Trenger veldig hjelp! Falken FK453 235/30-20 vs Nokian Black 235/35-19..

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har litt dårlig tid.

Fått et godt tilbud på Falken FK453, men er det noen som vet om disse er brede eller smale i forhold til Nokian Black?:)

Det subber så vidt med Nokian Black, så kan ikke ha noe bredere enn det..

 

Alt info mottas med takk!

 

Mvh Joakim Roer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis byttet fra Falken til Hakka Black og ble kvitt både subbing og sporing :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med Falken FK453 i 235/35-20. De er veldig brede ift størrelse. Hadde de på Passat B7 med 8,5x20 ET48. Da subbet det bak med passasjerer i baksetet. Har ikke erfaring med Hakka black, men f.eks Nankang NS20 har ca 1-1,5cm smalere kjørebane enn Falken dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har falken 265x30x19 på min rs4 b5 og disse er veldig smale. sporer mye og ligger dårlig på veien i forhold til mye annet av billigdekk jeg har prøvd. jeg skal aldri ha falken fk453 igjen værtfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:)

Da blir det nok ikke Falken.

Prøver meg heller på Nankang NS20 da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- - - Updated - - -

 

Takk for svar:)

Da blir det nok ikke Falken.

Prøver meg heller på Nankang NS20 da:)

 

Nankang er ikke en oppgradering i forhold til Falken for å si det mildt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en bekjent med rs4 b5 som har testa nankang og dem er ikke dårligere en falken værtfall når dem er nye. Når dem er ett par år gamle skal jeg ikke utale meg om for dem ble bytta etter 1 sesong.sporer mye mindre gjør dem også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt noen biler med nankang ns-20,lite støy og gode å kjøre på når de er nye,blir endel mer støy etter en sesong. Godt feste til normal veibruk,ikke utfordret de på vått føre

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- - - Updated - - -

 

 

 

Nankang er ikke en oppgradering i forhold til Falken for å si det mildt!

 

Nei det regna jeg ikke med:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en bekjent med rs4 b5 som har testa nankang og dem er ikke dårligere en falken værtfall når dem er nye. Når dem er ett par år gamle skal jeg ikke utale meg om for dem ble bytta etter 1 sesong.sporer mye mindre gjør dem også.

 

Har kjørt noen biler med nankang ns-20,lite støy og gode å kjøre på når de er nye,blir endel mer støy etter en sesong. Godt feste til normal veibruk,ikke utfordret de på vått føre

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Så de blir fortere slitt?:(

Noen som har hørt om Lexani ?:) De får bra rating på nettet hvertfall og koster bare 1000 pr stk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang er helt greie (ikke mer) de første månedene, etter det blir de verre enn de allerede er - støyer og dårlig grep, spesielt på vått føre. Kjøring i byen når det har regnet, er mer spennende enn man har godt av.

 

Hvis budsjettet er 1000,- pr dekk i 20", har du nok valgt feil felgstørrelse (ikke så altfor vondt meint):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang er helt greie (ikke mer) de første månedene, etter det blir de verre enn de allerede er - støyer og dårlig grep, spesielt på vått føre. Kjøring i byen når det har regnet, er mer spennende enn man har godt av.

 

Hvis budsjettet er 1000,- pr dekk i 20", har du nok valgt feil felgstørrelse (ikke så altfor vondt meint):P

 

Okei:)

Har ikke noe med å kjøpe dekk til 1500,- stk heller:)

Bare gadd ikke kjøpe til 2-3000 liksom:)

Var derfor jeg tenkte på de Falken dekka, men de har vi nok funnet ut at blir for breie: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gå ned til 225/30-20? Eller blir lasteindeksen feil da (aner ikke hva bilen din skal ha originalt)? Isåfall får du Hankook Ventus S1 Evo til 1600,- hos Dekkonline. Veldig fornøyd med Hankook selv og jeg har blitt kresen på dekk med årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gå ned til 225/30-20? Eller blir lasteindeksen feil da (aner ikke hva bilen din skal ha originalt)? Isåfall får du Hankook Ventus S1 Evo til 1600,- hos Dekkonline. Veldig fornøyd med Hankook selv og jeg har blitt kresen på dekk med årene.

 

Blir for mye strekk. Liker ikke at felgen stikker utenfor dekket:( Og går akkurat kant i kant med 235/30-20.

Har ikke tenkt på lasteindeksen i det hele tatt. Har egentlig null peiling på sånt:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.