Nokian hakka 8 eller hakka r2

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal til innkjøp av nye vinterdekk og da lurer jeg på hva jeg bør velge utifra erfaringene til folk.. bilen de skal stå på er en audi a4 b7 avant med quattro. Har mest lyst på piggfritt men kan være kjekt med piggdekk også her oppe i Nord-Norge (troms). Er det mye støy ifra hakka 8 og r2 kontra hakka 7 som jeg har på nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med hakka 8 er at de bråker noe voldsomt på asfalt veier. Dette var da i en passat 3c som ikke akkurat er godt lyddempet. Men grepet på is og snø er fenomenalt. Med mine hakka 6 på allroaden er det ikke merkbart støy. Fattern har R2 på sin Allroad og det er fantastisk gode dekk!

Så her er det litt gi og ta iforhold til hva som veier mest!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe vondt å si om Hakka, men kan anbefale Goodyear Ultra Grip Ice 2.. Må si de føles som piggdekk på is innimellom!

Har de på både A4 Cab og S4 C4, og felles er at de er svært retningsstabile, stille og har veldig godt grep på både is, snø og slaps samt har sommerdekkegenskaper på tørt føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med hakka 8 er at de bråker noe voldsomt på asfalt veier. Dette var da i en passat 3c som ikke akkurat er godt lyddempet. Men grepet på is og snø er fenomenalt. Med mine hakka 6 på allroaden er det ikke merkbart støy. Fattern har R2 på sin Allroad og det er fantastisk gode dekk!

Så her er det litt gi og ta iforhold til hva som veier mest!

 

Er pga piggstøy på asfalt jeg tenker å prøve piggfritt, fattern har også r2 på sin a6 c6 og han er fornøyd med de så må sikkert prøve å se hvordan det går :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe vondt å si om Hakka, men kan anbefale Goodyear Ultra Grip Ice 2.. Må si de føles som piggdekk på is innimellom!

Har de på både A4 Cab og S4 C4, og felles er at de er svært retningsstabile, stille og har veldig godt grep på både is, snø og slaps samt har sommerdekkegenskaper på tørt føre.

 

De kom jo også godt ut i test! så de kan du trygt anbefale, har aldri kjørt noe større med piggfritt så er veldig spent på grepet, har ei kjerring som er veeeldig skeptisk til piggfritt så derfor det må vurderes enda :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama hadde hakka 8 pigg på Honda jazzen, bråka endel. Jeg kjørte hakka r2 piggfritt på t4 caravella, funka gull men syns det slites fort å er dyrt i innkjøp. Har en t5 nå, må ha nye dekk der så tenkte å prøve noe annet på den, usikker på hva ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama hadde hakka 8 pigg på Honda jazzen, bråka endel. Jeg kjørte hakka r2 piggfritt på t4 caravella, funka gull men syns det slites fort å er dyrt i innkjøp. Har en t5 nå, må ha nye dekk der så tenkte å prøve noe annet på den, usikker på hva ennå.

 

Hmmm, hva mener du med slites fort? snakker vi at de er utkjørt etter et par sesonger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakka R2 er et sinnsykt bra piggfri dekk og min personlige favoritt.

 

Sist jeg hadde Hakka R2 kjørte jeg to vintersesonger før jeg solgte bilen, (90% av tiden på asfalt) og da var enda første slitemerke synlig (8mm) så jeg synes ikke de slites spesielt fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter også en finger på piggfritt, R2 er heeelt kanon! :)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, hva mener du med slites fort? snakker vi at de er utkjørt etter et par sesonger?

I forhold til andre kjente som f.eks Michelin og continental. Men ja hakka r2 er ett veldig bra premiumdekk. Jeg må bytte etter 2 sesonger, men kjører mye asfalt og endel km.

Syns prisen for Nokian merket er litt stiv, derfor jeg prøver noe annet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører R2 og er veldig fornøyd med dekket. Supert grep!

 

Far min kjørte hakka8 og han er storfonøyd han også.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke merket noe av slitasje på mine R2, enda jeg kjører med senk og derfor en del camber, og heller ikke samme høyde som firehjulskontroll/-justering ble tatt i. Kjørte sikkert på 10 000km sist vinter uten å ha sett noe tegn til slitasje utenom det vanlige.

 

Jeg er veldig fornøyd med dekkene mine - står på som bare de i alle situasjonene jeg har vært borte i. Eneste minuset er at jeg synes de virket litt slappere i kantene i svinger enn de gamle RSI-dekkene jeg hadde, enda R2 er en tomme større og derfor lavere sidevegg. Men ikke noe som gjør at jeg ikke kjøper de igjen:)

 

Dama har Hakka 8 på sin Passat, og de fungerer veldig bra de også. Selvsagt mer støy, men den bilen er fwd og blir ikke brukt på langturer, så litt andre kriterier på den enn min Passat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Nokian piggfritt i "alle år", men idag fikk jeg levert Goodyear Ultra Grip Ice 2 på døra.

Skal brukes på en Sharan 2013 modell. veldig spent på disse dekkene som har kommet godt ut i dekktester.

 

Syntes Nokian R2 ble for dyre. I 225/50/17" snakker vi nesten 9000kr inkl omlegg. Husker jeg ikke helt feil ble Goodyear dekkene ca et par tusen rimeligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig lovende ut! jeg ønsker piggfritt nå kun pga støy og at man kan sladde litt på vinteføre uten at piggene skal si farvel :P men kjærringa er skeptisk med tanke på egenskapene på is....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Nokian piggfritt i "alle år", men idag fikk jeg levert Goodyear Ultra Grip Ice 2 på døra.

Skal brukes på en Sharan 2013 modell. veldig spent på disse dekkene som har kommet godt ut i dekktester.

 

Syntes Nokian R2 ble for dyre. I 225/50/17" snakker vi nesten 9000kr inkl omlegg. Husker jeg ikke helt feil ble Goodyear dekkene ca et par tusen rimeligere.

 

goodyear kom også godt ut på den testen så vil ikke si at det er noe dårligere når de fikk så og si samme poengsum... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.