Anbefalte innlegg

Dette eg og har bitt meg tak i. Kom ikke mindre en 2 stk på Finn i dag der begge blir solgt nå rett etter de har fått ny motor. Ein har fått byttet motoren etter 100 000kr lurer på hva han måtte gjøre for å få det gjennom hos Møller.. Eller har han betalt for egen lomme.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langtur med tung henger? Då bør en hvertfall ikke gå for DSG kassa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fatter'n har 180biturbo i t5'n med manuell, gått 150 000km(2011mod) nå. Bruker ikke ein dråpe med olje. hadde den inne hos møller tidligere i år på oljeforbruktest før garantien gikk ut men var ikke forsvunnet et gram med olje..

gått mest på langkjøring hos tidligere eier mellom sogn - oslo. Har riktignok hatt noen tilfeller med dpf lys grunnet litt småkjøring nå men det blir kodet bort og ryker ut snart : ) får se hvor lenge den holder! han er iallefall storfornøyd med den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det meste ambulanser? Se gjennom ALLE 180 HK transportere på finn, majoriteten av biler har skrevet i annonsen at motoren er byttet på garanti, mange har også tilføyet, pga høy oljeforbruk. En del har nok sikkert utelatt å nevne noe vedr motoren, og disse stakkarene som ikke har fått motorproblemer før etter at bilen var rundet 100 000km har jo nesten ikke annet valg enn å holde kjeft om høy oljeforbruk, da dem helst vil selge bilen. Så er det et fåtalls som sikkert slipper unna motortrøbbel, det som fasinerer meg mest er at det på garantisakene blir byttet til tilsvarende dårlig motor, som får samme problemet 85 000km senere? Eg har LENGE vært sugen på en 180hk 4motion dsg, men eg tørr faktisk ikkje å kjøpe disse bilene. Godt det endelig kom en diskusjon på det :D

 

oooooooog hvorfor i alle dager går det ikke ann for vag å lage byttemotorer som holder da? de burde jo ha tatt lærdom for lengst

har null forståelse for at de driver som de gjør

 

eller. man kan jo holde det gående om man vil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk sånn at eg syns det er flaut.. tenk på de stakkarene som jobber for Møller og skal forsvare dette.. Er en grunn for veldig få vw mekanikere skriver noe her for de har fått besjed fra høyere hold om å ikke utale seg negativt i saken.

Eller det sier seg vel forsåvitt selv ingen vil utale seg negativt om jobben sin offisielt.:P

 

Vet det er folk som jobber høyere opp i systemene til Møller her inne hadde vært kjekt med en uttalelse fra Møller sentralt i denne saken hvorfor motorene som blir satt inn på garanti ikke er bedre en de som blir byttet ut for DET er strengt tatt en skandale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk sånn at eg syns det er flaut.. tenk på de stakkarene som jobber for Møller og skal forsvare dette.. Er en grunn for veldig få vw mekanikere skriver noe her for de har fått besjed fra høyere hold om å ikke utale seg negativt i saken.

Eller det sier seg vel forsåvitt selv ingen vil utale seg negativt om jobben sin offisielt.:P

 

Vet det er folk som jobber høyere opp i systemene til Møller her inne hadde vært kjekt med en uttalelse fra Møller sentralt i denne saken hvorfor motorene som blir satt inn på garanti ikke er bedre en de som blir byttet ut for DET er strengt tatt en skandale..

 

Men nå er det vell sånn at hvis det er tilfelle så blir jo ikke motorene produsert på Skedsmo :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå er det vell sånn at hvis det er tilfelle så blir jo ikke motorene produsert på Skedsmo :)

 

Korrekt dette gjelder VW sentralt så sånn sett ikke mye Møller får gjort sikker Norge er jo ett lite fiseland.

 

Det eg syns VW burde gjort er at de hadde tatt en tilbakekallingsaksjon på 180 hk å byttet alle de dårlige motorene i gode utbedrede motorer.

Dyr fornøyelse ja ,men det skal koste å gjøre feil sånn det ikke blir gjentatt gang etter gang med dårlige motorer.

De slipper for billig unna nå syns eg rett og slett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også t5 med slik motor og dsg. Kjørte ca 16000 fra i fjor og hadde en service med oljeskift innimellom. Har etterfyllt 0,5l før og etter servicen. Noe forbruk er det jo, men dette er vel ikke mer enn normalt?

Har hørt at det er svake stempelringer som er årsaken. Om min skulle havarere kan det vel løse seg med å bytte til en grommere innmat og kanskje hente ut noe mer?

Enkelte nevner også at den blir for varm som gjør at oljen fordamper og har fått ettermontert oljekjøler. Jeg har aldri sett min over 95 grader ifølge fisen....

En nydelig kassebil er det i hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt dette gjelder VW sentralt så sånn sett ikke mye Møller får gjort sikker Norge er jo ett lite fiseland.

 

Det eg syns VW burde gjort er at de hadde tatt en tilbakekallingsaksjon på 180 hk å byttet alle de dårlige motorene i gode utbedrede motorer.

Dyr fornøyelse ja ,men det skal koste å gjøre feil sånn det ikke blir gjentatt gang etter gang med dårlige motorer.

De slipper for billig unna nå syns eg rett og slett.

 

Skal man ikke i utgangspunktet ha nye 5 års garanti på en ny fabrikkmotor da? Altså ryker den nye byttemotoren før 5år/100.000km så har man vel krav på en tredje ny motor? Jfr den relakkeringsjobben på Mercedes hvor forhandler ble dømt for at utbedring skal vare nye 5 år.

 

Men det må sinnsykt hazzle og dyrt kjøre rundt i disse totakterne som slurper i seg olje. Må jo gi utslag på utslipp også, men der har vel VW funnet en løsning internt allerede skulle man tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo er 5 år 100 000km garanti på bytte motorene ,men hva med motorene som varer 105 000km ? Er ikke en motor ment å være lenger??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo er 5 år 100 000km garanti på bytte motorene ,men hva med motorene som varer 105 000km ? Er ikke en motor ment å være lenger??

 

Er vel ikke 5 nye år garanti på en motor som er byttet på garanti??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo i følge en del av FINN annonsene er det det. Noen fra Møller som kan bekrefte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en vanlig Håndtverkerbil kjørt 180 000 som har fått ny motor 2 ganger!! http://www.finn.no/82489271

 

Klippet ut fra en annen annonse

 

 

Ny motor, motor har kun gått 30 km! Kostnader for dette er veiledende ca. 85.000,- (motorobytte er utført som garantiarbeide av Møller Norge). Garantier og reklamasjonsretter som følger av dette følger bilen / ny eier (5 års reklamasjonsrett, garanti på motor etc.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo er 5 år 100 000km garanti på bytte motorene ,men hva med motorene som varer 105 000km ? Er ikke en motor ment å være lenger??

 

Vil vel anta symptomene viser seg lenge før 105.000km, så har man reklamert i rett tid burde det gi en juridisk sterk sak dersom motor først gir opp kort tid etter. Men selvfølgelig helt enig ellers; er vel ikke annet enn å styre langt unna den motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er problemet fikset på nyere modeller? Hvis det er det, hvor ny må du da ha? Skal vel ha en nyere Transporter en gang så kjekt å vite om det bare er å styre unna T5.1 og heller gå for T6 når den tid kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å vurderer å gå til innkjøp av a6 allroad c5. Har jo hørt mye negativt om 2,5tdi motorene. Men mange mener også at det stortsett gjelder de med 150hk, og at de med 180hk er "forbedret". Er det noe hold i dette eller er det stortsett samme problemene med 180hk utgaven som med 150hk. Får jo også disse med 2,7tt bensin. Er disse et bedre valg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å vurderer å gå til innkjøp av a6 allroad c5. Har jo hørt mye negativt om 2,5tdi motorene. Men mange mener også at det stortsett gjelder de med 150hk, og at de med 180hk er "forbedret". Er det noe hold i dette eller er det stortsett samme problemene med 180hk utgaven som med 150hk. Får jo også disse med 2,7tt bensin. Er disse et bedre valg?

 

Min allroad med 2.5 tdi 180hk har nå trillet 240 000 og er helt ypperlig. Fyller aldri olje imellom service. Byttet belger foran og bak ellers ingen store feil. Ikke byttet kammer, girkasse eller dieselpumpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å vurderer å gå til innkjøp av a6 allroad c5. Har jo hørt mye negativt om 2,5tdi motorene. Men mange mener også at det stortsett gjelder de med 150hk, og at de med 180hk er "forbedret". Er det noe hold i dette eller er det stortsett samme problemene med 180hk utgaven som med 150hk. Får jo også disse med 2,7tt bensin. Er disse et bedre valg?

Det hadde jeg gjort! Super god bil!

Men.

 

150 og 180 har samme problem, bortsett fra 04-05mod de har annet kam system.

180 går gjerne litt roligere enn 150, men allroad kom bare med 180 uansett.

 

Turbo har aldri røket på alle de bilene jeg har kjenskap i, men en må passe på og bytte olje og gjerne ta en langtur med henger innimellom.

 

Dieselpumpe har heller aldri røket for meg, men i den sammenheng er det lurt og bytte diesel filter ofte.

 

Belger og kompressor pleier og ryke, så disse må en regne med ila levetiden på bilen.

 

Olje på automatkassen MÅ en bytte. (Maks hver 100000)

 

Så pass godt på den, og ikke herjekjør. Da tåler den mange 100tusen km.

Fantastisk trekkbil.

 

Har flere 100tusen km bak rattet i slike biler, tipp topp. :)

 

 

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv er jeg veldig skeptisk til turbo, og tror mye av problemet med nyere motorer ligger der, også hos andre bilmerker. Spesielt Toyota rav4 har hatt mye tull med diesel-motorene sine. Men nå får du jo ikke annet enn turbo, også på bensin, så min kommentar hjelper ikke noe, annet enn for meg å lufte min frustrasjon på turbo ;-)

Var med litt på overhaling av motor på en t4, der motoren hadde gått pga registerreimen. Det tok jo noen uker å ta ut motor og få på nye deler, men kostet ikke så gæli mye. Med egeninnsats får du overhalt en motor for mellom 20 og 30k, men det er jo naturligvis ikke gjort på en ettermiddag å ta ut motoren og å få den levert på motorverksted, for deretter å sette den inn igjen. Samtidig, da har du en ny motor som skulle vare en god stund :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo omtalt dette tidligere, men jeg må jo si jeg ble noe skuffet da turboen på moderens 2013 Skoda Yeti 1.2 TSI røk i vinter (februar/mars) etter 41 000 km, selv om det har blitt foretatt hyppige oljeskift, senest hver 10 000 km. Det vitner jo ikke om kvalitet, eller at noe er laget for å holde lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestemor sin turbo, på 2012-modell Polo Cross 1,2 TSI røk på mellom 30 og 40 k, på våren i år. Da gikk det på garanti, men likevel skuffende. Alle oljeskift fulgt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok DELEgarantien som dekker over evt om 180hk motoren ryker etter at den har blitt byttet vil jeg tro. Her gjelder forbrukerkjøpsloven, dersom bilen eies privat, og det er det mange som ikke vet om. Hva som gis i garanti kan ofte være dårligere enn forbrukerkjøpsloven, man må bare være villig til å gå den vegen. Kan tenke meg at Møller har 3 års garanti på delene (?)

 

Jobber selv på bilverksted (IKKE Møller), og det hender at vi må bukke under å dekke kostnadene, da forbrukerkjøpsloven slår ihjel fabrikanten sin garanti. Her tenker jeg det er viktig å holde serviceboken ved like, også etter bilens garanti utgår. Dersom man skipper en service, kan dette være nok til at garantien ikke dekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok DELEgarantien som dekker over evt om 180hk motoren ryker etter at den har blitt byttet vil jeg tro. Her gjelder forbrukerkjøpsloven, dersom bilen eies privat, og det er det mange som ikke vet om. Hva som gis i garanti kan ofte være dårligere enn forbrukerkjøpsloven, man må bare være villig til å gå den vegen. Kan tenke meg at Møller har 3 års garanti på delene (?)

 

Jobber selv på bilverksted (IKKE Møller), og det hender at vi må bukke under å dekke kostnadene, da forbrukerkjøpsloven slår ihjel fabrikanten sin garanti. Her tenker jeg det er viktig å holde serviceboken ved like, også etter bilens garanti utgår. Dersom man skipper en service, kan dette være nok til at garantien ikke dekker.

 

Men hvis man ikke har betalt for varen selv (skiftet på garanti). Kan man da bruke forbrukerkjøpsloven?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg være litt forsiktig med å svare på, men jeg vil tro at garantien følger varen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble jammen stille her gitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.