Feste/stabilisering av diffuser på R32 – noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere en diffuser under bakre støtfanger på min R32, for å øke stabiliteten og sporingen bak i høyhastighet. For å unngå vibrasjoner og gnissing så tenkte jeg å legge noe i mellom diffuseren og undersiden av bakre støtfanger. Jeg tenker meg noe skumgummi liknede materiale, som fanger/dempe vibrasjoner og lar diffuseren bevege seg noe få mm. Har dere noen gode tips og anbefalinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

neoprene_gasket_tape-500x500.jpg

 

Har god erfaring med bruk av dette til lignende applikasjoner.

 

Fåes og i versjoner uten lim så du f.eks kan bruke noe litt kraftigere festemiddel på diffusor så "pakningen" ikke flyr av, fåes i alle slags tykkelser og bredder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynabel har slik "butylteip" her i Oslo, tilfelle det skulle være enklere plass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en ganske krafting dobbelsidig tape i bilen du kan prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke lime. Ønsker å gi diffusoren litt bevegelsesrom, 1 -2 mm, og dempe vibrasjoner samt å unngå drone lyd ved visse hastigheter. Så det blir bare lim på den ene siden og så må jeg ha en viss tykkelse på materialet (så de blir rom for litt bevegelse). Selve diffusoren boltes fast med 12 bolter. Så det er mest vibrasjonene/eventuell støy som jeg er ute etter å fjerne. Tipper det blir ett eller annet 3M produkt. De har en hel produktlinje for denne type ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.