Anbefalte innlegg

Jeg kjørte med 8,5x20 felg - skal se jeg om finner noen bilder så ser du hvordan det ser ut. Hvor brede er felgene dine?

 

Takk:)

De er 8,5":)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som stusser over at det står 20x8.0 og ikke 20x8.5 i dette innlegget?

 

Neida, gjorde det jeg også så måtte spørre:)

Han har skrevet feil i fakturaen. Jeg får 20x8,5" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, gjorde det jeg også så måtte spørre:)

Han har skrevet feil i fakturaen. Jeg får 20x8,5" :D

 

Aha, det er bra :)

 

Forøvrig er jeg fan av dekk fra øverste hylle, men jeg har også vært fornøyd med dekk i den nedre delen av pris segmentet. Feks både Nankang og Falken har imponert. Førstnevnte var faktisk stillere enn Michelin Pilot Sport 2. Falken FK452 og FK453 har jeg ingen problemer med å bruke igjen, ei heller Nankang NS2. Dog dette er under normal vettug bruk, for selv om dette er helt greie dekk på tørt, så svikter de spesielt ved nødbrems på vått føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det en spesiell side i det forumet du ville jeg skulle lese?:)

Eller var det hele?:)

 

Hele tråden. Er flere der som kjører 235/35-19, som i praksis er omtrent som 235/30-20

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha billige dekk så søk på dekkonline.com

 

flere dekktyper til under tusen lappen pr.stk..ukjente merker men kan være helt greie..(star perfomer uhp er prøvd og virket bra.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, det er bra :)

 

Forøvrig er jeg fan av dekk fra øverste hylle, men jeg har også vært fornøyd med dekk i den nedre delen av pris segmentet. Feks både Nankang og Falken har imponert. Førstnevnte var faktisk stillere enn Michelin Pilot Sport 2. Falken FK452 og FK453 har jeg ingen problemer med å bruke igjen, ei heller Nankang NS2. Dog dette er under normal vettug bruk, for selv om dette er helt greie dekk på tørt, så svikter de spesielt ved nødbrems på vått føre.

 

Heller veldig mot de Falken FK 453 dekkene, men problemet nå er jo om de er bredere enn normalt så det kanskje vil subbe :(

 

- - - Updated - - -

 

Hele tråden. Er flere der som kjører 235/35-19, som i praksis er omtrent som 235/30-20

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Okei, da skal jeg bla litt nedover:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha billige dekk så søk på dekkonline.com

 

flere dekktyper til under tusen lappen pr.stk..ukjente merker men kan være helt greie..(star perfomer uhp er prøvd og virket bra.)

 

Ja har sjekket ut de:)

Sendte de en mail om et dekk som het Lexani. Så greit ut på spec og kostet rett over 1000-lappen, men fikk da svar fra en i tyskland som ikke skjønte hva jeg spurte om: bh : Og på nettsiden deres så står det: Snakk med noen som kan dekk: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt penger til jul så kan gå opp litt på dekk kvaliteten;)

Hvis man sier rundt 2000kr dekket, hva er da å anbefale?

Må være et dekk er smalt i modellen slik som Nankang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen i bredde mellom de forskjellige merkene er jo ikke større enn hva en lett valsing i værste fall løser....

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen i bredde mellom de forskjellige merkene er jo ikke større enn hva en lett valsing i værste fall løser....

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Sant det, men litt skeptisk til å valse når jeg leaser:s

Og prøvde å valse litt på en Vectra jeg hadde og der sprakk lakken osv..:confused:

 

Men hvordan er det om et dekk er bredt i modellen. Kan jeg da gå ned på 225/30-20 uten at det blir mye strekk.

Tenkte da på Falken dekket i 225/30-20 istedenfor Nankang i 235/30-20 :)

 

Eller tenker jeg feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert bra, om 225/30 har høy nok lasteindeks.

 

BFG på 9-20

Golf5felger005.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert bra, om 225/30 har høy nok lasteindeks.

 

BFG på 9-20

Golf5felger005.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ja faen, var dette med lasteindeks igjen ja.. Skjønner ikke noe av det jeg: bh : Hva skjer om det er feil?

Hva betyr BFG?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med Frode sikter til dekkene BF Goodrich :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei:)

Ikke hørt om det dekke:p

 

Det står at jeg skal lasteindeks 91, men på 225/30-20 finner jeg bare dekk med 85 og på 235/30-20 finner jeg med 88.

Er det farlig å ha for lite?

På 245/30-20 så finner jeg med 92 men da vil det jo subbe: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien er det farlig, i praksis nei mener jeg uten å være noen ekspert på området. Jeg regner med (og håper) at produsentene legger inn en god margin når det kommer til bæreevne. Men du vil jo aldri få dette godkjent og kan risikere mangellapp om du blir stoppet i teknisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må se høyeste lovlig akselvekt i vognkortet. 91 er 615 kg pr dekk, eller 1230 kg PR aksel. 88 er 560 kg og 85 er 515 kg. Såvidt jeg husker var min Golf 5 såvidt innenfor lovlig akselvekt med LI 85

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien er det farlig, i praksis nei mener jeg uten å være noen ekspert på området. Jeg regner med (og håper) at produsentene legger inn en god margin når det kommer til bæreevne. Men du vil jo aldri få dette godkjent og kan risikere mangellapp om du blir stoppet i teknisk.

 

Du må se høyeste lovlig akselvekt i vognkortet. 91 er 615 kg pr dekk, eller 1230 kg PR aksel. 88 er 560 kg og 85 er 515 kg. Såvidt jeg husker var min Golf 5 såvidt innenfor lovlig akselvekt med LI 85

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Okei, så jeg har egentlig gjort noe dumt å kjøpt 20"??: bråk :: eek :

I vognkortet så står det:

Maks aksellast foran 1040kg

Maks aksellast bak 1010kg

 

Blir du/dere noe klok av det?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du ha minimum LI 86, 530 kg pr dekk

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du ha minimum LI 86, 530 kg pr dekk

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Fjo... Da går det bra med 88 da, som er på alle 235/30-20?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært borti Pirelli Nero GT?:)

Har fått et godt tilbud på de:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nero GT er på et vis det "rimelige" lavprofil-dekket fra Pirelli. Bra på levetid og fint å kjøre på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.