Skeivslitasje dekk på e-golf???

Anbefalte innlegg

Noen e-golf eiere som har merket mer slitasje på innside av dekk,mine sommer dekk 225/40-18 er inn på korden på framdekka og nesten utslitt på bakdekk.

Min er 20mm senket,men tror ikke det er problemet for nabo'n har en helt standard med standars felg/dekk som også har samme slitasje. Har kjørt 25k km nå,kanskje 15k km på sommerdekkene,venter dekk på standard dimensjon med orginal felg er kjørt en vinter og bynner å se antydninger der også

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny bil med nye foringer og andre understellsdeler som "setter" seg etterhvert, noe som vil gjøre at hjulvinkler vil forandre seg. Attpåtil har du senket, så enda større sjans for skeivslitasje. Ville ha bestilt en firehjulskontroll og tatt det derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så alle nybiler får skjevslitasje på dekk?er det du mener,synes det høres usannsynlig ut. Attpåtil at min nabo med standard e-golf har samme slitasje gjør at jeg synes senk ikke er godt nok argument

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes også at det høres usannsynlig ut.

 

Men som Mads Kristian sier ville jeg startet med en firehjulskontroll og tatt det derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerte du hjulvinklene etter montering av senkesettet? Dekkene som står bak nå, sto de foran i fjor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så alle nybiler får skjevslitasje på dekk?er det du mener,synes det høres usannsynlig ut. Attpåtil at min nabo med standard e-golf har samme slitasje gjør at jeg synes senk ikke er godt nok argument

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg mener at alle biler med nye understellsdeler, som foringer, fjærer osv, vil få endret hjulvinklene når alt dette har satt seg - ren og skjær logikk. Akkurat det samme som når man senker en bil, uansett alder. Hjelper ingenting at den er ny om du endrer kjørehøyden, da vil spissing og camber endre seg - som igjen fører til slitasje på dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vokst opp i dekkbransjen, og selger nå nybil. Det er ikke uvanlig i det hele at dekkene på en ny bil kan bli skeivslitt. Tipper at 50% av nye biler får justert hjulstilling innen de første 30 000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette mener dere kunder som kjøper ny bil godtar?? Tror ikke en eneste person jeg kjenner har godtatt at dems nybil har fått slitt ut dekkene etter 25k km. Blir det justert hjulvinkler på første service på 30k km gratis fra forhandler da eller?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en 09tiguan som har kjørt 86k km på dekkene som kom fra fabrikk før de nå er utslitt,jevnt slitt også. Bare som et eksempel

Min mor har en 10 golf som har kjørt 46k km og ingenting galt der,kan ramse opp flere eksempler ',har endel nye og nyere biler i familien. Så den forklaringen kan jeg ikke kjøpe

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette mener dere kunder som kjøper ny bil godtar?? Tror ikke en eneste person jeg kjenner har godtatt at dems nybil har fått slitt ut dekkene etter 25k km. Blir det justert hjulvinkler på første service på 30k km gratis fra forhandler da eller?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Med oss ( Volvo / Nissan ) så får man det dekket på garanti om det er antydning til skeivslitasje før første service.

Du svarte aldri på om du justerte hjulstilling etter montering av senkesett eller om du har byttet om foran og bak ?

Tipper det er framme som er problemet.

Man vil lettere oppdage skeivslitasje på lavprofildekk og brede dekk.

Jeg sier ikke at ALLE biler sliter skeivt, men mange. Om du ikke vil godta det så kan ikke jeg tvinge deg, men slik er nå en gang mine erfaringer.

Har du tatt det opp med forhandleren din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få tatt en ny 4-hjulskontroll for å sjekke status.

Det jeg egentlig lurte på om dette er en gjenganger på e-golf ettersom jeg har sett et par andre med samme symptomer,uavhengig av senk eller ikke

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd du ikke kan svare på spørsmålene, det gjør det jo endel enklere å hjelpe deg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du firehjulskontroll etter senk? Hvor lenge etter at du senket?

Jeg senket min bil, og tok firehjulskontroll etter 25 meter. Så kjørte jeg til Våler og hjem igjen. Da var det ikke dekk igjen.

 

Men ja - Det er normalt med skeivslitasje etterhvert som foringer og fjører slites / kjøres inn.

Kan desverre se for meg svaret hos Møller, når du kommer med senket bil og klager på dekkslitasje :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble tatt kontroll rett etter montering ja,men skal ta en ny for å sammenligne pr idag. Bytter normalt sett om på dekkene for hver sesong ja,gammel quattro vane. Dekkene er nesten like slitt,de som sto fremme i år er det bra mønster igjen ytterst og korden stikker ut innerst,ser det er mer å mer slitasje des lengre inn på dekket,de bak er korden akkurat kommet til syne.

Men jeg også skjønner jo hva møller sier når de ser bilen er senket[emoji33]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt bil siden 1983 og kan ikke huske jeg har hatt problemet med skjeivslitte dekk. Har hatt gamle "vrak" og helt nye biler.

Flere av bilene har også vert senket.Etter jeg begynte med vag biler så har jeg stort sett tatt 4 hjuls kontroll hos merkeforhandler.

DA kan ikke forhandler skylde på andre;)

Vil vel tro at bilfabrikkene justerer med tanke på at understellet skal "sette" seg litt etter tid ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.