvert år så det er frisk i minnet, det skal fordeles så godt som mulig mellom ny og gammel, og selvfølgelig ut i fra hvilken klasse bilen stiller i og opp mot de andre bilene i samme klasse.

 

Dommere melder om at det var god fordeling i år - noe jeg støtter oppunder, da det var flere nye navn for min del.

Jeg skjønner hvor du vil hen og vi gjør det vi kan for å se på saken som om vi kun var deltagere og ikke funksjonærer (upartisk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer der resultatlister? Jeg fulgte ikke veldig godt med under premieutdeling men synes liksom jeg hører di samme navnene hver eneste gang selv om jeg ser nye biler som kanskje også fortjener premie vel så mye som di som har 10 pokaler for samme prestasjon med forskjellige datoer [emoji14]

 

Sent fra min E6553 via Tapatalk

 

Hele utdelingen ligger som en livestream på vår facebook side. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det brukt poengskjema for å bedømme bilene?

 

Vi hadde et skjema for noen år siden, men det tok dommerne flere timer å fylle ut alt på alle biler, da skjema inneholdt mange kategorier som det skulle gis poeng fra 1-10 i. Vi rakk rett og slett ikke bli ferdig til kl. 15 som er vanlig tidspunkt for utdeling av premier.

 

Vi ser dog etter folk som ønsker å bidra i utstillingsgruppa, vi setter pris på både hjelp og ideer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig gøy at dere la ut video av utdelingen, spesielt for oss som ikke var der!

 

Gratulerer til vinnerene, har sett trådene og det er vel fortjent : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel naturlig at de samme navnene går igjen på treff sålenge bilen er en verdig vinner?

For det er jo en konkurranse dette her? Akkurat som f.eks et skimesterskap? Det ville jo vært rart om Ole Einar Bjørndalen ikke fikk pallplass, fordi han har vunnet før? Til tross for at han var en av de 3 første over målstreken? En merkelig sammenligning kanskje, men håper dere skjønner poenget mitt. :)

 

Det er veldig hyggelig at det kommer nye biler, og veldig morsomt når de er så bra at de stikker av med pokal. Men da må det være pga bilen og ikke fordi eieren ikke har møtt opp tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel naturlig at de samme navnene går igjen på treff sålenge bilen er en verdig vinner?

For det er jo en konkurranse dette her? Akkurat som f.eks et skimesterskap? Det ville jo vært rart om Ole Einar Bjørndalen ikke fikk pallplass, fordi han har vunnet før? Til tross for at han var en av de 3 første over målstreken? En merkelig sammenligning kanskje, men håper dere skjønner poenget mitt. :)

 

Det er veldig hyggelig at det kommer nye biler, og veldig morsomt når de er så bra at de stikker av med pokal. Men da må det være pga bilen og ikke fordi eieren ikke har møtt opp tidligere.

 

Veldig viktige poeng her. Christoffer Johnsen som har vunnet før med sin strøkne RS2, han vandt også på dette treffet, men da med sin Urquattro som ble ferdig lørdag morgen.

 

Så noen navn vil gå igjen rett og slett fordi de bygger strøkne biler. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig viktige poeng her. Christoffer Johnsen som har vunnet før med sin strøkne RS2, han vandt også på dette treffet, men da med sin Urquattro som ble ferdig lørdag morgen.

 

Så noen navn vil gå igjen rett og slett fordi de bygger strøkne biler. :)

Coupe quattro. Det er naturlig at en som har en fin bil har flere. Er man mer nøye enn andre så får man premie.

 

Sent fra min B15Q via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror Ole Einar Bjørndalen sammenligningen her gjalt bilen og ikke personen.. altså om en veldig strøken bil møter opp på flere treff så skal den ha lik sjanse for å få premie uavhengig av hvor mange ganger den har stilt opp før.

 

Uansett, jeg tror at uten et poengskjema så er det veldig vanskelig at bedømmingen ikke går på personlige preferanser. Uten tydelige retningslinjer på hva som skal gi poeng, og hvor man skal kikke på bilene, og hva som evt. skal trekkes for, så ser ikke jeg helt hvordan en dommer skal kunne gjøre en rettferdig objektiv vurdering.

 

På et rent stance treff så er saken litt annerledes, her er det kun helheltsinntrykket og fitment/utseende som teller. Om det er en sær bil, gammel bil, ettertraktet bil, eller om eieren har stereo for 200.000kr, eller motor for 200.000kr spiller liten rolle på disse treffene. Såvidt jeg har skjønt iallefalll.

 

På et rent merketreff derimot, er situasjonen en helt annen; her spiller stance/fitment mindre rolle, og det som etter min mening burde vektlegges er den totale kvaliteten på bilen, og da skal ALT vurderes. Motorrom, interiør, felger, lakk, hvor strøken lakken er, hvor rent det er i motorrom, hjulbuer, bremser o.s.v.

 

Jeg føler vi må få litt mer prestisje i utstillingen igjen, det skal være gjevt å få en premie, og ALLE skal skjønne hvorfor de bilene som får premie faktisk fikk premie.

 

Jeg har holdt på med dette utstillingsgreiene i 15år, og har vært en ivrig treffdeltaker i snart 20 år, så jeg tørr påstå at jeg vet hva jeg snakker om :)

 

Jeg vil gjerne bidra til å få bedre kvalitet på utstilling og bedømming, og være med å utarbeide regler og kriterier.

 

Mulig det tar for lang tid med å bedømme bilene med poengskjema, men da blir det iallefall en rettferdig bedømming og kanskje enda viktigere, bedømmingen kan bevises.

 

I helgen så fikk jeg inntrykk av at bedømmingen ble litt etter innfallsmetoden. Noen av bilene skjønner jeg veldig godt fikk premie, mens andre er jeg nesten helt uforståelig til, og når i tillegg dommeren(eller en av dem?), såvidt kikket på bilene(han ble tilfeldig observert på et par av bilene) så ble jeg ikke veldig imponert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fins det noe resultatliste på utstillingen. Måtte dra hjem før premieutdelingen :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger link til live sendingen. Vi i utstillingsgruppen har hatt mer enn nok på privaten, så vi har desverre ikke hatt mulighet til å hente listen fra hengeren og lagt den ut. Vi beklager dette og håper på å få gjort dette ved første mulighet.

 

jeaste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det Harald sier her, men i tilegg til "Motorrom, interiør, felger, lakk, hvor strøken lakken er, hvor rent det er i motorrom, hjulbuer, bremser o.s.v."

så syns jeg også helhetsinntrykket bør spille en stor rolle, dette fordi at jeg ikke syns at feks en splitterny bil skal vinne kun fordi den er "ren".

Vinnerbilene skal skille seg ut, men da gjerne fordi det enten er gjort mye med dem eller fordi dem er usannsynlig strøkene/ sjeldene.

 

Vi kommer aldri til å bli enige om hvilke biler som fortjener premie for alle har forskjellig smak og interesser.

 

Edit: ikke misforstå meg, legger ikke rs6en din i "ny bil" kategorien, det er en helrå bil og utrolig kult at du skrur og ordner på den selv, fikk faktisk peoples choice stemmen min på oslotreffet :-)

 

Syns godt peoples choice kunne blitt innført igjen, er vel gjeveste premien å få, men ser det kan være vanskelig med "kompis" dømming :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Syns godt peoples choice kunne blitt innført igjen, er vel gjeveste premien å få, men ser det kan være vanskelig med "kompis" dømming :/

 

Var ikke så gjevt når det alltid var en fra nærområdet av Våler eller Rudskogen som vant...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det Harald sier her, men i tilegg til "Motorrom, interiør, felger, lakk, hvor strøken lakken er, hvor rent det er i motorrom, hjulbuer, bremser o.s.v."

så syns jeg også helhetsinntrykket bør spille en stor rolle, dette fordi at jeg ikke syns at feks en splitterny bil skal vinne kun fordi den er "ren".

Vinnerbilene skal skille seg ut, men da gjerne fordi det enten er gjort mye med dem eller fordi dem er usannsynlig strøkene/ sjeldene.

 

Vi kommer aldri til å bli enige om hvilke biler som fortjener premie for alle har forskjellig smak og interesser.

 

Edit: ikke misforstå meg, legger ikke rs6en din i "ny bil" kategorien, det er en helrå bil og utrolig kult at du skrur og ordner på den selv, fikk faktisk peoples choice stemmen min på oslotreffet :-)

 

Syns godt peoples choice kunne blitt innført igjen, er vel gjeveste premien å få, men ser det kan være vanskelig med "kompis" dømming :/

Helhetsinntrykk er viktig. Det du poengterer er noe vi, alle i utstillingsgruppen vektlegger. For eksempel Christoffer sin bruksbil, vant beste lakk. Hverken ny bil eller spesiell bil (les motor) vi mener det at en bil skal vinne av den nette grunn du oppgir godt å se at vi er enige.

 

jeaste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.