Noen med erfaringer med hjul-studs?

Anbefalte innlegg

Er litt frem og tilbake med urquattroen, ettersom jeg har lyst til å kjøre Ronal, men dekk ikke finnes.

Derimot kan jeg kjøre smidde BBS hjul, men da bør det spacere på...

 

Og med litt slik potensiell frem og tilbake på hjulfronten tenkte jeg å høre om det er noen andre her inne som har erfaring med å skifte fra konvensjonelle bolter til hjul-studs med mutter? Evt hvilke produsenter som kan være verdt å sjekke ut osv...

 

Og for de som lurer på hva fankern jeg prater om, så er det altså slike:

 

627314_x800.jpg

627314_x800.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at jeg nå har kjørt med studs fra ECS de siste månedene, hatt av hjula flere ganger og hittil vært tipp topp :)

 

Vet, veldig treg fra jeg først vurderer noe til det faktisk skjer :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med studs litt av og på i 3-4 år, og ingen problem med det enda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjører og studs det er bare positivt så langt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjør dere med feste mot nav?

Kun moment, eller bruk av "lurium" også? Ser litt delte meninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjort litt begge deler, det hender studen blir med ut om den ikke har fått en skvett lurium, så hadde på det nå sist. Bruker du en mild/medium locktite og ikke drukner den så løsner det greit om du skal ha de ut igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med slike, og har gjort det et par år. Hjulene er av mange ganger ila. en sesong og de er suverene. Her kan du også sette mutteren rett i pipa på muttertrekkeren og kjøre på uten å være bekymret for å dra i filler noen gjenger.

Stian Sørlie i Spydeberg forhandler like de på bildene til en forholdsvis grei pris.

Jeg har gitt de en skvett med locktite og de har ikke fulgt med ut en eneste gang når jeg skrur av mutterene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte en liten skvett lurium, leste en del som anbefalte å skaffe en som var ekstra høy temp. Fant en loctite (type blå) de ikke hadde her til lands som takla 100 celsius ekstra, sikkert litt ekstremt men :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.