Anbefalte innlegg

Er denne bare et "plastskall" , eller er den komplett med støtbjelke etc støpt inn? Gjelder en 98 Facelift cab.

 

Grunnen til spørsmålet er at jeg vurderer en "RS2" fanger etter jeg kjørte på en rev tidligere i høst og originalfangeren er sprukket.

 

Disse RS2 -replika fangerne er jo bare et tomt skall omtrent, vil det da bli løst og jallastyling, eller sitter alt viktig igjen bak fangeren og ytterste del er bare en "pynt" om dere skjønner?

 

Stemmer det forøvrig at fangeren kun sitter med de to unbrako boltene fra undersiden og de i hjulbuene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å huske tilbake da jeg hadde cab.

Første gangen byttet jeg til Seidl glassfiber. Da følgte det med støttfanger "jern" som man skrudde i originale fester og limte fangeren til denne etterpå.

Så svar på første del av spørsmålet er at den originale er komplett fanger.

 

replika Rs2 fanger kommer i flere utgaver som jeg vet om.

en som er beregnet på original S2 fanger, hvor en skjærer bort nederst del av fangeren og limer på styling kittet. Men ender da opp med firkantet lykter i fangren og ikke de avrundet som originale. En annen typeer den som du snakker om. Som ofte er et tomt skall om du ikke får med støttfanger jern.

 

frontfanger sitter så enkelt som du beskriver + plastdekslet under motoren

 

Men siden du har facelift utgaven, er jo denne ikke langt unna RS2 look'n og ville prøvd å finne en brukt tilsvarende eller vudert en oem S2 fanger.

Eller vurder om din kan plastsveises?

Erfaringen jeg hadde fra seidl fangeren er at da passet ikke plastinnerskjermene 100% og ble noe mer "jalla" løsning enn originalt. Ente tilslutt opp med oem RS2 fanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Siden jeg har facelift med avrundede lykter som akkurat er byttet for en liten formue inkl Linselykt/hovedlykt, vil jeg hvertfall beholde den formen. Så S2 fanger er ikke aktuelt (disse har vel bare firkantede lykter i fanger?)

 

Det er forsåvidt ikke store sprekken i originalfangeren, men synes nå RS2 fronten er passe tøff. Litt mer markert enn faceliftfangeren, men ikke så vulgær som mye annet Tupperware man får tak i.. Bilen skal til lakk-verksted og bli lakkert "helt ned" i vinter uansett, så tanken var om det var mindre kostnader også ved å lakkere en helt ny fanger, istedetfor å reparere, sparkle/plastsveise og så lakkere opp originalfanger igjen.

 

Bilen skal uansett ned "på bakken" med coilovers og felger i "BBS RS" - området , så sikler fælt på RS2 front. Men OEM RS2 front tør jeg ikke tenke på hva går for i disse dager..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme frontfanger på min cab. Hadde helt klart reparert originalfanger.

De er meget vanskelig å oppdrive brukt. RS2 er også fint, men som du sier, original er nok vanskelig å finne samt dyyr..

Hvis du går for glassfiber RS2, så ta vare på originalfanger.

Jeg ville iallefall ikke solgt den. Legg den på låven til en annen dag. Kanskje du ombestemmer deg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke en del tusen på reperasjon av eksisterende oem fanger kontra brukt kjøpt & glassfiber kopier.

Det som leveres av styling produkter til såpass "gamle" vag-biler er ikke like bra/ samme passform som det som selges til nyere. Tillegg endre det ofte opp med mye mer arbeid for lakkeren din som skal lakere en helt ny glassfiber fanger. Samt at en oem fanger tåler mer en glassfiber.

Men som du sier er rs2 hakke tøffere en din facelift, men din er ikke så dum heller. Med mindre du skal ha en intercooler i front da.

 

Fiks den skaden og dropp tuperware produkter er mitt råd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://www.ebay.com/itm/221081577791

 

Den jeg har sett på er laget i ABS inkl festemateriell i alu, så noe bedre holdbarhet enn glassfiber er det nok.

 

Men, dere har fått styrt meg inn på OEM veien igjen. Går nok for å reparere skaden og lakke helt ned.

 

Hvordan pleier det å bli med rust bak de gummilistene på dørene/bakpanelet? Ser de som står på panelet foran bakhjulet buler litt og det knaser når jeg trykker på dem... :/ Bare møkk/sand mellom list og karosseri, eller er det en klassisk rustfelle på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De listene er klassiske rustfeller ja.. Jeg fant nye på ebay til min..

Mine har løsnet i endene og har fått en fin svai ut fra dørene : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja fant nye OEM på eBay selv.

 

Men ruster det i karosseriet under dem, eller er det stålskinner inni listene som ruster og gjør at det buler? Har ikke turt å fjerne dem enda...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selve listen som er stålskinner i ja.

Min er rustfri under heldigvis..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, da krysser jeg fingre for at det bare er selve listene hos meg og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.