VW Boble 1970 med mye godsaker byttes i annen VW/Audi

Anbefalte innlegg

Har en 1970 VW Boble jeg har gjort veldig mye med, men interessen har forsvunnet og er egentlig mest interessert i en kjørbar bil/lett prosjekt.

 

Bobla er opprinnelig en 1300 som er vesentlig bygd om.

Glassfiber breddet 8cm foran og 16cm bak. (Godkjent)

195/50-15 og 235/50-15 Toyo R888 dekk på 7" og 9x15" ATS felger. (TÜV, mulig og godkjenne)

Senket foran og bak på torsjonen, med gule Coni dempere.

Ettermontert stab.stag bak og avstivet for- og bakstilling.

Stumme girkassefester montert og et ekstra midtre girkassefeste medfølger.

CSP/Kerscher bremser med ventilerte, slissede og hullborede skiver foran og bak. (Godkjent for 160hk med TÜV)

Sparco EVO II bøtteseter (FIA 2020)

Sabelt 4-punkt (FIA 2019) som er utvidet til 6-punkt.

Bug-Tech girspak (short shift)

Oljetemp, oljetrykk og voltmeter i midtkonsoll, sammen med brytere for tenning, start, bensinpumpe og vifte. (Tenningslås må fortsatt brukes)

Hovedstrømsbryter bak pas.sete (Var tiltenkt å flytte frem til midtkonsoll, samt flytte batteri frem)

Brannslukker festet oppunder hanskerom.

+ Mye småtteri som garantert er glemt.

Byttet en god del andre deler, og alt jeg har liggende og slenge vil også følge med.

 

Det sitter en org. girkasse i bilen og følger i tillegg med en ekstra diff.

Det følger ikke med noen motor da denne er solgt, men ved interesse kan jeg formidle både org. og trimmet motor hvis ønskelig. Kan også skaffe tilveie en motor for å gjøre bil kjørbar.

 

Planen når motor ble solgt var å bygge ny girkasse og turbo motor basert på enten 2.1 T3 bokser eller Subaru EJ20 og sette inn et halvbur/fullbur, men interessen forsvant og bilen har stått siden mai 2016.

Bilen er bygd for å kjøre på bane, så all innredning bak setene er fjernet og støydemping er ikke eksisterende (Hørselvern medfølger i salg/bytte)

 

Bilen er kostet på tett oppimot 200'000,- men jeg vet at det er en sum jeg aldri vil få igjen.

Ønsker å bytte i Golf Mk1, Golf Mk2, Corrado eller eldre Audi. Alt av interesse, ta kontakt.

 

Innbyttepris bør ligge på rundt 40'000,- +/-

Innbyttepris kan senkes 10'000,- uten seter og belter. Yttligere litt med org. girspak.

Bil kan også selvfølgelig selges hvis det er ønskelig.

 

Bilen er ganske naturlig nok ikke mulig å prøvekjøre.

Bilen er ikke strøken, men helt ok som bruks- eller banebil.

Ikke nevneverdig med rust. En liten flekk under "baksetet" og i hjulbuer foran.

Bil befinner seg i Fredrikstad, ved bytte/handel kan jeg møte langtfarende på veien.

Bil har vært i mitt eie siden sommer 2013 selv om vegvsesen.no sier 2014. (Ble da omregistrert innen familien)

 

IMG_2710.jpg

IMG_0257.jpg

IMG_0272.JPG

IMG_0266.jpg

IMG_0348.jpg

IMG_0185.jpg

IMG_0160.jpg

IMG_2830.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.