Dekkforslag (merke) til Audi S8

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha nye sommerdekk i dim 285/30-21 til MTM bimotoene. Hvilke dekk bør man kjøpe, hva er bra?

Ser flere dekk leveres med såkalt felgbeskyttelseslist, er det å anbefale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kjøpte til de nye 21" cont sport contact 6 og er veldig fornøyd med de kontra Pirelli p zero jeg har på 20" litt dekk støy blir det jo med 30 profil men er helt levbart. Michelin er også veldig gode dekk, dyrere og slites raskere. Til mine 10,5 brede valgte jeg 265/30/21 for å få de innafor skjermene, blir strekt men ser unektelig "bøllete" ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Conti 5P til min S8, og det funka helt strålende. Null sporing, lite støy(men det er nok fordi det er S8 ;):))

 

Jeg hadde 295/25/21 for å få litt strekk, men mista endel comfort med det.

 

Har til sammenligning Contisilent 5P på RS6 i 285/30/21, og det er mye mer comfort i de med 30 profil. Om jeg skulle bytta nå så hadde jeg vurdert 275/30/21 Michelin supersport.. :) For å få litt mer strekk på dekket og få noe som er mer egnet for banekjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Michelin Pilot Supersport og har prøvd mye forskjellig, Pirelli, Yokohama, Bridgestone, Dunlop og nå sist Nokian Black series som jeg kun kjørte på i få mnd. Før jeg byttet til Michelin Pilot Supersport igjen. For meg er Michelin Pilot Supersport de dekkene som passer min kjørestil best, som er mye normal kjøring og noen ganger (av og til) ganske (les: ekstremt) insprirert kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kjøpte til de nye 21" cont sport contact 6 og er veldig fornøyd med de kontra Pirelli p zero jeg har på 20" litt dekk støy blir det jo med 30 profil men er helt levbart. Michelin er også veldig gode dekk, dyrere og slites raskere. Til mine 10,5 brede valgte jeg 265/30/21 for å få de innafor skjermene, blir strekt men ser unektelig "bøllete" ut.

 

Michelin er de dekkene jeg synes holder lengst..hadde en 55 AMG Mercedes med over 500HK på bakhjulene i noen år. Og det var definitivt Michelin sine dekk som holdt lengst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin er de dekkene jeg synes holder lengst..hadde en 55 AMG Mercedes med over 500HK på bakhjulene i noen år. Og det var definitivt Michelin sine dekk som holdt lengst.

Hei.

 

Michelin pilot supersport hadde jeg på min tidligere RS4 B7, min erfaring fra de var at det var kongedekk kjøre og komfortmessig, men jeg jeg syns de ble fort slitt, mulig jeg tar feil, de satt på bilen da jeg kjøpte den, var sikker noe slitt da, men vi får se nå med conti sport contact 6 jeg har på S6`n nå til vinteren igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Pilot Sport 2. Var veldig fornøyd med de. Men skal ha nye på SL'n nå...usikker på hva jeg velger..fått godt tilbud på Conti Sport 5. Super sport Michelin var 4k dyrere.

 

Men tilbake til trådstarers S8. Tror du får gode dekk uansett, så lenge man velger Premium :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.